HRVATSKA U SRCU
Odabrani članci i rasprave
Moja bibliografija
Bosanska kuhinja na anglo-američki način
Upravo kada sam razmišljao koji članak ću registrirati pod brojem
"jubilarni petstoti" članak, moj dobri prijatelj dr. Zdravko
Sančević,
prvi hrvatski veleposlanik u Bosni i Hercegovini izdao je knjigu
"Pogled u Bosnu".
Kada sam ga nakon promocije zamolio da mi knjigu
potpiše ostao sam iznenađen, jer je u knjizi napisao: "Dragi Emile,
posvećujem Ti ovu knjigu koja iznosi glavne fakte o hrvatskoj državnoj
politici prema BIH. Zanima me što Ti misliš o cijeloj knjizi ..." Tako
sam sasvim neočekivano dobio poticaj i doživio čast da iskažem svoje
mišljenje
o hrvatskoj politici premaBiH koju je sukreirao i zastupao dr. Zdravko
Sančević.
Da,
knjiga je zaista vrijedna iz više razloga. S jedne strane "Pogled u
Bosnu" (izdala izdavačka kuća "Naprijed", Zagreb 1998) jest
povijesno - memoarski zapis glavnog životnog djela dr. Zdravka Sančevića.
Zašto? Zato jer je ovaj sveučilišni profesor i naftaš iz Venezuele, sin
hrvatskih roditelja koji su s njime prebjegli preko Bleiburga,u knjizi
ostavio zapis svoga životnog djela: sudjelovanje u oslobađanju
Hrvatske bio je glavni zadatak i životni san svakog hrvatskog intelektualca
i pravi smisao života svakog hrvatskog rodoljuba, a Sančević je svojim
diplomatskim djelovanjem značajno doprinio da se patnje Hrvata u Bosni
smanje i da se Hrvati u Bosni koliko - toliko održe. Bez Sančevića i
Hrvatima i Muslimanima bilo bi znatno teže, - možemo zaključiti kada
pročitamo
ovu knjigu.
S druge strane knjiga je značajna i zato jer (u
prvom poglavlju) sažima povijesno političke odnose između Hrvatskog
Kraljevstva i Bosne kao zasebne cjeline. Četiri poglavlja autor
je razvrstao na teme:
1. Najmanje što treba znati o kompliciranoj Bosni i Hercegovini
2.
Prvi veleposlanik RH i doajen diplomatskog zbora u BIH (1992-1995)
3.
Kronologija bosansko - hercegovačkih zbivanja
4.
Dodaci
Knjiga je puna raznovrsnih izvornih povijesnih zemljopisnih karata kojima se
argumentira jedinstvo Hrvatske i Bosne i Hercegovine (ova posljednja je sve
do 19 stoljeća bila sastavni dio hrvatske
države, saznajemo u knjizi) i ovom se nepobitno dokazuje da su i
europski kartografi znali da je Bosna povijesni dio Hrvatske. Neprijatelji
Hrvatske mogu bjesnjeti koliko
god hoće, ali povijest nikada neće moći promijeniti. Povijest
svjedoči o neraskidivoj usmjerenosti Bosne i Hrvatske jedne na drugu, a
hrvatska državna politika išla je čitavo vrijeme u smjeru uvažavanja
povijesnih, državno-pravnih i etničkih činjenica - što vidimo čitajući
knjigu.
Englezi
i politika prema BIH
A
sada prijeđimo na drugi dio moga mišljenja.
Dr.
Sančević u čitavoj knjizi opisuje kako Englezi sabotiraju na diplomatskom
i vojnom planu kada god mogu. Sančević na stranici 119 sasvim direktno kaže:
"...Mislim da su glavni uzroci (sukoba Hrvata i
Muslimana) bili silna prenapučenost u srednjoj Bosni i
mračne
rabote stranih tajnih službi, među kojima prednjače britanske, kojima je,
kako rekosmo, bilo u interesu da dođe do razdora između Hrvata i Muslimana
za račun velikosrba..."
Ja bih ovdje direktno dodao: Englezi
su bili ti koji su napravili pokolj u Ahmićima, o čemu je već u tjedniku
"Danas" 16 srpnja 1993 pisao Marko Barišić (a
sada njihovi ljudi svjedoče i sude protiv generala Blaškića, jer
Hrvatska mora biti osuđena).
