Hrvatska

Seljačka

Stranka

OO-Blato


| HOME | HSS | OO HSS-Blato | Izborni program |  Izborni rezultatiNovosti  |

Blato, 14/03/2001.godine

20271 Blato

 

 

                                                                      

Izborni program

Općinske organizacije HSS-Blato

 

Drage Blajke i Blaćani, 

Željeli bi odgovoriti svima koji su znatiželjni, a nisu u prilici ili pak nemaju hrabrosti, da postave pitanje: Zašto su osnovali HSS, zašto nisu ostali djelovati u političkoj stranci koju su osnovali početkom devedesetih? Da li ih vodi samo želja za isticanjem i vlašću? 

Odgovaramo bez zadrške. Postoje tri vrlo važna razloga. 

Prvi i osnovni je taj što se vladajuća stranka-pokret lošim kadrovskim potezima radikalizirala i usmjerila desno u političkim opredjeljenjima, što je nama osnivačima, nakon svih pokušaja da ostanemo snaga političkog centra t.j. da ne budemo desno-radikalni, nije pošlo za rukom a što su posljednja događanja samo jasno i nedvosmisleno potvrdila i uvjerila u ispravnost takve procijene.

Nije na odmet napomenuti da je to bilo već davne 1994.godine a na lokalnim izborima, u veljači 1993.godine, izabrani smo bilo kao nositelj liste ili pak neposredno, u izbornoj jedinici. Naglašavam izabrani od birača a ne imenovani ili nedajbože pokrivali se tuđim imenom ili zaslugama. 

Kao drugo, ali još važnije, je to što nismo mogli podržavati nemoral i načelo osobne materijalne koristi i političke podobnosti te borbu za privilegije. Držimo da se u politici kao i svakoj ljudskoj djelatnosti i struci može odnosno mora  djelovati moralno i pošteno, poštujući nasade tradicionalne kršćanske moralnosti i čestitosti, što nam postojeće članstvo HSS garantira a mi ćemo takve nasade slijediti i učvršćavati. 

I kao treće, ali ne manje važno, je to što smo se u HDZ-u beskrajno iscrpljivali sami sobom i nesmiljenom borbom za osobnim privilegijama. Uvjerili smo se da je HDZ iscpio sve pozitivne impulse i ljudske potencijale, te se jednostavno potrošio te nije više u stanju odgovoriti na izazove nezaposlenosti i gospodarske stagnacije, propadanja temeljnih gospodarskih subjekata koje je sam generirao. 

Stalno povećanje broja članova HSS, a pogotovo mladih i onih kojima je HSS prvo političko djelovanje, uz političko iskustvo daju nam za pravo da smo osjetili “političko bilo”  Blajki i Blaćana, te nam je to dodatni motiv i poticaj za ustrajati u promjenama.Isto tako nećemo biti utočišće konvertitima koji bi pokušali u HSS-u nastaviti graditi osobne pozicije, vlasti radi, dakle nećemo biti stranka “za privilegije”. Takvima mjesta kod nas nema. 

Nadam se da smo dali zadovoljavajući odgovor te Vas potakli u razmišljanju o HSS-u kao stranci koja pruža šansu te očekujemo da nam date potporu i podršku te se u dogledno vrijeme pridružite u članstvu. 

 

Polazeći od 

·         programskih načela HSS-a i dugogodišnjeg postojanog političkog djelovanja na načelima i smjernica političkog nauka braće Radića,

·         utemeljenosti naše stranke na povijesnim rezultantama uspostave hrvatske države i modernim demokratskim, socijalnim i slobodarskim vrijednostima razvitka hrvatskog društva te utemeljenju načela razvoja lokalne samouprave i odgovornosti OO HSS-Blato, za boljitak općine Blato i njenih građana,

·         rada i zalaganja članova osnivača stranke i podrške građana izražene u  osnaživanju i rastu stranke, do ozbiljne političke grupacije u Blatu,

·         preuzete odgovornosti u vlasti promjenama od 3. siječnja 2000., zajedno sa koalicijskim partnerima, za razvoj Hrvatske, a sada u pripremama za nadolazeće lokalne izbore i participaciji odgovornosti za potrebne promjene, 

 

prihvaćajući izazove promjena 

·         od pretvorbenog mešetarenja, izigravanja zakona i korupcije, prema gospodarskoj odgovornosti i zakonitosti,

