![]() |
![]() ![]() Povijest hrvatskih neprijatelja |
| |
Povijest hrvatskih neprijatelja - temeljito objašnjenje prošlosti i sadašnjosti Zagreb, 28. studenog 2003. > | |
Knjiga pod spomenutim naslovom zbirka je eseja, članaka i recenzija uglednog hrvatskog muzikologa, povjesnika i esejista Emila Čića nastala u vremenu stvaranja hrvatske države tijekom posljednjih deset godina i objavljena u hrvatskim časopisima i kulturnim tjednicima. | |
![]() Kao i uvijek u takovim knjigama čitatelj se uvijek iznova iznenadi količinom i kakvoćom informacija koje posjeduje i obrađuje svestrani hrvatski intelektualac kao što je prof. Emil Čić. Posebice je to vrijednost po sebi u vremenu u kojem živimo, jer ne zaboravimo danas je u civiliziranom i kulturnom svijetu euro-američke sfere utjecaja u modi intelektualac koji ni približno ne posjeduje širinu i dubinu duha kojim se nekada dičila judeo-kršćanska civilizacija. Danas je površnost i plitkost upravo zakon među intelektualcima, da ne spominjemo kukavičluk i puzavost bez kojih se ne može napredovati ni u politici ni u znanosti. Svemu tome unatoč Emil Čić je čovjek upravo polihistorske erudicije. | |
Već po
sadržaju knjige to je posve jasno i površnom čitatelju. Svaki njegov esej, članak
ili recenzija mali je i savršeno izbrušeni dragulj, pomno rezan britkoćom uma
i osjećanjem duše. | |
U prvom poglavlju pod naslovom «Hrvatski ideolozi: borci proroci i
utemeljitelji» Čić nam prezentira one hrvatske muževe koji su tijekom
posljednja dva stoljeća hrvatske borbe za državu i narod bili svjetionici
misli i ideja, ali i mača i pera, počam od bana Josipa Jelačića pa sve do
Milana Šufflaya. Čićev je izbor neobičan; tu ćemo naći jednog vojnika
(Josipa Jelačića), glazbenika (Franju Kuhača), redatelja (Josipa Bacha),
povjesnika i novinara (Milana Šufflaya), geopolitičara (Ivu Pilara) i dr. | |
![]() | |
Dakako,
Čić je po vokaciji glazbeni teoretičar te je u drugom poglavlju pod naslovom
''Kultura i hrvatski glazbenici u kolopletu domaćih i svjetskih političkih
interesa: uzroci razvoja umjetnosti'' donio i nekoliko izvrsnih eseja o odnosu
glazbe i politike. To je tema o kojoj se gotovo uopće ne piše, a zaslužuje našu
punu pozornost! Kao i u drugim sferama života i u glazbi je politika itekako
duboko nazočna. Čić nam pokazuje kako je još od Francuske revolucije glazba
bila dio ideologije od koje se nije oslobodila niti danas. Upravo kroz medij
glazbe, gotovo nevidljivim nitima, ideologija je, često protiv svakog morala i
savjesti, prela svoju paukovu mrežu okrećući čovjeka protiv Boga i prirode. | |
U
trećem poglavlju ''Nepoznata povijest Hrvata'' Čić nam prezentira do danas
ideologijski zabranjene teorije o podrijetlu Hrvata iznoseći neke nepoznate činjenice.
Važno je istaknuti kako Čić ovdje ne nastupa ostrašćeno već poziva na
istraživanja, protiv je svake isključivosti, njegova je lozinka «Audiatur et
altera pars!» čime se razlikuje od onih suvremenih povjesnika koji dvojbenim
činjenicama pridodaju ideološku isključivost. | |
Važno
je ovdje istaknuti kako autor, koji nije znanstvenik muze Klio, pronicljivošću,
razumijevanjem svjetske, a napose hrvatske povijesti, dolazi do mnogo značajnijih
rezultata nego mnogi ugledni hrvatski povjesnici. ![]() | |
Slijedi
četvrto poglavlje pod zanimljivim i izazovnim naslovom: «Povijest hrvatskih
neprijatelja: tko sve, kako djeluju i zašto nas žele uništiti». Danas se svi
trude pisati o hrvatskim prijateljima, ili ako već ne spominju
''prijateljstvo'' onda govore o ''interesima'' ( pod Bismarckovim geslom:
''Narodi nemaju prijatelje, oni imaju samo interese!''). | |
![]() | |
Hrvatska
je, to savršeno uočava Čić, žrtva takove psihopatologije, i to prije svega
na području kulture duha, a danas već i na tvarnom, materijalnom planu.
