Film Silvija Mirošničenka na festivalu Cinerail
Dokumentarni film 'Na putu straha' / 'Travelling on the Path of Fear' scenariste i redatelja Silvija Mirošničenka uvršten je u službeni program francuskog festival Cinerail, koji će se održavati od 19. do 26. veljače u Parizu. Film će biti prikazan 22. i 25. veljače u 18 sati.
Dokumentarac se bavi željezničkom nesrećom u kojoj je poginula majka višečlane obitelji tako da se samohrani otac ostao brinuti o petoro djece. 'Na putu straha' premijerno je prikazan na prošlogodišnjim Danima hrvatskog filma kao i na najpoznatijem festivalu dokumentarnog filma IDFA (sufinanciran na natječaju Jan Vrijman Fund) koji se održavao u Amsterdamu.
Mirošničenko je 2004 godina na ovom francuskom festivalu osvojio nagradu za najbolji film dokumentarcem 'Ophodar pruge' ( HRT ).
Festival Cinerail otvorit će renomirani film 'Tickets' kojeg potpisuju redatelji: Abbas Kiarostami, Ken Loach, Ermano Olmi. Članovi žirija su: Elisa Resegeti (producentica), Filip Trojano (glumac, fotograf, redatelj), Daniele Thiery (scenaristica), Emilie Sengelin (redatelj), Gay Famechen (snimatelj).'
http://www.culturenet.hr/v1/hrvatski/infoservisread.asp?id=14057&channel=daily
Dokumentarni film ‘Na putu straha' u Amsterdamu
Hrvatski dokumentarni film 'Na putu straha' scenariste i redatelja Silvija Mirošničenka uvršten u službeni program Međunarodnog festivala dokumentarnog filma IDFA u Amsterdamu.
Međunarodni festival dokumentarnog filma IDFA održat će se od 23. studneoga do 3. prosinca, a Mirošničevkov film će biti prikazan tri puta u selekciji Jan Vrijman (23. studenoga u 15:00 sati u Vondelparku; 26. studenoga u 18:15 sati u Cityju, te 1. prosinca u 22:15 sati u Cityju).
Filmski projekt pod radnim naslovom ''Standing on the Wind'' početkom ove godine odabran je za sufinanciranje na natječaju Jan Vrijman Fund na kojeg pristižu mnogobrojne prijave iz cijelog svijeta.
Film 'Na putu straha' Silvija Mirošničenka je premijerno prikazan na ovogodišnjim Danima hrvatskog filma.
(D.Hu., 10.11.2006.)
http://www.culturenet.hr/v1/hrvatski/infoservisread.asp?id=12879
"Snovi na peronu
djetinjstva" u Estoniji
(Iskon
portal, kultura, 03/07/2003)
'Snovi na peronu
djetinjstva' i njemačko-hrvatski dokumentarac 'Bloodbrothers' Saše Oreškovića,
jedini su hrvatski filmovi među 191 naslovom iz cijelog svijeta.
Nakon što je bio
predstavnik Hrvatske na festivalu Prix-Europa 2002 u Berlinu i prikazan
na stranim festivalima u Stockholmu i francuskom gradu Lilley, te prodan
za prikazivanje finskoj postaji YLE TV2 i australskoj MAORA TV, dokumentarni
film Snovi na peronu djetinjstva Silvija Mirošničenka a produkciji
Factuma, pozvan je u Estoniju na Parnu-International documentary
film festival koji će se održati od 6. do 13. srpnja.
Dokumentarac Snovi na peronu djetinjstva prikazuje preživljavanje
djece koja su se nebrigom roditelja našla na ulici. Spavaju u vagonima
i hodnicima zagrebačkog željezničkog kolodvora, sanjajući o svojim budućim
zanimanjima, ženama, obiteljskom domu. Ali kako bez ičije pomoći izaći
iz okružja beskućnika, prostitutki i situacije stalnog pritvaranja u
popravnim domovima?!
Opširnije o festivalu
i filmu na:
http://www.chaplin.ee/english/filmfestival
http://www.iskon.hr/kultura/page/2003/07/03/0391006.html
Factumovi
filmovi u Stockholmu
(Iskon portal, kultura, 01/04/2003)
Nakon što su prikazani na mnogim inozemnim festivalima, dokumentarni
filmovi iz Factumove produkcije sudjelovali su i na International documentary
film festival - Humanity in the World.