Razlog
zbog čega neke važne zapadne sile streme uništenju Hrvata i razdvajanju
Muslimana od Hrvata (koji su većinom etnički Hrvati, kako se također vidi
iz knjige) jest strateške prirode: bila Hrvatska, crveno - komunistička,
liberalna, demokratska ili kakva god hoćete, - ona strateški smeta
Englezima. Koliko je Englezima važno da Hrvatska ne bude slobodna svjedoči
knjiga
"Seaton - Watson i
Jugoslaveni"
(izdana 1976 od JAZU i Britanske akademije) u kojoj
jasno piše da se za njezino stvaranje 1918 zauzimao britanski agent Saeton
- Watson,
otac obiju
Jugoslavija. Englezi su Jugoslaviju stvorili i predali Srbima. Oni su se
Srbima služili takvima kakvi Srbi jesu. U XX vijeku Englezi stoje iza Srba,
i mi u stvari ratujemo s plaćeničkom britanskom vojskom zaluđenih Srba.
Jugoslavija je englesko djelo stvoreno s određenim
strateškim ciljem likvidiranja svake političke i ideološke
konkurencije na ovome terenu i nije nikakvo čudo da Englezi preko Bosne
nastoje srušiti svaku hrvatsku državnu politiku, obnoviti Jugoslaviju - i
trajno uništiti
Hrvatsku. Pri
tome je opasno što imaju zagovornike i među mnogim moćnim Amerikancima.
Iz čitave Sančevićeve knjige se vidi
da upravo to čine general Rose, lord Owen i sva engleska prezimena i
imena po redu, kao i svi oni koji im služe kao saveznici. I ako ne
pogledamo istini u oči uhvatiti će nas na spavanju. A "Pogled u
Bosnu" pomaže nam da konačno progledamo.
Ako se osvrnemo na
ostali
dio knjige, naći ćemo ondje i autobiografskih memoara: i to je
povijest. Sančević je svjedok na licu mjesta. On je u ulozi vojnika na
kojega se pucalo. Sančević je bio u Sarajevu kada su
Srbi napravili pokolje na tržnici Markale, a UNPROFOR zataškavao počinitelje.
Sančević je bio ondje kada se patilo. Iako imućan veleposjednik iz
Venezuele, Sančević je među svoj narod došao kao kršćanski idealist:
da podjeli patnju s mnogima i da dade svoj doprinos oslobođenju Hrvatske. A
gdje si bio Ti, druže?
Europska kršćanska civilizacija u XX. stoljeću našla se pred jednim od
najvećih izazova upravo na području glazbe i to one popularne: od sredine
pedesetih godina iz Engleske i Amerike krenuli su u čitav svijet Elvis
Preasley (Amerika), te
zatim
"Beatlesi"
i
"Roling Stonesi"
(Engleska) koji su, možemo reći, svojom glazbom, ponašanjem i
modom zarazili čitav svijet. Dok su "Beatlesi" već počeli šurovati
s indijskim vjerovanjima, te davali protukršćanske izjave (njihov učitelj
iliti guru Maharashi Mahesh Yogi, osnivač je Transcendentalne Meditacije i
prema mišljenju nekih kršćanskih vidovnjaka neposredni Antikristov preteča
i prorok koji mu je utro put) oni su ipak glazbeno još pokazivali
talentiranost i vladanje osnovnim glazbenim
materijalom: pop-glazbenici nakon njih pokazivali su sve veći
stupanj primitivizma i protukršćanske destruktivnosti što se
glazbeno-tehnički manifestiralo u izboru od samo dvije-tri harmonije i
odsustvu razvijenosti melodije, upućujući tako ne samo na pomanjkanje
znanja, već i na odsutnost emocionalne zrelosti. Jer, ako dobra zabavna
glazba djeluje na čovjekovo duševno stanje s paletom od recimo tridesetak
harmonija, a klasična glazba (počev recimo od J. S. Bacha u 18. st.) s
nekoliko stotina akorda tj. harmonija, onda je jasno da rock-glazba
predstavlja retrogradnu pojavu koja ljudski emocionalizam svodi na svega tri
akorda što možemo predočiti s tri skromne i vrlo slične emocije.