·         od gospodarske stagnacije i nezaposlenosti prema očuvanju postojećih radnih mjesta u gospodarstvu, obrtništvu i poljoprivredi, te prema rastu i zaposlenosti, ali ne u administrativnom sustavu državne uprave i lokalne samouprave kao dosad,

·         od državnog intervencionizma u gospodarstvu putem članstva u Nadzornim odborima i nagrađivanja preko pripadajućih naknada, prema slobodnom poduzetništvu i inicijativi, uz participaciju zaposlenih u upravljanju i kontroli Uprava Društva,

·         od vladavine političke moći nad zakonom, prema vladavini zakona nad svakom političkom moći,

·         od socijalne nesigurnosti i neobzirnosti prema socijalnoj obzirnosti, solidarnosti i pravičnosti,

 

surađujući

 

·         s demokratskim strankama koje su i dosad gajile suradnju i toleranciju, uz razumijevanje i prihvaćanje političkih različitosti i individualnosti,

·         sa sindikalnim, kao i interesnim i neprofitnim udrugama građana, uz uvažavanje posebnih interesa i socijalnih pozicija, bez tutorstva i nametanja, uz kritiku i dijalog,

·         OO HSS-Blato se odredila za smjer političkih promjena u Blatu, zalažući se za mijenjanje negativnosti postojeće stvarnosti i mijenjajući i sebe kao dio te stvarnosti, a zadržavajući pozitivne trendove dosadašnje političke prakse i djelovanja,

 

 OO HSS-Blato odlučno iskazuje spremnost i političku odlučnost

 

·         za pomoć u rješavanju socijalnih, gospodarskih i političkih problema polazeći od načela da je smisao političkog djelovanja opće dobro i dobrobit svih ljudi,

·         za vraćanje digniteta i značaja politici kao moralnoj javnoj aktivnosti naspram prakse vezivanja politike uz afere, korupciju, nepotizam, nekompetentnost, podobnost i zlouporabu vlasti i stranke za privatne probitke,

·         za obvezivanje članova OO HSS-Blato koji budu obnašali vlast da poštuju načela odgovornosti, poštenja, zakonitosti i  služe a ne vladaju građanima, jer svaka kompromitacija i zlouporaba dovodi do nepovjerenja i gubitka vjerodostojnosti HSS-a,

·         za suradnju OO HSS-Blato sa strankama tolerantnih i demokratskih načela, i to tako što ćemo na izbore izići sa samostalnom listom ,u cilju očuvanja HSS-ovog poznatog identiteta, te na postizbornom koaliranju, pa i u slučaju da bi mogli samostalno obnašati vlast,

·         za razvitak demokratskih ustanova, u okviru kojih se može institucionalizirati demokratska dioba vlasti sa međusobnom kontrolom i uz nadzor javnosti, i unutar kojih se demokratskom procedurom razrješuje suprotstavljenost interesa,

·         za razvoj i očuvanje građevinskog i poljoprivrednog prostora i zemljišta, u tradiciji ovog podneblja a protiv samovoljne i osobne vlasti a na tragu što šire participacije građana u odlučivanju i kreiranju osobnih uvjeta života na ovom prostoru,

·         za otvaranje i širenje prostora slobodnom poduzetništvu, kompetentnom menadžmentu, inovacijama, novom znanju što je temeljni garant novih radnih mjesta, potičući bespovratnim novčanim sredstvima svako novo radno mjesto a protiv političke kontrole gospodarstva i diktiranja menađmenta,

·         za povećanje ulaganja u ljudski kapital (obrazovanje, znanje, znanost, kultura) jer je to imperativ budućeg rasta i konkurentnosti Hrvatske na svjetskom tržištu, a protiv svih ideoloških pritisaka na kreativnost ljudi i autonomnost institucija,

·         za povećanje ulaganja u resurs djece i mladih (sportske aktivnosti i klubovi, glazbena, likovna, dramska i tehnička kultura ali naročito znanje), kroz povećanu participaciju smještaja djece u ustanove dječjih vrtića i jaslica, dodjele stipendija učenicima i studentima, prema socijalnom statusu obitelji i kriteriju uspjeha u školi a ne po podobnosti roditelja, jer je to imperativ budućeg rasta i razvoja Blata, a naročito kroz adekvatno financiranje organiziranih oblika suzbijanja droge i narkotika, najvećeg zla današnjice,

·         za žurno uključivanje u moderni tehnološki razvoj kroz informatizaciju, internetizaciju i umreženu koordinaciju na svim razinama društvenih, kulturnih i gospodarskih aktivnosti, gdje će općina generirati razvoj informatizacijske tehnologije kroz ulaganje i participaciju neprofitnim subjektima,

