Nalaz o stručno-pedagoškom nadzoru višeg savjetnika Željka Štefanca od 16. 04. 1999.
Temeljem članka 86a Zakona o srednjem školstvu ("Narodne novine" broj 19/92, 27/93 i 50/95) i članka 4. i 12. Zakona o stručno-pedagoškom nadzoru ("Narodne novine" broj 73/97) viši savjetnik Željko Štefanac nakon obavljenog uvida dana 16. travnja 1999. godine sastavlja
N A L A Z
o stručno-pedagoškom nadzoru u PRVOJ EKONOMSKOJ ŠKOLI
Medulićeva 33, ZAGREB (u daljnjem tekstu: Škola)
Uvid je obavljen po zahtjevu Prosvjetne inspekcije KLASA: 602-03/99-01/63. URBROJ: 532-03-02/1-99-2 od 29. ožujka 1999. godine, na poticaj anonimnog podneska grupe učenica Škole.
Predmet nadzora: uvid u odgojno-obrazovni rad nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture Mladena Sabljaka i navode grupe učenica u podnesku Ministarstva prosvjete i športa. Učenice
u podnesku navode da profesor tjelesne i zdravstvene kulture g. Mladen Sabljak često upada u svlačionicu kada se presvlače, večinu nastavnog sata provodi u svome kabinetu a one su same u
športskoj dvorani, nagovara ih da pišu protiv uprave škole u svezi ekskurzija ili naplate štete i sl.
Stručno-pedagoški nadzor proveden je izravnim uvidom u neposredni odgojno-obrazovni
rad nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture Mladena Sabljaka, ostvarenje planiranih zadaća u nastavi TZK-a, pedagošku i drugu dokumentaciju te razgovorom i usmenim uzimanjem izjava od učenika.
Nadzoru su bili nazočni: ravnatelj Škole gospodin mr. sc. Slavko Trupeljak i gospodin Mladen Sabljak, profesor tjelesne i zdravstvene kulture.
Uvidom je utvrđeno sljedeće činjenično stanje:
1. Nastavnik Mladen Sabljak izvodi neposredno nastavu tjelesne i zdravstvene kulture s učenicima IIa.b.c.d. III.a.b.c.d i IV.a.b.c.d razreda, ima 18 godina radnog
iskustva i završen Fakultet za fizičku kulturu u Zagrebu.
2. U svezi navoda u podnesku, niti jedna učenica ili učenik s kojima je viši savjetnik Željko Štefanac razgovarao nije potvrdio niti dao neku negativnu
izjavu o profesoru Sabljaku. Svi su u svojim izjavama suglasni da je nastavnik Sabljak korektan i da nije s njima razgovarao ili ih nagovarao da ne plate štetu u školi i dr. Učenice II c razreda izlavile
su da nastavnik i nije kriv ako dođe u svlačionicu i ponekad zatekne cure da se presvlače koje kasne na sat, jer nastavnik ostavlja dosta vremena za presvlačenje, a i ne može doći u dvoranu ako ne prođe kroz svlačionicu.
Često puta se dečki i cure zajedno presvlače za nastavu jer uglavnom športska oprema je već na njima.
Razgovor proveden s učenicima IV d, II b, II c, III d i IV.c razreda
3. Nastava TZK-a se ostvaruje u manjoj športskoj dvorani koja je u sklopu škole. Pored dvorane je prolazna svlačionica, ustvari širi hodnik s klupom i vješalicom
koja služi za presvlačenje učenika i pospremanje ponekih gimnastičkih sprava, otvorenoga tipa i kroz taj prostor nastavnik ulazi i u dvoranu i svoj kabinet. Pored je još jedna svlačionica s mogućnošću pranja ruku,
koja može biti izolirana od dvorane.
4. Izvedbeni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture za učenike drugog do četvrtog razreda nastavnik Sabljak je sačinio prema Okvirnom nastavnom planu i programu
za srednje škole i dobro je razrađen.
5. U vrijeme praćenja neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima uočeno je:
- u IV.d razredu od 38 učenika u razredu, nazočno na satu 16; vježba 11 a 5 učenica zbog nekog razloga ne vježba;
- u II.b razredu od 36 učenika vježba 15, ostalih 18 učenika nazočno i ne vježbaju;
- nastavnik Sabljak ima pisane dnevne pripreme a planiranao je izvođenje nastave u skladu s izvedbenim planom i programom;
- artikulacija nastavnog sata je provedena ("školski") no bez veće intenzifikacije u radu;
- tip sata - ponavljanje i uvježbavanje poznatih elemenata tehnike. na satu su primjenjeni jednostavniji metodički organizacijski oblici rada u cilju usavršavanja motoričkih znanja.