Hrvatska Seljačka Stranka OO-Blato |
| HOME | HSS | OO HSS-Blato | Izborni program | Izborni rezultati | Novosti |
Blato, 14/03/2001.godine
20271 Blato
Izborni
program
Općinske
organizacije HSS-Blato
Drage
Blajke i Blaćani,
Željeli
bi odgovoriti svima koji su znatiželjni, a nisu u prilici ili pak nemaju
hrabrosti, da postave pitanje: Zašto su osnovali HSS, zašto nisu ostali
djelovati u političkoj stranci koju su osnovali početkom
devedesetih? Da li ih vodi samo želja za isticanjem i vlašću?
Odgovaramo
bez zadrške. Postoje tri vrlo važna razloga.
Prvi
i osnovni je taj što se vladajuća stranka-pokret lošim kadrovskim
potezima radikalizirala i usmjerila desno u političkim opredjeljenjima,
što je nama osnivačima, nakon svih pokušaja da ostanemo snaga političkog
centra t.j. da ne budemo desno-radikalni, nije pošlo za rukom a što su
posljednja događanja samo jasno i nedvosmisleno potvrdila i uvjerila u
ispravnost takve procijene.
Nije
na odmet napomenuti da je to bilo već davne 1994.godine a na lokalnim
izborima, u veljači 1993.godine, izabrani smo bilo kao nositelj liste ili
pak neposredno, u izbornoj jedinici. Naglašavam izabrani od birača a ne
imenovani ili nedajbože pokrivali se tuđim imenom ili zaslugama.
Kao
drugo, ali još važnije, je to što nismo mogli podržavati nemoral i načelo
osobne materijalne koristi i političke podobnosti te borbu za
privilegije. Držimo da se u politici kao i svakoj ljudskoj djelatnosti i
struci može odnosno mora
djelovati moralno i pošteno, poštujući nasade tradicionalne kršćanske
moralnosti i čestitosti, što nam postojeće članstvo HSS
garantira a mi ćemo takve nasade slijediti i učvršćavati.
I
kao treće, ali ne manje važno, je to što smo se u HDZ-u beskrajno
iscrpljivali sami sobom i nesmiljenom borbom za osobnim privilegijama.
Uvjerili smo se da je HDZ iscpio sve pozitivne impulse i ljudske potencijale,
te se jednostavno potrošio te nije više u stanju odgovoriti na izazove
nezaposlenosti i gospodarske stagnacije, propadanja temeljnih gospodarskih
subjekata koje je sam generirao.
Stalno
povećanje broja članova HSS, a pogotovo mladih i onih kojima je HSS
prvo političko djelovanje, uz političko iskustvo daju nam za pravo
da smo osjetili “političko bilo”
Blajki i Blaćana, te nam je to dodatni motiv i poticaj za
ustrajati u promjenama.Isto tako nećemo biti utočišće
konvertitima koji bi pokušali u HSS-u nastaviti graditi osobne pozicije,
vlasti radi, dakle nećemo biti stranka “za privilegije”. Takvima
mjesta kod nas nema.
Nadam
se da smo dali zadovoljavajući odgovor te Vas potakli u razmišljanju o
HSS-u kao stranci koja pruža šansu te očekujemo da nam date potporu i
podršku te se u dogledno vrijeme pridružite u članstvu.