·         za rast privatnog sektora, u sferi gospodarstvene aktivnosti, obrtništva i poljoprivredne proizvodnje a suprostavljajući se trgovini-švercu poljoprivrednih i ostalih proizvoda,

·         za razvoj lokalne samouprave u okolnostima integrirajućih trendova, veće odgovornosti i potreba lokalnih zajednica i potrebe snižavanja dispariteta razvoja između hrvatskih krajeva, u uvjetima današnjeg življenja i poslovanja,

·         za održavanje i unapređivanje kulturne baštine i novog stvaralaštva, koji je izraz  modernog hrvatskog kulturnog identiteta koji definiraju mlađe generacije,

·         za podizanja kvalitete života, zadržavajući pravo na čisti okoliš te u sklopu koncepta održivog razvoja , a vodeći računa da smo otočka sredina,

·         za slobodnu javnost i slobodu lokalnih medija, bez tutorstva općine i gdje će općina biti samo korisnik usluga, a mediji  kontrolora i korektiv legalnog funkcioniranja vlasti a protiv zlouporabe medija kao sredstva bilo čije manipulacije,

·         za pravo otočana da se uvažava specifičnost u zdrastvenoj zaštiti i pravo na bolničko liječenje i hitnu medicinsku pomoć, jednaku onima u gradskim sredinama .

 

^natrag na vrh stranice^

 

PROGRAM HSS-a ZA POTICAJ ZAPOŠLJAVANJA I OTVARANJA NOVIH RADNIH MJESTA

 

Program HSS-a ZA POTICAJ ZAPOŠLJAVANJA I OTVARANJA NOVIH RADNIH MJESTA temelji se na podacima općinskog proračuna za 2001.godinu kao i utvrđenih prihoda priskrbljenih od gospodarskih subjekata na području općine Blato. Program je definiran kroz: 

1.       Financiranje zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih sredstava iz proračuna

2.       Financiranje zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih i obrtničkih projekata

3.       Olakšano zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog oslobađanja od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju 

 

Financiranje zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih sredstava iz proračuna

 

Za svako novootvoreno radno mjesto u gospodarskom, obrtničkom ili poduzetničkom subjektu ( izričito ne za zanimanja koja spadaju u domenu Uprave bilo državne, lokalne, regionalne bilo za zanimanja u sferi fondova i zavoda ), ali ne i za promjenu zaposlenika na istom radnom mjestu, općina Blato će iz proračuna bespovratno uplatiti:

1.       20.000,00 kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u protuiznosu do 10.000.00 DEM

2.       30.000,00 kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u protuiznosu od 10.000.00 DEM do 20.000,00 DEM

3.       40.000,00 kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u protuiznosu  većem preko 20.000.00 DEM

 

Pri tome bi se utvrdili slijedeći kriteriji i uvjeti:

 

1.       Na početku kalendarske godine općina bi raspisivala javni natječaj, koji bi bio otvoren tijekom čitave godine-iznimno do raspodjele utvrđenog iznosa sredstava- za sve gospodarske, obrtničke i poduzetničke subjekte registrirane na području općine Blato za dodjelu bespovratnih sredstava

2.       Sa gospodarskim, obrtničkim ili poduzetničkim subjektom se sklapa Ugovor o poticanju novog zapošljavanja te se subject obvezuje novootvoreno radno mjesto zadržati minimalno pet godina a u protivnom bi bezuvjetno u cijelosti izvršio povrat uplaćenih sredstava

3.       Jedanput godišnje, na kraju fiskalne godine, će općini dostavit poreznu karticu novog zaposlenika iz koje se vidi da za zaposlenika plaća sve zakonom predviđene poreze i doprinose te da zaposlenik nije prijavljen na minimalnoj plaći. U protivnom će se Ugovor raskinuti, na štetu subjekta i izvršiti povrat uplaćenih sredstava, bez mogućnosti da se s takvim subjektom u mandatnom periodu od četiri godine ponovo sklopi Ugovor.

4.       Prije navedeni iznosi poticaja se kumulativno povećavaju za:

 

·         20% u slučaju da se uposli zaposlenik stariji od 40-godina i da je bio na spisku nezaposlenih Zavoda za nezaposlene jer je dobio Rješenje o otkazu kao tehnološki višak

·         20% u slučaju zapošljavanja razvojačenog hrvatskog branitelja

·         20% u slučaju da je uposlen samohrani roditelj ili ako drugi bračni drug ima status nezaposlenog kao i za slučaj da u domaćinstvu ima teško bolesnog člana obitelji-roditelje u istom domaćinstvu, bračnog druga ili dijete.