Ukratko, Čićev je zaključak porazan – po ideolozima ''Novog svjetskog
poretka'' hrvatski narod i kultura moraju biti zbrisani s ovih prostora jer se
ni po čemu ne uklapaju u ''novu sliku svijeta''. | |
Zastrašujući su argumenti i činjenice koje nam autor nudi. On ih ne prešućuje, ne ublažuje, ne prikriva već ih neoborivom silom argumenta predočava čitatelju. | |
Danas je za takav stav potrebna velika hrabrost, jer budimo svjesni progon onih
koji misle nije nikada prestao. Promijenile su se samo metode, koje su postale
suptilnije, sofisticiranije, iznijansiranije. Danas se zbog svojih stavova ne
ide u zatvor ili na gubilište, danas se postaje ''tehnološki višak» na
poslu, danas se intelektualcu odbijaju tekstovi u pisanim medijima jer nemaju
''tržišni karakter'', ili pak nastupi u javnim medijima jer njegovi istupi
mogu biti ''govor mržnje''. Taj se postupak tihe eliminacije naziva još i «političkom
korektnošću». Sve su vrijednosti izokrenute – manjina terorizira većinu,
marginalno postaje bitno, psihopatološko poželjno. | |
Ukratko, veli Čić, danas ti nije neprijatelj onaj koji ti navješćuje rat ili pokazuje otvoreno neprijateljstvo, već lažni prijatelj koji ti svoj interes prikazuje kao tvoj. Velika je zasluga Emila Čića koji je hrabro odlučio progovoriti o pravim neprijateljima Hrvata – dijelu intelektualne javnosti Europe. Pri tome Čić ne odbacuje Zapad i njegove vrijednosti – on se kao katolički vjernik i osoba prožeta Duhom uvijek nada kako će naši neprijatelji uvidjeti svoje zablude i progledati. On dakle, nije razočarani eurofil već optimistični kroatofil. Vjeruje u starodrevnu snagu hrvatske tisućljetne kulture ukorijenjene u temelje judeokršćanske civilizacije, pače on pomalo i proročki govori o duhovnoj snazi koju hrvatski narod posjeduje i koju može i mora unijeti u duhovno zatrovanu europsku uljudbu. Vjeruje u pobjednički i slobodni hrvatski Genij, prezire podanički mentalitet u Hrvata naslijeđen u tolikim stoljećima neslobode. | |
Sve
su to vrlo jaki razlozi da ova knjiga, toliko bogata činjenicama i mislima, kao
svježe vrelo u hrvatskoj intelektualnoj pustoši bude u žarištu misli svakog
čestitog i slobodnog Hrvata. | |
| |
Kako je nastajala Jugoslavija, izvješća Arthura Evansa iz 1877./8. AFIRMACIJA HRVATSKE OKOMICE HRVATSKO SLOVO, Zagreb, 14. 02. 2003 | |
(Emil Čić, Povijest hrvatskih neprijatelja, Zagreb, 2002.) | |
Prof. dr. sc. Ivan Biondić, Zagreb, 3. prosinca 2001. | |
Hrvatski javni djelatnik, Emil Čić je u ovom rukopisu sabrao, klasificirao i redizajnirao glavne članke koje je tijekom desetljeća hrvatske slobode objavljivao u hrvatskim novinama i časopisima. | |
Članci su podijeljeni u tri skupine pod zajedničkim nazivom
afirmacija hrvatske okomice. | |
Prvo poglavlje obasiže 19 radova u kojima se raščlanjuje
doprinos domovini bivših i sadašnjih boraca, proroka i utemeljitelja hrvatske
državnosti. | |
U drugom poglavlju se u posebno prikazani dosezi hrvatskih
glazbenika u ostvarbi kulturnog bića Hrvata. | |
U trećem poglavlju autor razglaba o tabu temama u hrvatskoj povjesnici, koje su dugo skrivali podložnici i izdajice hrvatskog naroda, te afirmira najnovija otkrića o podrijetlu Hrvata, smještaju i važnosti Hrvata u Europi, hrvatskom jeziku i hrvatskoj kulturi u europskom surječju. | |
Na kraju, u četvrtom poglavlju autor je izradio i kartu izrazitih hrvatskih neprijatelja s naznakom na ciljeve hrvatskih herostrata koji su vazda živjeli od prodaje Hrvatske za održavanje vlastitih pozemljarskih interesa. Ovo je poglavlje kontrastivno ustrojeno kao negativni pandan prvom i drugom poglavlju u kojima se prikazuju hrvatski velikani. | |
Neizravno, ova
knjiga predstavlja i svojevrsni vodič kroz hrvatsku okomicu (neimare i
graditelje Hrvatske) i hrvatsku vodoravnicu (gdje je prikazan panopticum
hrvatskih herostrata i izdajica), pa će se čitati u svim hrvatskim
slojevima. To više što su jezik i stil tečni i zanimljivi, što otklanja tzv.