Sedamdesetih godina teoretičari crkvene glazbe prepoznali su u rock-glazbi
pojavu ideologije koja kroz osiromašene emocije intelektualno otupljuje
čovjeka
i tako ga "gleichšalta" tj. intelektualno uniformira u biće lišeno
vlastitog razuma i vlastitih emocija, o čemu se u knjizi
"Povijest katoličke crkvene glazbe" (Geschichte der
Katholischen Kirchenmusik
, 1972, izdavač Karl Gustav Fellerer) svoj
prilog dao i muzikolog (ili možda crkveni glazbenik) Hermann Joseph
Burbach: ".... Radi se o glazbi, koja svojim ritmom tendira sve
snažnijoj
likvidaciji Individuuma, o glazbi koja u svijetu sa sve većom
koncentracijom kompleksa moći prerasta u potpunu vlast. Glazba postaje
ideologija. Ona upravlja, vodi, filtrira, i kanalizira jednu naizgled
besciljnu struju osjećaja. Ona ih sužava na
stereotipni
uzorak doživljaja
..." (Str. 404) I tako
rock glazba duhovno preobličuje čovjeka u mentalno ograničenu kreaturu.
Kada je ta glazba počela prodirati u Crkvu, Crkva je ostala zatečena: svi
odgovori i poticaji koje je davala kroz svoje crkveno-glazbene institucije u
vrijeme cecilijanizma u
XIX.
st. nisu pustili trajnoga korijena.
Razlozi, međutim, radi kojih je u XX. stoljeću došlo do pojave
rocka mnogo su dublji, a objasnio ih je u svojoj knjizi
"Ein
Neues Lied für den Herrn"
pročelnik Kongregacije za nauk vjere,
kardinal Joseph Ratzinger.
On kaže: "Od vremena Prosvjetiteljstva su se vjera i suvremena
kultura jedna od druge sve jače udaljavale. Kultura je do tada, kako u
čitavoj
povijesti tako i u kršćanskoj Europi izrastala iz korijena religije i
njezine svjetovne forme
izraza vezane su uz ovo tlo. Renesansa i reformacija označuju, međutim,
prvu krizu u ovom prepletanju Crkve i kulture. Ali tek s pojavom
Prosvjetiteljstva dolazi do prave kulturne revolucije, i do odlučujuće
emancipacije kulture od vjere...." (Str. 125) Ovo udaljavanje od ideala
vjere u dvadesetom stoljeću dovelo je do odvajanja umjetnosti od svih
pozitivnih ideala i njihovog izokretanja u suprotnost pa je vrhunac raspada
Zapadne kršćanske civilizacije svakako morao naći svoj izraz u tzv.
rock-kulturi. "Do
rasula kulture dolazi tamo gdje s gubitkom
vjere u Boga suvisli Um mora biti osporen u svome bivstvu..." (
Str. 155) "... (Suvremena) Glazba je u
mnogobrojnim oblicima podređena ostvarenju ekstaze. Ovo prekoračenje
granica čovječjeg postojanja,
prema kojem se
usmjerava ljudska glad za ulaskom u beskonačno, trebala bi se postići
kroz postignuće svetog ludila, kroz
ludi ritam i svirku instrumenata... (..) Svjetovni povratak ovom tipu
doživljaja danas susrećemo u velikim dijelovima rock- i pop- glazbe, čiji
festivali su pravi antikult istosmjernog pravca - oni su volja za
razaranjem, ukidanjem granica svakodnevnice, te iluzija oslobođenja od
vlastitog ja u divljoj ekstazi buke i mase. Radi se o praksama
(samo)oslobađanja
čiji su oblici srodni drogiranju i kao takvi u samome temelju
suprotstavljeni su kršćanskoj vjeri u spasenje.
Posljedica toga je da se danas na ovome području šire sotonski
kultovi i sotonske glazbe, čija opasna moć za razaranjem i poželjnim
rastvaranjem osobe nisu dovoljno ozbiljno uzeti u obzir...(str.