Bazirajući se na proračunu općine Blato za 2001.godinu, iz proračuna bi se po ovoj osnovi izdvojilo 450.000,00 kn, što bi prema prosječnom iznosu 30.000,00 kn po novootvorenom radnom mjestu, značilo da bi se godišnje iz ovog izvora poticaja moglo otvoriti 15 novih radnih mjesta.

 

 Financiranje zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih i obrtničkih projekata 

 

Za 2001.godinu programom poticanja je aktuelna vlast predvidjela 40.000,00 kn   ( a za podizanje spomenika “blatsko težaku” 500.000,00 kn-usporedbe radi ). 

HSS-Blato to smatra zanemarivim i podcjenjivačkim, s obzirom da se od gospodarstva uprihodi 1.850.000,00 kn, te je odredio da se barem 50% prihoda mora ponovno vratiti gospodarstvu kroz poticaj novog zapošljavanja i investiranja u gospodarsku i komunalnu infrastrukturu potrebnu za gospodarstvo. Smatramo da je prvi prioritet novo zapošljavanje a tek kad se to dovede u podnošljive okvire onda se može razgovarati o spomenicima i spomenicama. 

Za to će HSS, vodeći se načelom da je novo zapošljavanje i gospodarski rast osnova za kvalitetno riješavanje svih ostalih problema kao i da će na osnovi izdvojenih sredstava u općinskom proračunu isto toliko onda izdvojiti i dobiti iz županijskog i državnog proračuna, te uz takvu garancijsku osnovu sklopiti povoljne i uvećane bankovne aranžmane. U prvoj godini mogućeg mandata za tu namjenu bi se izdvojilo 200.000,00 kn ili pet puta više nego li je aktuelna vlast predvidila. Uz omjer 1:1 općina:županija i država, zajedno bi se izdvojilo oko 400.000,00 kn kreditnih sredstava minimalno

Važno je napomenuti da bi se kreditna sredstva odobravala za pojedinačne projekte a pošto je investiranje direktni poticaj novom zapošljavanju, očekujemo da bi ovaj vid poticaja omogućio dodatnih 5-8 novih radnih mjesta direktno a kroz izvođenje investicija 3-5 indiretno što bi značilo 8-12 novih radnih mjesta. 

Općisko vijeće bi na početku svake godine, na osnovi rasprave utvrdilo koje su djelatnosti deficitarne te bi na toj osnovi utvrdilo koje će djelatnosti podupirati kroz poduzetničke kredite te bi kroz raspravu na vjeću vodili računa o profilima novih radnih mjesta da bi mladoj generaciji pružili što širi spektar zanimanja a ne samo ove dosad tradicionalne koje im je gospodarstvo, obrtništvo i poduzetništvo nudilo.

 

Olakšano zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog oslobađanja od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju

 

Općinskim proračunom za 2001.godinu predviđen je prihod na osnovi ovih općinskih poreza u iznosu od 262.000,00 kn

U namjeri da potakne novo zapošljavanje i gospodarski rast, OO HSS-Blato će svake godine, kroz raspravu o proračunu i općinskim porezima, u Odlukama o navedenim općinskim porezima ugraditi odredbe o smanjenju ili privremenom oslobađanju od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju, a u cilju poticanja otvaranja novih radnih mjesta, a sukladno prije navedenim kriterijima i uvjetima o bespovratno poticanje zapošljavanja. Time ćemo poticati sve gospodarske, obrtničke i poduzetničke subjekte da otvaraju nova radna mjesta te sukladno pozitivnim zakonskim propisima prijavljuju zaposlene. 

Učinci ovog poticaja i mjere predviđaju da će u sferi turističke i ugostiteljsko-uslužne djelatnosti, a sukladno prije utvrđenim kriterijima, otvaranje 5 novih radnih mjesta.

