Silvio Mirošničenko je hrvatski redatelj i montažer. Rođen je u Bad Schussenriedu (Njemačka) 1972. Dokumentarni film Na putu straha prikazan je na IDFA 2006-Amsterdam, najznačajnijem festivalu dokumentaraca. Njegov dokumentarni film Ophodar pruge osvojio je nagradu Cinerail d'Or Documentaires za najbolji dokumentarni film na festivalu Cinerail u Lilleu (Francuska). Edo Maajka-Sevdah o rodama, dobitnik je nagrade za najbolju montažu na Danima hrvatskog filma 2008. Predstavljao je Hrvatsku na najvećem televizijskom festivalu Prix-Europa u Berlinu 2002., 2003. i 2008. godine (Snovi na peronu djetinjstva , Čuvar tegljača, Edo Maajka-Sevdah o rodama).
 

 


PRESS

Film Silvija Mirošničenka na festivalu Cinerail

Dokumentarni film 'Na putu straha' / 'Travelling on the Path of Fear' scenariste i redatelja Silvija Mirošničenka uvršten je u službeni program francuskog festival Cinerail, koji će se održavati od 19. do 26. veljače u Parizu. Film će biti prikazan 22. i 25. veljače u 18 sati.

Dokumentarac se bavi željezničkom nesrećom u kojoj je poginula majka višečlane obitelji tako da se samohrani otac ostao brinuti o petoro djece. 'Na putu straha' premijerno je prikazan na prošlogodišnjim Danima hrvatskog filma kao i na najpoznatijem festivalu dokumentarnog filma IDFA (sufinanciran na natječaju Jan Vrijman Fund) koji se održavao u Amsterdamu.

Mirošničenko je 2004 godina na ovom francuskom festivalu osvojio nagradu za najbolji film dokumentarcem 'Ophodar pruge' ( HRT ).

Festival Cinerail otvorit će renomirani film 'Tickets' kojeg potpisuju redatelji: Abbas Kiarostami, Ken Loach, Ermano Olmi. Članovi žirija su: Elisa Resegeti (producentica), Filip Trojano (glumac, fotograf, redatelj), Daniele Thiery (scenaristica), Emilie Sengelin (redatelj), Gay Famechen (snimatelj).'

http://www.culturenet.hr/v1/hrvatski/infoservisread.asp?id=14057&channel=daily


Dokumentarni film ‘Na putu straha' u Amsterdamu

Hrvatski dokumentarni film 'Na putu straha' scenariste i redatelja Silvija Mirošničenka uvršten u službeni program Međunarodnog festivala dokumentarnog filma IDFA u Amsterdamu.

Međunarodni festival dokumentarnog filma IDFA održat će se od 23. studneoga do 3. prosinca, a Mirošničevkov film će biti prikazan tri puta u selekciji Jan Vrijman (23. studenoga u 15:00 sati u Vondelparku; 26. studenoga u 18:15 sati u Cityju, te 1. prosinca u 22:15 sati u Cityju).

Filmski projekt pod radnim naslovom ''Standing on the Wind'' početkom ove godine odabran je za sufinanciranje na natječaju Jan Vrijman Fund na kojeg pristižu mnogobrojne prijave iz cijelog svijeta.

Film 'Na putu straha' Silvija Mirošničenka je premijerno prikazan na ovogodišnjim Danima hrvatskog filma.

(D.Hu., 10.11.2006.)

http://www.culturenet.hr/v1/hrvatski/infoservisread.asp?id=12879


"Snovi na peronu djetinjstva" u Estoniji
(Iskon portal, kultura, 03/07/2003)

'Snovi na peronu djetinjstva' i njemačko-hrvatski dokumentarac 'Bloodbrothers' Saše Oreškovića, jedini su hrvatski filmovi među 191 naslovom iz cijelog svijeta.

Nakon što je bio predstavnik Hrvatske na festivalu Prix-Europa 2002 u Berlinu i prikazan na stranim festivalima u Stockholmu i francuskom gradu Lilley, te prodan za prikazivanje finskoj postaji YLE TV2 i australskoj MAORA TV, dokumentarni film Snovi na peronu djetinjstva Silvija Mirošničenka a produkciji Factuma, pozvan je u Estoniju na Parnu-International documentary film festival koji će se održati od 6. do 13. srpnja.
Dokumentarac Snovi na peronu djetinjstva prikazuje preživljavanje djece koja su se nebrigom roditelja našla na ulici. Spavaju u vagonima i hodnicima zagrebačkog željezničkog kolodvora, sanjajući o svojim budućim zanimanjima, ženama, obiteljskom domu. Ali kako bez ičije pomoći izaći iz okružja beskućnika, prostitutki i situacije stalnog pritvaranja u popravnim domovima?!

Opširnije o festivalu i filmu na:
http://www.chaplin.ee/english/filmfestival

http://www.iskon.hr/kultura/page/2003/07/03/0391006.html


Factumovi filmovi u Stockholmu
(Iskon portal, kultura, 01/04/2003)

Nakon što su prikazani na mnogim inozemnim festivalima, dokumentarni filmovi iz Factumove produkcije sudjelovali su i na International documentary film festival - Humanity in the World.