159)....(....) Glazba je danas tako postala odlučujućim pokretačem jedne
protureligije te poprištem dijeljenja duhova. Budući da rock. glazba traži
ispunjenje na putu oslobođenja od vlastite osobe i njezine odgovornosti,
ona se
s jedne strane vrlo točno identificira s anarhističkim slobodarskim
idejama, koje su danas u velikom dijelu svijeta ponovno podigle
glavu...", kaže Ratzinger. ( Str. 160) Ovo objašnjenje je ključno,
jer daje odgovor kako je moglo doći do pojave rock- glazbe i zašto se rock
spojio sa sotonizmom. Nije se sotonizam uključio u rock već obratno: rock
je u svojoj biti proizvod jednog pogrešnog životnog stava, duhovnog
siromaštva
i moralnog rasula koje dovodi do otvorenog iskaza sotonizma. Uzalud vođa
"Rolling
Stonesa"
Mick Jagger u novijim interviewima govori kako je kod njih
ispjevana samo jedna sotonistička pjesma (Sympathy for the Devil) i da oni
sa sotonizmom ništa nemaju. Upravo obratno: "Roling Stonesi" su
inspirirani od osnivača prve
američke sotonske crkve u San
Franciscu, kao što jasno saznajemo u ovoj vrlo iscrpnoj knjizi, jer
simbolika
na nekim njihovim pločama, način ponašanja, mišljenja, odijevanja
i postupanja predstavljaju sotonističko-anarhistički model razaranja
konvencionalnih formi mišljenja i ponašanja koji su kršćanstvu
svojstveni. Pitamo se samo zašto Jagger u novije vrijeme laže kada se i
onako već sve zna? Nešto skriva! Što sve Jagger skriva saznati ćete kada
pročitate knjigu.
Nije nikakvo čudo da je sve to u kontinentalnu Europu krenulo iz Britanije,
jer je Britanija od vremena Henrika VIII. i njegova rascjepa s Papinstvom
(16. st) u okviru kršćanske civilizacije postala najveći bolesnik Zapadne
Europe. Nekršćanska tradicija masonskih loža od
god. 1717 razvija se ponajprije ondje, a brojem
pripadnika masonskih loža Engleska je sredinom XX. stoljeća prema
broju stanovnika prednjačila u čiravoj Europi. Antikršćanski način mišljenja
najjači je upravo u Engleskoj i
Francuska
revolucija 1789 pokrenuta je na poticaj iz Engleske (tvrdi u svojoj knjizi
"Obnovljeni
svijet"
političar Henry Kissinger), čime su u čitavoj
kontinentalnoj Europi bili detonirani razni ideološki pokreti koji su
ideologiju suprotstavili vjeri. Tako je počelo rasulo kršćanske
civilizacije. Time želimo reći da je rock-civilizacija u XX. st. izraz
kulminacije zla koje se preko Engleske u čitavoj Europi gomilalo u
posljednjih četiri stotine godina! Uostalom upravo
Englezi (i Amerikanci) preko svojih su massmedija širili takva
uvjerenja i propagirali novu "umjetnost" te u našem tisku često
možemo pročitati kako u svijetu drže prvo mjesto u prodaji CD ploča i
širenju
rock-kulture. A Amerika, koju su osnovali engleski masoni, danas predstavlja
utjelovljenje svih ideala masonerije i rock civilizacije. Na najnovijoj
ploči
"Ray of light" najmoćnije američke medijske kompanije WARNER, u
pjesmama pop- rock- zvijezde Madonne, možemo pronaći primjer otvorenog
obožavanje
masonskih vjerovanja
iskombiniranih sa simbolikom sotonizma.
Pa
ipak, znajući sve to,
kada u
naše vrijeme čitamo izjave hrvatskog crkvenog rockera i dominikanca Antuna
Bobaša ostajemo bez riječi, ali bez teške osude njegove osobe. Bobaš u
svojoj knjizi "Rock-glazba i sotonizam" (Zagreb: Teovizija 1998,
str 78-80) opisuje pojavu sotonizma u glazbi, ali pišući o toj temi
izvlači nelogične i katkada protuckvene zaključke o Svetom
pismu, rock-glazbi i njezinoj upotrebi u liturgiji. Tako mi u njegovoj
knjizi
između ostaloga čitamo
npr. i sljedeće: "U rock glazbi sve su vidljiviji stanoviti oblici
religioznosti, iskazivani u obliku
postmodernog sinkretizma
.
(čitaj: spoj religijskih vjerovanja masonerije- prim. E.Č.) (...) Sve je
veći broj teologa u Crkvi koji zastupaju tezu da uopće nije besmisleno
upravo putem rock-glazbe tražiti i bolji pristup mladima. tj.
njihovim
ih
jezikom oduševiti za Radosnu vijest Isusa Krista
(...
) Jer,
ograniči li se čitava teološka znanost na to da Sveto pismo i druge
tradicionalne teološke spise
smatra jedinim spoznajnim izvorima, te
samo ističe njihovu važnost za sadašnju kulturu,
onda ona sama ide
u susret da postane društveno sporedna ...