Nakon što su prikazani na mnogim inozemnim festivalima, dokumentarni
filmovi iz Factumove produkcije sudjelovali su i na International documentary
film festival - Humanity in the World. ''Dečko kojem se žurilo'' Biljane
Čakić-Veselić, ''Godine hrđe'' Andreja Korovljeva i ''Snovi na peronu
djetinjstva'' Silvija Mirošničenka a produkciji Factuma, sudjelovali
su na International documentary film festival-Humanity in the World
koji se održavao od 28. do 30. ožujka u švedskom gradu Stockholmu, a
bio je usredotočen na teme ljudskog dostojanstva i tolerancije. (...)
http://www.iskon.hr/kultura/page/2003/04/01/0015006.html
Uz
12. dane hrvatskog filma, od 11. do 16. ožujka, Zagreb
Zarez, 27. 03. 2003.
Nikša Marušić
...film Čuvar
tegljača, Silvia Mirošničenka predstavlja hommage domaćem poetskom
dokumentarcu koji se tako naslanja na retro stil sve više prisutan i
u svjetskoj produkciji...
http://www.zarez.hr/101/z_film.htm
Užas je naša
furka ili Prix-Europe 2002.
Hrvatski dokumentarizam nije tako loš s obzirom na to da većina autora
rade u gotovo nemogućim uvjetima – kratkim rokovima snimanja, malim
budžetima...
Uz berlinski festival radija, televizije i Interneta Prix-Europe
2002.
napisao: Silvio Mirošničenko
Zarez, broj 94 - 95., 19. 12. 2002.
http://www.zarez.hr/94-95/z_film.htm
Zašto marginalci?
Vijenac, 2002.
Je li učestalo dokumentarističko tematiziranje marginalaca tek prolazna
moda?
Pogledajte ove dokumentarističke teme: zagorski umjetnički bravar toliko
je zokupljen filmom da je izrežirao igrani film u kojem glumi zajedno
sa svojim susjedima (dokumentarac Rio Bravar Tomislava Mršića); oko
zagrebačkoga Kolodvora okupljaju se i maloljetnički beskućnici-skitnice,
neki od njih još djeca (Djeca s perona djetinjstva Silvija Mirošničenka);
slikar je izgradio originalnu kuću koja je postala središte za spas
svijeta (Rat za Harmagedon Zdravka Mustaća); zagrebačkim ulicama kreću
se brojni prosjaci - kakav je to život? (Stani pa gledaj... Mladena
Santrića). (...)
Zašto
marginalci? MS Word doc
11. Dani hrvatskog
filma
Večernji
list, 10. 04. 2002.
(...)
I inače se dokumentarci nisu previše proslavili prvoga dana, ali od
pet prikazanih djela ipak su se izdvojili "Rat za harmagedon" Zdravka
Mustaća i "Snovi na peronu djetinjstva" Silvija Mirošničenka.
Mustaćev je zanimljiva, ali predugačka priča o slikaru čudaku iz Istre
u kojoj najviše oduševljavaju redateljevi eksperimentalistički kadrovi,
dok bi solidni Mirošničenkov uradak o djeci prosjacima sa zagrebačkoga
Glavnog kolodvora bio puno bolji da se autor odlučio za nešto više od
samoga zapisivanja okoline.
Josip Jurčić
http://www.vecernji-list.hr/2002/04/10/Pages/tko-nitko.html
11. Dani hrvatskog
filma
Slobodna
Dalmacija, 10. 04. 2002.
(...)
Drugoga dana festivala došla je do izražaja stara boljka: osim Silvija
Mirošničenka, autora socijalnog dokumentarca Snovi na peronu
djetinjstva o djeci koja žive na zagrebačkom Glavnom kolodvoru,
spavaju u vagonima a mislima prate putovanje tračnicama, nitko od autora
prikazanih filmova nije se pojavio na konferenciji za novinare. Predsjednica
DHFD-a Nada Gaćešić-Livaković kazala je kako to smatra incidentom jer
bi producenti i autori trebali imati obvezu prema javnosti budući da
su njihovi filmovi sufinancirani proračunskim sredstvima. U srijedu
je u 17 sati na programu eksperimentalni film, slijedi animirani, a
od 21 sat novi blok dokumentarnih filmova.
Andrea RADAK
http://www.slobodnadalmacija.hr/20020410/kultura01.asp
Premijera bajke
«Ždribac zlatne grive»
Hrvatska riječ, Subotica, 28. 02. 2003.
U subotičkom Dječjem
kazalištu prošloga je četvrtka, 20. veljače, premijerno izvedena predstava
«Ždribac zlatne grive», koju je - po motivima istoimene bajke Balinta
Vujkova - režirao Želimir Orešković iz Zagreba. Dramatizaciju za
bajku uradio je Osječanin Silvio Mirošničenko, dizajn lutke i scene
Riječanin Vojo Radoičić, a glazbu Nikola Jaramazović iz Subotice.
|