Nakon što su prikazani na mnogim inozemnim festivalima, dokumentarni filmovi iz Factumove produkcije sudjelovali su i na International documentary film festival - Humanity in the World. ''Dečko kojem se žurilo'' Biljane Čakić-Veselić, ''Godine hrđe'' Andreja Korovljeva i ''Snovi na peronu djetinjstva'' Silvija Mirošničenka a produkciji Factuma, sudjelovali su na International documentary film festival-Humanity in the World koji se održavao od 28. do 30. ožujka u švedskom gradu Stockholmu, a bio je usredotočen na teme ljudskog dostojanstva i tolerancije. (...)

http://www.iskon.hr/kultura/page/2003/04/01/0015006.html


Uz 12. dane hrvatskog filma, od 11. do 16. ožujka, Zagreb
Zarez, 27. 03. 2003.
Nikša Marušić

...film Čuvar tegljača, Silvia Mirošničenka predstavlja hommage domaćem poetskom dokumentarcu koji se tako naslanja na retro stil sve više prisutan i u svjetskoj produkciji...

http://www.zarez.hr/101/z_film.htm


Užas je naša furka ili Prix-Europe 2002.
Hrvatski dokumentarizam nije tako loš s obzirom na to da većina autora rade u gotovo nemogućim uvjetima – kratkim rokovima snimanja, malim budžetima...
Uz berlinski festival radija, televizije i Interneta Prix-Europe 2002.
napisao: Silvio Mirošničenko
Zarez, broj 94 - 95., 19. 12. 2002.

http://www.zarez.hr/94-95/z_film.htm


Zašto marginalci?
Vijenac, 2002.
Je li učestalo dokumentarističko tematiziranje marginalaca tek prolazna moda?

Pogledajte ove dokumentarističke teme: zagorski umjetnički bravar toliko je zokupljen filmom da je izrežirao igrani film u kojem glumi zajedno sa svojim susjedima (dokumentarac Rio Bravar Tomislava Mršića); oko zagrebačkoga Kolodvora okupljaju se i maloljetnički beskućnici-skitnice, neki od njih još djeca (Djeca s perona djetinjstva Silvija Mirošničenka); slikar je izgradio originalnu kuću koja je postala središte za spas svijeta (Rat za Harmagedon Zdravka Mustaća); zagrebačkim ulicama kreću se brojni prosjaci - kakav je to život? (Stani pa gledaj... Mladena Santrića). (...)

Zašto marginalci? MS Word doc


11. Dani hrvatskog filma
Večernji list, 10. 04. 2002.

(...)
I inače se dokumentarci nisu previše proslavili prvoga dana, ali od pet prikazanih djela ipak su se izdvojili "Rat za harmagedon" Zdravka Mustaća i "Snovi na peronu djetinjstva" Silvija Mirošničenka. Mustaćev je zanimljiva, ali predugačka priča o slikaru čudaku iz Istre u kojoj najviše oduševljavaju redateljevi eksperimentalistički kadrovi, dok bi solidni Mirošničenkov uradak o djeci prosjacima sa zagrebačkoga Glavnog kolodvora bio puno bolji da se autor odlučio za nešto više od samoga zapisivanja okoline.
Josip Jurčić

http://www.vecernji-list.hr/2002/04/10/Pages/tko-nitko.html


11. Dani hrvatskog filma
Slobodna Dalmacija, 10. 04. 2002.

(...)
Drugoga dana festivala došla je do izražaja stara boljka: osim Silvija Mirošničenka, autora socijalnog dokumentarca Snovi na peronu djetinjstva o djeci koja žive na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, spavaju u vagonima a mislima prate putovanje tračnicama, nitko od autora prikazanih filmova nije se pojavio na konferenciji za novinare. Predsjednica DHFD-a Nada Gaćešić-Livaković kazala je kako to smatra incidentom jer bi producenti i autori trebali imati obvezu prema javnosti budući da su njihovi filmovi sufinancirani proračunskim sredstvima. U srijedu je u 17 sati na programu eksperimentalni film, slijedi animirani, a od 21 sat novi blok dokumentarnih filmova.
Andrea RADAK

http://www.slobodnadalmacija.hr/20020410/kultura01.asp


Premijera bajke «Ždribac zlatne grive»
Hrvatska riječ, Subotica, 28. 02. 2003.

U subotičkom Dječjem kazalištu prošloga je četvrtka, 20. veljače, premijerno izvedena predstava «Ždribac zlatne grive», koju je - po motivima istoimene bajke Balinta Vujkova - režirao Želimir Orešković iz Zagreba. Dramatizaciju za bajku uradio je Osječanin Silvio Mirošničenko, dizajn lutke i scene Riječanin Vojo Radoičić, a glazbu Nikola Jaramazović iz Subotice.