"
Ova izjava je primjer otvorene hereze, na koju u Crvi nitko ne
reagira, jer se crkveni ljudi ne snalaze u zbrkanoj situaciji našega
vremena.
Dakle, nije Bobaš kriv što je takav i što mu glazbeni odgoj liturgijski i
kršćanski nije dobro postavljen. Još
20. prosinca, 1928 godine Papa Pio XI. izdao je encikliku
"DIVINI CULTUS" u kojoj je o odgoju svećenstva između ostaloga
pisao: "Poradi toga treba ovdje požaliti da oni mudri (od Pape Pia X.
propisani liturgijski) zakoni na nekim mjestima nisu potpuno provedeni u
djelo i da stoga razloga iz njih nisu ubrani željeni plodovi. Dobro naime
znamo kako su neki govorkali kako njih ne vežu oni zakoni, koji su tako
svečano
izdani. Za neke opet znamo da su im se s početka
svečano pokorili,
ali su
malo po malo popustili onoj vrsti glazbe, koju iz hramova treba
sasvim isključiti
... Koji god žele postati svećenicima ne samo u
sjemeništima nego i u redovničkim kućama, neka se već od prve mladosti
temeljito izuče u gregorijanskom pjevanju i u svetoj glazbi, jer tada lakše
uče ono, što se tiče modulacije i glasova i jer se pogreške, ako bi koje
imali, mogu iskorijeniti ili barem popraviti, što se naime kasnije, u
odrasloj dobi ne bi nikako moglo ukloniti..... "
Budući da se odredbe Pia XI. nisu ispoštivale
u Crkvu je malo po malo prodirao duh one glazbe koja u Crkvu ne
spada,
a kada
se svjetovna glazba u Crkvi ustalila trebalo je još samo malo pričekati
pa da na njezino mjesto dospije rock glazba koja će u Crkvu unijeti duh
poganskog shvaćanja liturgije, te tako kroz glazbu u liturgiji promovirati
i novu teologiju glazbenog anarhizma i novu protukršćansku liturgiju čija
poganska bit vrijeđa Kristovu žrtvu. Pa Bobaš govori o nedovoljnosti
Svetog pisma i crkvene tradicije! Rock postaje dopuna životnog shvaćanja
teologije, liturgije i samoga života! Po Bobašu rock je zamalo sama
"trajna bit" mladenačke kulture , to je
njihov
jezik
, nova teologija koja se mora uključiti u Sveto pismo (!), a
ne zvučno-ideološka prolazna moda. U "Glasu Koncila" od 3.
svibnja 1998 priznaje da nije glazbeno obrazovan i da na gitari znade
svirati samo tri akorda (opisali smo koliko je to emocija), a u svojoj
knjizi i prečestim izjavama
za javnost on rock-kulturu i svoj glazbeni primitivizam Crkvi nameče
kao konačni liturgijsko kulturni kriterij! Kultura koja se iz
gregorijanskog korala liturgijskog pjevanja razvija kroz stoljeća i tako
oblikuje
čovjeka dajući mu u školama krajnje domete ljudskih estetskih i
tehničkih tradicija, kod Bobaša biva odbačena zajedno s autoritetom
Svetog pisma kao nešto skučeno i iskustvom nadiđeno! Do tuda smo došli.
Ako je sotonizam razaranje teološke tradicije, kulture i samoga poretka
estetike i etike života onda je Anto Bobaš njegov vjerojatno najočitiji
zastupnik, pa premazivao
se on svojim redovničkim habitusom i magistarskom radnjom protiv
sotonizma koliko god želi. No, ovime ne želimo reći da je Bobaš svjesni
sotonist. To ne možemo. Ali moramo naglasiti da je Bobaš bez svoje krivice
ostao glazbeno i liturgijski pogrešno odgojen ili točnije neodgojen, jer
ga nije ispravno odgojila niti glazbena škola niti Crkva: u glazbenu školu
nije išao, odgajala ga je ulica i massmediji (nije uzalud diplomirao s
temom "Pastoral beskućnika"), a u Crkvi ga (sudeći prema
papinskim enciklikama) nitko niti nije mogao pravilno odgojiti. Zato danas
Crkva nema velikog broja ljudi koji bi se rocku kao pojavnom i djelatnom
sotonizmu znali suprotstaviti. Teško je to. Ali ako znamo što imamo pred
sobom tada znamo i protiv čega se moramo boriti. Sotonizam je u suvremenoj
civilizaciji trijumfirao, no
mi ćemo kao vjerni legionari
dobra braniti posljednju Kristovu tvrđavu kršćanske glazbe i teologije,
koje se tradicijski nalaze u očitom kulturnom jedinstvu. "Po djelima
ćete ih poznati", rekao je Isus. Ako kriteriji budu isprevrtani po
djelima više ništa neće biti prepoznatljivo. Zato borba protiv
"rock- kulture" mora postati jedan od naših najvažnijih ciljeva.
