"Pazite me se prvih nekoliko krugova, ali nakon toga će gume biti uništene i to će biti to od mene."

"Reutemann je nastavio istraživati puteve kojima bi moga proći Gillesa..."

"Tempo je bio frenetičan, atmosfera je bila naelektrizirana a vrućina je počela rasti kada su otpočeli posljednji krugovi."

"Svako malo bi Ligier stigao skroz uz bok Ferrariu..."

"Prva petorica su bila unutar 1.24 sekundi i samo je jedna utrka u povijesti priuštila zgusnutiju prvu petorku..."

"Iskreno, mislim da je to bila najbolja vožnja koju sam ikada vidio."

VELIKE UTRKE: VN Španjolske - Jarama 1981.

Ovo su djelovi iz Villeneuveove biografije Geralda Donaldsona.

U kvalifikacijama za VN Španjolske, Gilles je izborio sedmo mjesto i to zahvaljujući vožnji na samoj granici svog teško upravljivog Ferraria 126CK. "Kliže po čitavoj stazi bez imalo gripa. Mnogo puta sam pomislio da ću sigurno izletjeti ali ipak bi se nekako vratio - bolid prašta mnoge greške."

VN Španjolske - Jarama 1981.Problem sa Ferrariem je bio taj što je nevjerojatno brzo trošio gume; "Pazite me se prvih nekoliko krugova, ali nakon toga će gume biti uništene i to će biti to od mene." Kada su se upalila zelena svjetla, Gilles je izveo još jedan od svojih veličanstvenih startova i probio se na treće mjesto. Na kraju prvog kruga, priljepio se Reutemannu na rep i prestigao ga na kočenju i tako zauzeo drugo mjesto. Jones, na prvom mjestu, je već u 14-om krugu napravio prednost od 8 sekundi ali je svojom krivnjom izletio sa staze i vratio se tek na petnaesto mjesto.

Gilles je tako preuzeo vodstvo no Reutemann je bio vrlo blizu, nekoliko puta bok uz bok, ali nikada dovoljno do sa progura ispred.

Piquet i Andretti su se sudarili a Prost je izletio sa staze. Villeneuveov timski kolega, Didier Pironi, je otišao na promjenu guma i utrku završio na 15-om mjestu.

Reutemann je nastavio istraživati puteve kojima bi moga proći Gillesa dok se grupa iza njih malo promiješala. Laffite se probio na treće mjesto ispred Watsona, što se i očekivalo zbog najboljeg vremena ostvarenog na kvalifikacijama, i dao se u lov za vodećima jer je bio svjestan da ima auto za pobjedu. To je smatrao i Reutemann koji je vrebao Gillesa kao jastreb čekajući i najmanju njegovu pogrešku. Iskoristivši promet ispred Reutemanna sada su se probili Laffite i Watson.

Posljednjih 18 krugova prva petorica su kružila kao brzi teretni vlak; Ferrari kao lokomotiva sa vezanim vagonima Ligiera, McLarena, Williamsa i Lotusa.

Carlos Reutemann Carlos Reutemann

Jacques Laffite Jacques Laffite

Ferrari, Ligier, McLaren, Williams i Lotus Ferrari, Ligier, McLaren, Williams i Lotus.

I dok su njegovi pratitelji vozili po zavojima baš kao da su na tračnicama, Villeneuveove istrošene gume još više otežale upravljanje na nečistoj stazi. Činilo se kao da njegov Ferrari pijano tetura kroz svaki od Jaraminih 16 zavoja, a onda kada bi snaga od 550 propetih konjića, pod njegovom desnom nogom, bila oslobođena, Ferrari bi pojurio na pravcu. Ta priča se stalno ponavljala; u zavojima bi mu se približili a na pravcu bi se Gilles riješio pritiska ali samo do slijedećeg zavoja.

Tempo je bio frenetičan, atmosfera je bila naelektrizirana a vrućina je počela rasti kada su otpočeli posljednji krugovi.

Gilles je samo trebao izgubiti koncentraciju, promašiti brzinu ili proklizati milimetar da od pobjednika u trenutku postane gubitnik. Svako malo bi Ligier stigao skroz uz bok Ferrariu, a da se na njih obojicu popnu prijetili su McLaren, Williams i Lotus.

U posljednjem krugu Gilles se odupro i zadnjem očajničkom pokušaju Laffitea i cilj je prešao za 1 sat 46 minuta i 35.01 sekundi a ostali u treptaj oka: Laffite 0.22 sekunde nakon, Watson 0.36 sekunde iza Laffitea, 0.43 sekunde iza Reutemann a De Angelis 0.23 sekunde kasnije. Prva petorica su bila unutar 1.24 sekundi i samo je jedna utrka u povijesti priuštila zgusnutiju prvu petorku - Monza 1971.

Ferrari, Ligier, McLaren, Williams Ferrari, Ligier, McLaren, Williams

John Watson John Watson

Elio De Angelis Elio De Angelis

"Jednom je Gilles izašao sa staze sa sva četiri kotača - ali vratio se! Ne znam kako - ali vratio se." Rekao je Reutemann.

"Iskreno, mislim da je to bila najbolja vožnja koju sam ikada vidio." bile su riječi Gordona Murraya Brabhamovog dizajnera. "Ta šasija je užasna, daleko najgora. Njegova vožnja je bila nevjerojatna. Odvesti takav bolid 80 krugova bez porgreške je postignuće. Ali učiniti to kad si u vodstvu i pod stalnim pritiskom je nezamislivo!"

Na podiju je iscrpljenog pobjednika okrunio i čestitao mu španjolski kralj Juan Carlos. Kasnije, Reutemanna su čuli kako govori "Bilo je ludo. Kao vlak." A Gilles se smijući složio "Bilo mi je neugodno zbog toga. U biti, nisam moga shvatiti zašto me ne preteknu - mislim, trojica od njih četvero su bila brža na kvalifikacijama! Svo vrijeme sam mislio da mogu kružiti oko mene ako požele... Laffiteov auto je bar za 2 sekunde brži po krugu. Bilo mi je stvarno, stvarno teško i morao sam koristiti svaku priliku. I nikada nisam popuštao. To je bila najbolja utrka u mom životu!"

impressum | sempregilles.com