 

ZAKLJUČNO: Sveukupni učinci mjera aktivne politike poticanja zapošljavanja i otvaranja novih radnih mjesta kroz:

 

1.       Financiranje zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih sredstava iz proračuna

2.       Financiranje zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih i obrtničkih projekata

3.       Olakšano zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog oslobađanja od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju

 

a prema utvrđenim kriterijima od 20.000,00 do 40.000,00 kn za novootvoreno radno mjesto, uz sveukupna sredstva poticaja od oko 800.000,00 kn za zapošljavanje i oko 850.000,00 kn za investicije u gospodarsku i komunalnu infrastrukturu, omogućilo bi godišnje od 30 do 35 novih radnih mjesta. Ako se zna o visokoj starosnoj strukturi zaposlenih i o tome da godišnje25-30 zaposlenika ide u mirovinu, onda se lako izvodi zaključak da bi mladoj generaciji godišnje mogli ponuditi 60-65 novih radnih mjesta te bi ovakvim programom godišnji trend smanjenja broja nezaposlenih bio od 25-30 manje nezaposlenih na području općine Blato te bi u mandatnom periodu smanjili broj nezaposlenih za 35-40%. 

Sve pojedinosti bile bi precizno razrađene da izbjegnemo mogućnost zloupotrebe. 

Ovime bi povećali broj ukupno zaposlenih, dakle povećali broj poreznih obveznika a smanjili broj korisnika poreznih sredstava, što bi donekle ublažilo posljedice smanjenja broja zaposlenih od 1511 na kraju 1990.godine ( podatak iz Izvještaja SDK za 1990.godinu ) na 1111 zaposlenih na kraju 1998.godine ( podatak iz Ureda za statistiku Dubrovačko-Neretvanske županije ) desetogodišnje vladavine aktuelne vlasti. Najbolji i najjednostavniji pokazatelj političkog upravljanja gospodarskim subjektima aktualne vlasti mogu osjetiti i vidjeti oni koji upute zahtjev za kreditnim sredstvima u bilo kojoj banci: jamci Vam mogu biti zaposlenici Radež-a, državni službenici i nitko više. Pitamo: Što je sa Trikopom? Što je sa Poljoprivredom? Što je sa poduzećem Blatom? Zašto, premda je država višekratno pomagala i sanirala, njihovi zaposlenici ne mogu biti jamci? Odgovor znate i nije potrebno da Vas još podsjećamo na tragičnost takove politike. Ili pak da se sjetimo kako je susjedna Smokvica nakon požara bogatija za 15.000,00 posađenih sadnica maslina a nama je na televiziji pokazana akcija Hrvatske vojske u sadnji borova, umjesto maslina. 

Poticaj se odnosi na čitav niz gospodarskih, obrtničkih i poduzetničkih djelatnosti, tako da bi raznovrsnost zanimanja i novootvorenih radnih mjesta, zadovoljile većinu zahtjeva mlade generacije i onih koji su se našli na Zavodu za nezaposlene. Intencija je da stvori ponuda radnih mjesta sukladno željama mladih ali i mogućnostima ali nikako novo zapošljavanje da bude na nivou općinske uprave, državne uprave ili pak onih poslova gdje politika vrši izbor i gdje bi moglo kao kriterij da se uzme politička određenost, kao dosad. 

Ovaj prijedlog mjera gospodarskim, obrtničkim i poduzetničkim subjektima ostavlja na volju da putem javnih natječaja odaberu sebi odgovarajuće kadrove jer će o tome ovisiti i poslovni rezultat. 

Na ovaj način bi se godišnje, iz proračuna općine, vraćalo gospodarstvu oko 850.000,00 kn te bi stopa nezaposlenosti u četvorogodišnjem mandatu bila prepolovljena.

 

^natrag na vrh stranice^          

 

SOCIJALNI PROGRAM OO HSS-a

 Socijalni program HSS-Blato je, uz poticaj zapošljavanja i investiranja u gospodarsku i komunalnu infrastrukturu, temeljna sastavnica našeg viđenja izlaska “iz krize”. Sačinjavaju ga slijedeće odrednice odnosno komponente:

 1.       Jednokratna novčana pomoć za svu novorođenčad

2.       Sveobuhvatnije sufinanciranje boravka djece u jaslicama i dječjim vrtićima

3.       Stipendiranje studenata

4.       Božićno darivanje djece i nemoćnih osoba

5.       Pomoć socijalno ugroženim staračkim domaćinstvima i umirovljenicima

6.       Pomoć socijalno ugroženim i slabostojećim obiteljima

7.       Pomoć hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima

8.       Zdrastvena zaštita osobama koje po drugim osnovama nisu u mogućnosti ostvariti zdrastvenu zaštitu

9.       Pomoć u slučaju nezgode

 

Ovim programom OO HSS-Blato iskazuje nužnu solidarnost sa svim Blaćanima koji nisu u mogućnosti sebi i svojima osigurati egzistencijalni minimum te društvo, i zajednica kojoj pripadaju, je dužno biti socijalno osjetljivo i pomoći u takvim situacijama. 

