"Osim dubokog osjećaja izdaje, Gilles je bio uznemiren činjenicom da je njegova reputacija najbržeg vozača bila okaljana..."

"Ako mi u Zolderu pobjegne auto, sve što mogu je zvat mamu i prekrstiti se."

"Dominantni su bili Renaulti a Ferrari je trebao zauzeti drugi startni red. "

"Kada je Gilles prošao ciljnom ravninom pokazan mu je natpis IN."

"Ali i kada je bio u ulaznom krugu vozio je brzinom od preko 200 km/h. To je bio Gilles."

"Udario je u moju desnu gumu i bio lansiran u zrak."

"Djelovi Ferraria su se rasipali uokolo. Vozač, sjedalo i volan su se razdvojili i bili su razbacani skoro 50m uokolo."

VELIKE UTRKE: VN Belgije - Zolder, 1982.

Velika Nagrada Belgije, koja je trebala biti Villeneuveova 68. utrka, počela je sa treningom i kvalifikacijama u petak 7. svibnja u Zolderu.

Pironi/VilleneuveOsim dubokog osjećaja izdaje koji je osjetio nakon Imole, Gilles je nedvojbeno bio uznemiren činjenicom da je njegova reputacija najbržeg vozača bila okaljana i zbog toga je velika pažnja bila usmjerena prema Ferrarijevom boksu. Kontroverza Villeneuve/Pironi je tada bila glavna tema u Formuli 1. Tenzije su bile vidljive jer je Gilles izgledao mnogo zauzetiji poslom i pažljivo je izbjegavao bilo kakav kontakt s Didierom. Čak nije želio biti u boksu dok je tu bio Pironi. Nije bio razgovorljiv ni s novinarima. "Ništa se nije promijenilo od Imole. Još ne pričam s njim i radije ne bi ništa više govorio."

GillesU petak je Gilles odvezao peto najbolje vrijeme koje je bilo 1.289s brže od Pironijevog, no imao je mnogo pritužbi na upravljivost bolida, pogotovo na tvrdoj komponenti Goodyear guma. Najviše se žalio na kombinaciju lijevog i desnog zavoja prema Terlamenbochtu jer je bilo vrlo teško proći tuda punim gasom - to je bilo mjesto na kom će se dogoditi nesreća.

Bio je vrlo ljut i na probleme s prometom, zbog toga što se u pojedinim trenutcima na 4 kilometarskoj stazi nalazilo 30 bolida. "Svaki put kada sam bio u brzom krugu naišao sam na puno sporiji bolid. Kao što sam ranije rekao, glupo je imati samo dva seta kvalifikacijskih guma. Primoran si preuzimati visoke rizike."

Gilles je bio intervjuiran od strane časopisa Le Soir o opasnosti utrkivanja. "Normalno je imati 1-2 nesreće u sezoni. Znam da riskiram da se nađem u bolnici. No, to me ne plaši jer sam svjestan rizika. Ali ima trenutka kada ne možete ništa uraditi. Ako mi u Zolderu pobjegne auto, sve što mogu je zvat mamu i prekrstiti se."

Gilles je bio sam u Zolderu i spavao je u hotelu. Joann je propustila samo njegovih 6 utrka u Formuli 1, no ovog puta je ostala u Monacu sa djecom zbog priprema za Melanijinu prvu pričest u nedjelju.

U subotu su posljednje kvalifikacije počele u 13 sati. Dominantni su bili Renaulti a Ferrari je trebao zauzeti drugi startni red.

Petnaestak minuta prije kraja, Pironi je postavio vrijeme 1.16.501 koje je bilo za 0.105s brze od Gillesovog najboljeg vremena (1.16.616). Kako je vrijeme odmicalo, sve više bolida je izlazilo na stazu da poboljša svoje startne pozicije. Među njima je bio i Jochen Mass čije je najbolje vrijeme bilo 1.19.777 i zauzeo je posljednji startni red. Desetak minuta prije kraja Gilles je bio na stazi, koristeći svoj zadnji set kvalifikacijskih guma. Već je postavio svoje najbolje vrijeme ali je nastavio kružiti na sada već starim gumama pokušavajući popraviti vrijeme. Kada je Gilles prošao ciljnom ravninom pokazan mu je natpis "IN".