Go to
"Madonna kao propovjednica New Agea:
"Madonna"
pjeva indijski!
Na hrvatskom medijskom tržištu pojavila se CD ploča američke pop
zvijezde Madonne
pod naslovom "Ray of light" (Zraka svjetla). Ploča je
upravo izišla na tržište, a proizvela ju je monopolistička američka
medijska kuća WARNER (MUSIC) koja kontrolira CNN i sve najvažnije novine u
Americi, što znači da jedno američko medijsko središte, koje je povezano
i sa filmašima Hoolywooda, praktički medijski kontrolira čitavu Ameriku i
čitav svijet. Madonnin proizvod mnogostruko je zanimljiv: kao prvo svih
trinaest pjesama tekstovno je složila Madonna u suradnji s muzičarima
Williamom Orbitom i Mariusom de Vriesom. Rock, naime, uvijek nastaje
koautorski: rijetko kada se radi o jednom autoru. No, tekstovi ponekad
ispovjednički odaju isključivo Madonnu. Prva pjesma po redu "Drowned
World/ Substitute for love" (Surogat za ljubav) neodoljivo
podsjeća
na Madonninu grješnu slavu, koju je stekla kao zvijezda u porno filmovima,
jer tekst izričito kaže:
"Trgovala
sam slavu u zamjenu za ljubav
(slava
kroz javno trgovanje "ljubavlju"= pornografija - prim. M.P.)
/ bez ikakve primisli / sve je
postalo glupa igra/ Neke se stvari ne mogu kupiti/ Dobila sam točno to što
sam željela/ što sam tako zločesto željela/ Trpjela sam budale/ tako
rado/ ali sada sam se promijenila/ ...Imala sam tako mnogu
ljubavnika/".
Da se "Madonna" ruga Bogorodici saznajemo u članku objavljenom u
"Slobodnoj Dalmaciji" od 14. (ili 15.)
svibnja, gdje ova pop-pjevačica novinarki Evi Moro kazuje mnoge
zanimljive stvari. Kao prvo, "Madonna" je nedavno rodila curicu
(jadno dijete!) kome je dala ime Lourdes! Kada bi to učinila neka pobožna
katolkinja, rekli bismo da je to malo neobično da se djete zove po mjestu
Bogorodičina ukazanja u 19. st., no mogli bismo progledati kroz prste. Ali
u ovome razgovoru Madonna se ponaša kao suprotnost
svoga imena i imena svoje bebe: Madonna izjavljuje da se
"okrenula yogi i kabali a time
i
potpuno
novoj filozofiji
koja je upućuje isključivo na samu sebe". U
katoličanstvu nema joge i kabale. To su okultna naučavanja hinduizma i
židovstva,
a u zajedničkom spoju
nalazimo ih samo kod masonerije koja
se smatra nasljednicom svih istočnjačkih vjerovanja. Židovstvo samo po
sebi jogu ne pozna, a u hinduizmu kabala (ovo je židovski naziv) kao
židovska
nauka o brojevima ne postoji. U masoneriji kabala međutim označava odnose
brojeva prema centrima i stanjima duše. U takve mistične tehnike i znanja
upućena je Maddonna. Ona se bavi onime što bi se u srednjem vijeku nazvalo
"vještičjim znanjima".