 

Jednokratna novčana pomoć za svu novorođenčad

 

Svakom novorođenom djetetu bit će isplaćena jednokratna novčana pomoć u iznosu od 1000,00 kn. Obitelji koje, po članu domaćinstva, imaju prihod manji od iznosa utvrđenog za sticanje dječjeg doplatka bit će pridodan paket sa potrepštinama za prehranu i higijenu djeteta, za jednomjesečnu potrebu.

  

Sveobuhvatnije sufinanciranje boravka djece u jaslicama i dječjim vrtićima

 

Svako dijete, koje je obuhvaćeno programom boravka u vrtiću ili jaslicama, općina će sufinancirati razliku iznad cijene boravka u vrtiću ili jaslicama i to u iznosu : 

1.       razliku preko 220,00 kn/po djetetu, od cijene vrtića za jedno dijete

2.       razliku preko 150,00 kn/po djetetu, od cijene vrtića za dvoje dijece

3.       razliku preko 100,00 kn/po djeteu, od cijene vrtića za troje ili više dijece

 Dakle, participacija roditelja za jedno dijete u vrtiću bila bi 220,00 kn, za dvoje dijece bila bi 150,00 kn po svakom dijetetu a za troje ili više djece bila bi 100,00 kn po svakom dijetetu.

 

Stipendiranje studenata

 OO HSS-Blato zastupa načelo da NIKOME NE SMIJE BITI USKRAĆENO PRAVO NA ŠKOLOVANJE ZBOG OSKUDICE MATERJALNIH SREDSTAVA OBITELJI. 

Sukladno tome načelu utvrđuje kriterije za visinu stipendije-kredita ( u daljnem tekstu: stipendija ) za studij, sa napomenom da bi svaki redovni student imao stipendiju općine Blato. Svim blatskim studentima biti će odobrena stipendija za studij, koja bi bila nepovratna ako po završetku studija, u periodu od sedam godina, pet godina bude zaposlen na području općine Blato a u protivnom bi roditelj bio obvezan izvršiti povrat sredstava. 

Kriterij za utvrđivanje visine stipendije je socijalni status obitelji i pohađana godina studija, kako slijedi:

1.       I godina studija, iznos od 400,00 kn

                                                                                        i.      II godina studija, iznos od 480,00 kn

                                                                                      ii.      III godina studija, iznos od 560,00 kn

                                                                                    iii.      IV godina studija, iznos od 640,00 kn

                                                                                     iv.      V godina studija, iznos od 720,00 kn

                                                                                       v.      VI godina studija, iznos od 800,00 kn 

2.       Navedeni iznos se utvrđuje za studente kojima obiteljski prihodi po članu domaćinstva prelaze iznos utvđen kao iznos za sticanje prava na dječji doplatak.

3.       Navedeni iznos se povećava za studente kojima obiteljski prihodi po članu domaćinstva je ispod iznosa utvđenog za sticanje prava na dječji doplatak, i to za razliku između visine prihoda po članu domaćinstva i iznosa utvđenog za sticanje prava na dječji doplatak ( npr. iznos po članu domaćinstva 1200,00 kn a iznos utvrđen za sticanje prava na dječji doplatak od 1500,00 kn-razlika je 300,00 kn; dakle takvi student I godine bi imao stipendiju 400+300=700,00 kn a student III godine 560+300=860,00 kn ).

4.       Supotpisnici su roditelji koji daju garanciju da će iznos vratiti ako ne budu izpoštovane preuzete obveze.

5.       Godišnje bi se davalo 10 mjesečnih rata t.j. nebi se plaćala stipendija dva ljetna mjeseca raspusta, kada studenti mogu putem Ugovora o djelu zaradit džeparac. 

U ovu svrhu bilo bi godišnje utrošeno oko 220.000,00 kn što je dvostruko više nego iznos predviđen proračunom općine za 2001.godinu.

Božićno darivanje djece i nemoćnih osoba. 

Općina Blato će, za Božićne blagdane, upriličiti tradicionalno darivanje djece ali tome pridodaje i nemoćne osobe, u Domu za nemoćne osobe i one u obiteljskim domaćinstvima, putem i prema popisu Crvenog križa i Caritasa u Blatu.