"Pozvao sam ga u boks jer su mu gume bile istrošene i već je postavio vrijeme vrlo blizu najboljem vremenu Pironija." - prisjetio se Mauro Forghieri. "Znao je da ne može popraviti vrijeme i ulazio je u pit. Gilles je ulazio u boks u krugu u kojem je doživio nesreću. Ali i kada je bio u ulaznom krugu vozio je brzinom od preko 200 km/h. To je bio Gilles."

Villeneuve - MassGilles je vozio prema onom lijevo-desnom zavoju prije Terlamenbocht zavoja, pri brzini koja je kasnije izračunata da je bila 225km/h, i vidio jednog Marcha ispred sebe. U svom stotom nastupu u F1 Jochen Mass je bio obziran i pažljiv vozač koji je pazio na druge. Bio je u petoj brzini ali je hladio gume i kretao se mnogo sporije od nadolazećeg Ferraria. "Vidio sam Gillesa u retrovizoru i očekivao da ce me prijeći s lijeve strane. Pomakao sam se u desno i nisam mogao vjerovati kad sam ga vidio doslovno iznad sebe. Udario je u moju desnu gumu i bio lansiran u zrak."

Udes je bio avionskih proporcija, i nije sličio sudaru dvaju automobila, jer nije bilo gubitka brzine, nije bilo usporavanja prije udara. Ferrari je nastavio letjeti preko 100 metara. Pravio je salta udarajući u tlo čas nosom čas repom. Djelovi Ferraria su se rasipali uokolo. Vozač, sjedalo i volan su se razdvojili i bili su razbacani skoro 50m uokolo. Kako su pukli sigurnosni pojasevi, Gilles je ispao iz bolida a kaciga je spala s njegove glave. U tren oka na mjestu nesreće se stvorio doktor i pokušavao je oživjeti Gillesa. Davao mu je umjetno disanje i masažu srca. Stiglo je još doktora a okupili su se i suci, i pokušaji oživljavanja su se nastavili. Jochen Mass je zaustavio svoj bolid i pritrčao okupljenom mnoštvu.

Glavni doktor, Sid Watkins, je bio vrlo uznemiren, posebno zato jer je dobro poznavao Gillesa. "Kada sam prvi put upoznao Gillesa bio je vrlo uglađen, pravi gentleman." Sjećam se da mi je rekao: "Nadam se da vas nikada neću trebati." Tih sam se riječi sjeti kada sam prepoznao njegov bolid na mjestu nesreće."

Polako su svi vozači stizali u pit i mnogi su svoje osjećaje krili pod kacigama. Ali neki i nisu, nego su plakali otvoreno. Među njima je bio i Alain Prost koji je rekao: "Izgubio sam motivaciju za utrku. Bio mi je prijatelj."

Posljednji dio nezgode je prikazan na televiziji i bila je vidljiva veličina nesreće. Snimka je ponavljana i ponavljana, i mnogi su plakali gledajući je. Tuga se širila paddockom. Potresena momčad Ferraria je spakirala opremu i uputila se prema Maranellu. Marco Piccinini je ostao govoreći da je čudo još moguće.

Nesreća se dogodila u 13.52h a samo 11 minuta kasnije helikopter je Gillesa prebacio u bolnicu. U 17.40h doktori su objavili da je izvan svijesti i pati od ozljeda vrata i glave. Njegove vitalne funkcije održavane su putem aparata.

Onda je došla i konacna službena obavijest iz bolince: "Gilles Villeneuve je preminuo u 21.12h."

 

impressum | sempregilles.com