Ako se
sjetimo njezinih ne tako starih music-spotova na njemačkom MTV-
Music-Television teško je povjerovati da se Madonna promijenila nabolje,
kako bi željela sugerirati. A i njezine fotografije u prilogu CD-a pokazuju
nam da se Madonnin profil nije promijenio: Madonna na fotografijama ne nosi
grudnjak. Veliki broj Madonninih spotova s Music - Television u svojoj su
suštini
Madonnina pornografija u kojoj se lijepo može vidjeti (ipak ne do kraja) što
je ona to radila dok je bila "glumica" na filmovima koji su je
proslavili i dali joj mikrofon u ruke. Ti spotovi nisu "samo" na
rubu pornografije, već su u nekim
slučajevima izričito svetogrdni i antikršćanski, jer smo mogli
vidjeti kako pleše polugola u crkvenim prostorijama (tko joj je to
dopustio?) ili pod trima zapaljenim križevima, te kako zavodi
"anđela"
i td. Sve je već jasno. Da se radi o njezinom protukršćanskom stavu i
vjerovanju možemo u nekim slučajevima na ovoj ploči ne samo naslutiti, već
i dokazati. Ako je prvi "Hit" po redu Madonnina osobna ispovijed,
sedmi pod naslovom
"Sky fits heaven" (Nebo pristoji raju/ nebesima) uvodi nas
u istočnjačku i masonsku simboliku, dok slijedeći "Shanti/
Ashtangi" izričito na indijskom jeziku koristi hinduistički vjerski
tekst. Madonna pjeva indijski! Dakle, da čitatelja ne ostavimo u neznanju
recimo i to da pjesma "Nebo pristoji raju" kaže:
"Nebo
pristoji raju/ rekao mi je prorok/ ... To je ono što u budućnosti mogu
vidjeti/ Putujući niz cestu/ promatram znakove / Mislim da ću slijediti
sunce/ To je ono što će biti budućnost/ Sudbini pristoji karma pa ju
iskoristi /.../ To je ono što mi je rekla Blagovijest (Gospel) / Životu
pristoji življenje i ostavi se svojih sudova/ Tako će nam izgledati
budućnost".
A SIMBOL SUNCA u masonskoj (i dalekoistočnoj) okultnoj
simbolici predstavlja Istok na kojemu stoluje njihov bog Lucifer, đavo.
Karma je istočnjačko vjerovanje u čovjekova dobra i zla djela kojima se
određuje njegovo ponovno utjelovljenje, tj. sudbina, dok odustajanje od
moralnih sudova i prepuštanje životu pripada vjerovanju masonsko-ateističkih
"humanista" kojima je čovjek samome sebi
dostatni
bog. Dakle, u stihu nalazimo novo vjerovanje, prekriveno tajnom, a tu tajnu
treba ogoliti. Što nas u stvari uči Madonna? Ona je postala propovjednica,
ili bolje rečeno reklamni stup, novih vjerovanja koja su se razlila
Europom, a njezina glazba je postala izraz mističnih ugođaja Dalekog
Istoka. Aranžmani na ovoj ploči ne odgovaraju dosadašnjim europskim rock
ili zabavnoglazbenim standardima, dok na pojedinim mjestima izravno
otkrivamo utjecaj hinduističkih glazbenih ljestvica zvanih raga. Sama
zvučnost
stvara ugođaj nekršćanske religioznosti.
Najmračniji trenutak Madonne nastupa u posljednjoj trinaestoj pjesmi
(trinaest je kod masona simbol njihovog boga Lucifera: i to je simbolika
kabale!) pod naslovom "Mer Girl" (Ovo je teško prevodiva
američka skraćenica: možda znači "Plaćena djevojka" ili
"Glasnica"). Ovdje djelovi teksta glase:
"Proklela
sam anđele/.../osjetila strah/ .../ Crno se nebo otvorilo nadamnom/.../ I
osjećala sam miris njezinog spaljenog mesa/"
Sljeparenje se slijepima otkriva: pa ona kaže da je svjesna da će završiti
u paklu!
To je nevjerojatno,
ali u nizu čudnih iskaza možemo dešifrirati otkuda dolaze i što kažu.
Oni koji su uvučeni u paklene klopke ne mogu se iz njih izvući i priznaju
da su robovi zla. O tome nam na kraju XX. stoljeća pjeva Madonna.
Što se tiče Madonnina glasa možemo ga prihvatiti i čak pohvaliti: ona
ima zabavno - pjevačkog talenta. Ali glazba koji izvodi jest neka vrste
hipnotičke zvučne droge koja sugerira ugođaj nečeg nedefiniranog i
tajanstvenog.
Tako je Madonna
malo po malo, od "atraktivnog i uhu i oku ugodnog" propala do Bogu
suprotstavljenog.