 

Pomoć socijalno ugroženim staračkim domaćinstvima i umirovljenicima

 

Pomoć socijalno ugroženim staračkim domaćinstvima i umirovljenicima bit će jednokratna ( u prigodi Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike do republičkog egzistencijalnog minimuma za člana obitelji ili umirovljenika. 

 

Pomoć socijalno ugroženim i slabostojećim obiteljima

 

Pomoć socijalno ugroženim i slabostojećim obiteljima bit će jednokratna ( u prigodi Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike do republičkog egzistencijalnog minimuma za člana obitelji. Dijeci takvih obitelji, bit će pruženi i ostali oblici pomoći, u jasličkoj, u dobi za vrtić, u dobi srednjoškolskog obrazovanja ili za studij.

 

 Pomoć hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima

 

Pomoć hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima bit će jednokratna ( u prigodi Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike do republičkog egzistencijalnog minimuma za člana obitelji. Dijeci takvih obitelji, bit će pruženi i ostali oblici pomoći, u jasličkoj, u dobi za vrtić, u dobi srednjoškolskog obrazovanja ili za studij.

 

Zdrastvena zaštita osobama koje po drugim osnovama nisu u mogućnosti ostvariti zdrastvenu zaštitu

 

Svim građanima općine Blato, koje po zakonskim osnovama ne mogu ostvariti pravo na zdrastvenu zaštitu, općina Blato će iz proračuna plaćati zdrastvenu zaštitu. Dakle niti jedan građanin općine Blato ne može ostati bez obvezne zdrastvene zaštite.

 

Pomoć u slučaju nezgode

 

U slučaju elementarne ili prirodne nepogode općina Blato će, do visine proračunske pričuve, pružati pomoć osobama i domaćinstvima a vodeći se prvenstveno kriterijem socijalnih uvjeta obitelji ili osobe. O kriterijima i pravima će biti donešena posebna odluka. 

Sredstva za socijalni program općine Blato iznosit će do 18% općinskog proračuna, a ovisno o procjeni i odluci općinskog vijeća.

Provođenje socijalnog programa, pogotovo jer su to pitanja humanosti i solidarnosti, nadzirao bi višestranački odbor za društvene djelatnosti i socijalnu skrb i pomoć obitelji, te bi godišnje izvjestio općinsko vijeće, u cilju spriječavanja mogućih zlouporaba i neopravdanih socijalnih davanja. 

Ostale predvidive komponente SOCIJALNOG PROGRAMA bi slijedile duh solidarnosti koji je evidentan i u ovim sastavnicama socijalnom programa ali ne možemo sve sada riješiti,  jer bi se onda postavilo pitanje što bi onda radili nakon izbora. 

 

 ^natrag na vrh stranice^

PROGRAM KOMUNALNIH  DJELATNOSTI OO HSS-a

 

Kao što ćete iz prijedloga vidjeti, cilj nam nije kritički se osvrtati na dosad učinjeno niti iscrpljivati se u analizi istog. Naprotiv, želimo Vam ponuditi jedan drukčiji, efikasniji i jeftiniji pristup rješavanju komunalnih problema.

Nažalost, uobičajena praksa na ovim prostorima je :

Što je datum lokalnih izbora bliži, olako i nerealno davanje obećanja sve je češće, veće i s realnošću u vremenu sve manje ima veze.

Zasigurno se pitate!A što i vi možete ponuditi u ovoj materijalnoj suši osim obećanja?

Omogućite li nam svojim glasom priliku, mi Vam umjesto obećanja nudimo izvršenja.

Nudimo vam realnost izvršenja, s novcem kojeg ćemo pribaviti, nikad ne posežući za onim, kojeg biste za eventualno nastale štete kao djelomično obeštećenje, dobili od države.

Nudimo Vam smanjenje administracije u poduzećima od općeg interesa, a čiji je osnivač općina a time i cijena usluga. Npr. otkad je osnovan” Eko” cijena skupljanja smeća je udvostručena. Veću radnu disciplinu a time i efikasnost poslovanja u istim. Aktivnije i jeftinije Nadzorne odbore i puno manje u usputne troškove.

Neusporedivo čvršći stav prilikom davanja dopuštenja za povećanje cijena njihovog proizvoda i usluga.

Nastojat ćemo da sve što se bude radilo, kvalitetno isplanirano i izvedemo u predviđenom roku a sav nadzor da obavljaju općinski službenik,a ne kao do sada, izuzetno dobro plaćeni honoralno plaćeni umirovljenik, građevinski tehničar a dipl.ing.građevinarstva i općinski službenik stoji sa strane.