intelektualne barijere između autora i širih narodnih slojeva. | |
Prikazujući u prvom
poglavlju glavne borce za samostalnu i
nezavisnu Hrvatsku, autor s pravom
svoj prikaz počinje s banom Josipom Jelačićem, jer je on nakon 1102. godine
prvi uskrisitelj Hrvatske (makar i nakratko) u 1848. prevratnoj godini.
Po redu u toj plejadi zatim dolazi Ante Starčević kao pater patriae
secundus. Šteta je jedino što se u ovom poglavlju uz bok Starčevića ne
nalazi i Eugen Kvaternik. | |
![]() | |
U drugom je poglavlju autor obradio posebnu ulogu hrvatske glazbe i glazbenika u buđenju, razvijanju i održavanju hrvatskog duha. | |
U trećem poglavlju autor je sakupio 41 svoj rad u svezi otkrivanja i razvijanja istinske hrvatske povjesnice. U ovom poglavlju on je prikazao razvoj i važnost protoiranske teorije o podrijetlu Hrvata, koja nam daje legitimitet samosvojnosti i razlike od ostalih naroda u Europi. Druga osna točka autorovih otkrića zatajene povjesnice je raščlamba života i djela Bartola Kašića. Na taj je način autor uspješno afirmirao izvorne točke i veličine u hrvatskoj povjesnici, te pridonio afirmaciji izvorne naspram kolonijalne hrvatske povjesnice. | |
Zadnje poglavlje
autor je naslovio sintagmom “povijest hrvatskih neprijatelja” s naglaskom na
najnovije hrvatske herostrate koji ponovno pokušavaju uspostaviti
treću Jugoslaviju. Posebnu je pozornost u ovom herostratskom
poglavlju obratio na Igora Mandića kao mrzitelja svekolikog hrvatstva. Autor
nije zaboravio ni utjecaj
stranih ideologa, posebice iz okružja
New agea, koji danas doktrinom
globalizacije misle osvojiti i prisvojiti cijeli svijet. Ovo je poglavlje
za suvremenog čitatelja iznimno važno, jer mu daje u ruke kriterije po kojima
će prepoznati te iskonske neprijatelje hrvatstva. | |
Dajući konkretne
primjere i slike s argumentacijom, autor je u ovom autozborniku
vlastitih radova uspio sazdati jedan suvisli mozaik onog što treba
“nasljedovati” svaki istinski Hrvat, kao i onog zlog, što treba odbaciti i
protiv čega se treba trajno boriti ako želimo konačno uspostavljenu neovisnu
Republike Hrvatsku sačuvati i za našu mladež. | |
Sa znanstvene točke
gledišta, autorove recenzije i prikazi objektivno osvjetljavaju našu prošlost
kroz likove dobra i zla, pa tako daju solidnu propedeutičke temelje za
stvaranje istinskog i demokratskog duha s kojima jedino možemo ući u treće
tisućljeće u kome će Hrvati moći živjeti od svoga rada i stvaralaštva. | |
U personalnom
smislu, ovaj autozbornik orisava i lik samog autora koji se pred našim očima
razvija u istinskog kritičara onoga što trebamo napustiti i futurologa šufflayevske
posvjedočenosti koji nam pokazuje zajednički put emancipacije u 21. stoljeću. | |
"Odgovor
Igoru Mandiću"
(Dom
i Svijet)
![]() |