Zajedničkim novcem nećemo sebi dizati spomenike već održavati , obnavljati i graditi ono što će većini biti od uslužne i materijalne koristi.

Budemo li u prilici iznijet ćemo mogućnost da dio parcela u općinskom vlasništvu bude dostupan građanima koji ih nemaju pod istim uvjetima kao što su većini u gradovima bili dostupni društveni stanovi-socijalni kriterij.

Neki su izgleda zaboravili pod kojim uvjetima i cijeni su ih sami dobili:Mi nismo.

Bude li ovisilo o našoj odluci, porez na kuće za odmor za stalne stanovnike ovog prostora bit će nepoznanica.

Nakon svega na Vama je da provjerite da li navedeno možemo izvršiti.Način provjere je samo jedan: Vi ga, sigurni smo, znate .

 

Sredstva za komunalni program općine Blato iznosit će oko 20% općinskog proračuna, a ovisno o procjeni i odluci općinskog vijeća.

 

Dva četvorogodišnja mandata su prošla u uvjeravanju kako će se izvršiti sanacija krova škole a sada, prije nego će materijalni troškovi škola biti prepušteni jedinicama lokalne samouprave, HSS-ov ministar prosvjete odobrava oko 2,5 miljona kuna i raspisuje natječaj za sanaciju krova škole. Mi tvrdimo da je to rezultat HSS-ove politike prema otocima i jednoj otočkoj općini. Nastaviti će se i uređenje Doma umirovljenika.

Svi ste svjedoci pozitivne politike šumskih prosika i lokalnih poljskih i ostalih puteva, HSS-ovog ravnatelja Hrvatskih šuma kada je u godinu i pol dana napravljeno više nego li prijašnjih osam. Ili poticajna sredstva Uprave za otoke, na čije čelo HSS imenuje otočanina koji osjeća probleme za razliku od prijašnje vlasti koja je na to mjesto postavljala kontinentalce. 

A sada nešto o moralnom autoritetu našeg društva. Tu mislimo da je nepravovremenošću i neadekvatnim reagiranjem zakazala i Crkva. Smatram da imam pravo to primjetiti jer ne spadam u kategoriju novokomponiranih i folklornih vjernika. Tradicionalni slogan HSS-a je: Vjera u Boga i seljačka sloga. Tome bi samo nadodao poznatu izreku Abrahama Lincolna: “Ne kažem da je Bog na mojoj strani ali se usrdno molim i primjerom kazujem da ja budem na njegovoj.” Samo toliko. 

 

OO HSS-Blato je svjestan svoje odgovornosti u sadašnjem trenutku te svijestan odgovornosti nakon lokalnih izbora 

za učestovanje u obnašanju vlasti, kao komponenta i sastavni dio moguće buduće postizborne koalicije, ili pak konstruktivne oporbe 

ne tražeći alibi u zatečenom teškom gospodarskom i socijalnom stanju, a u svrhu brzog i djelotvornog djelovanja,  

ustrajati će, zajedno sa postizbornim koalicijskim partnerima i potporom građana, u dovršenju procesa tranzicije od društva gospodarske stagnacije, socijalne nesigurnosti i neosjetljivosti, moralnog rasapa i nedemokratskog ponašanja  

u društvo rasta zaposlenosti, punih ljudskih prava i sloboda, zakonitosti i demokratske živosti, moralnosti u javnom životu i politici i očuvanju tradicionalnih kršćanskih i kulturnih vrijednosti, vjerske i svake druge tolerancije, koje je ovaj narod-hrvatski-stoljećima gradio, a tako brzo razorio. 

Stoga, OO HSS-Blato će poduzeti sve da organizacijski, kadrovski i kroz demokratsku profilaciju bude na razini svoje odgovornosti i ugleda u društvu koji je tijekom stoljetnog djelovanja stekao, za svekoliki boljitak Hrvatske i rodnog Blata. Spremnost na povećane napore, poštenje, moralnost i etičnost, principijelnost, poštivanje zakonitosti, sposobnost i efikasnost,  kriteriji su putem kojih će se mjeriti prinos i stranke kao cjeline i njenih članova razvitku demokratske opcije kao ključne komponente jedne moderne, napredne i europske, ali samostalne i suverene, Hrvatske i Blata kao njene sastavnice.

  

Blato,  ožujak 2001.godine

 

VJERA U BOGA I SELJAČKA SLOGA

Tonči Gavranić

Predsjednik OO HSS-Blato

 

 

  ^natrag na vrh stranice^

^Return to the Home Page^