Polazeći
od
·
programskih
načela HSS-a i dugogodišnjeg postojanog političkog djelovanja na načelima
i smjernica političkog nauka braće Radića,
·
utemeljenosti
naše stranke na povijesnim rezultantama uspostave hrvatske države i modernim
demokratskim, socijalnim i slobodarskim vrijednostima razvitka hrvatskog društva
te utemeljenju načela razvoja lokalne samouprave i odgovornosti OO
HSS-Blato, za boljitak općine Blato i njenih građana,
·
rada
i zalaganja članova osnivača stranke i podrške građana izražene
u osnaživanju
i rastu stranke, do ozbiljne političke grupacije u Blatu,
·
preuzete
odgovornosti u vlasti promjenama od 3. siječnja 2000., zajedno sa
koalicijskim partnerima, za razvoj Hrvatske, a sada u pripremama za nadolazeće
lokalne izbore i participaciji odgovornosti za potrebne promjene,
prihvaćajući
izazove promjena
·
od
pretvorbenog mešetarenja, izigravanja zakona i korupcije, prema gospodarskoj
odgovornosti i zakonitosti,
·
od
gospodarske stagnacije i nezaposlenosti prema očuvanju postojećih
radnih mjesta u gospodarstvu, obrtništvu i poljoprivredi, te prema rastu i
zaposlenosti, ali ne u administrativnom sustavu državne uprave i lokalne
samouprave kao dosad,
·
od
državnog intervencionizma u gospodarstvu putem članstva u Nadzornim
odborima i nagrađivanja preko pripadajućih naknada, prema slobodnom
poduzetništvu i inicijativi, uz participaciju zaposlenih u upravljanju i
kontroli Uprava Društva,
·
od
vladavine političke moći nad zakonom, prema vladavini zakona nad
svakom političkom moći,
·
od
socijalne nesigurnosti i neobzirnosti prema socijalnoj obzirnosti,
solidarnosti i pravičnosti,
surađujući
·
s
demokratskim strankama koje su i dosad gajile suradnju i toleranciju, uz
razumijevanje i prihvaćanje političkih različitosti i
individualnosti,
·
sa
sindikalnim, kao i interesnim i neprofitnim udrugama građana, uz uvažavanje
posebnih interesa i socijalnih pozicija, bez tutorstva i nametanja, uz kritiku
i dijalog,
·
OO
HSS-Blato se odredila za smjer političkih promjena u Blatu, zalažući
se za mijenjanje negativnosti postojeće stvarnosti i mijenjajući i
sebe kao dio te stvarnosti, a zadržavajući pozitivne trendove dosadašnje
političke prakse i djelovanja,
OO
HSS-Blato odlučno iskazuje spremnost i političku odlučnost
·
za
pomoć u rješavanju socijalnih, gospodarskih i političkih problema
polazeći od načela da je smisao političkog djelovanja opće
dobro i dobrobit svih ljudi,
·
za
vraćanje digniteta i značaja politici kao moralnoj javnoj aktivnosti
naspram prakse vezivanja politike uz afere, korupciju, nepotizam,
nekompetentnost, podobnost i zlouporabu vlasti i stranke za privatne probitke,
·
za
obvezivanje članova OO HSS-Blato koji budu obnašali vlast da poštuju načela
odgovornosti, poštenja, zakonitosti i
služe a ne vladaju građanima, jer svaka kompromitacija i
zlouporaba dovodi do nepovjerenja i gubitka vjerodostojnosti HSS-a,
·
za
suradnju OO HSS-Blato sa strankama tolerantnih i demokratskih načela, i
to tako što ćemo na izbore izići sa samostalnom listom ,u cilju očuvanja
HSS-ovog poznatog identiteta, te na postizbornom koaliranju, pa i u slučaju
da bi mogli samostalno obnašati vlast,
·
za
razvitak demokratskih ustanova, u okviru kojih se može institucionalizirati
demokratska dioba vlasti sa međusobnom kontrolom i uz nadzor javnosti, i
unutar kojih se demokratskom procedurom razrješuje suprotstavljenost
interesa,
·
za
razvoj i očuvanje građevinskog i poljoprivrednog prostora i zemljišta,
u tradiciji ovog podneblja a protiv samovoljne i osobne vlasti a na tragu što
šire participacije građana u odlučivanju i kreiranju osobnih uvjeta
života na ovom prostoru,
·
za
otvaranje i širenje prostora slobodnom poduzetništvu, kompetentnom menadžmentu,
inovacijama, novom znanju što je temeljni garant novih radnih mjesta, potičući
bespovratnim novčanim sredstvima svako novo radno mjesto a protiv političke
kontrole gospodarstva i diktiranja menađmenta,
·
za
povećanje ulaganja u ljudski kapital (obrazovanje, znanje, znanost,
kultura) jer je to imperativ budućeg rasta i konkurentnosti Hrvatske na
svjetskom tržištu, a protiv svih ideoloških pritisaka na kreativnost ljudi
i autonomnost institucija,
·
za
povećanje ulaganja u resurs djece i mladih (sportske aktivnosti i
klubovi, glazbena, likovna, dramska i tehnička kultura ali naročito
znanje), kroz povećanu participaciju smještaja djece u ustanove dječjih
vrtića i jaslica, dodjele stipendija učenicima i studentima, prema
socijalnom statusu obitelji i kriteriju uspjeha u školi a ne po podobnosti
roditelja, jer je to imperativ budućeg rasta i razvoja Blata, a naročito
kroz adekvatno financiranje organiziranih oblika suzbijanja droge i narkotika,
najvećeg zla današnjice,
·
za
žurno uključivanje u moderni tehnološki razvoj kroz informatizaciju,
internetizaciju i umreženu koordinaciju na svim razinama društvenih,
kulturnih i gospodarskih aktivnosti, gdje će općina generirati
razvoj informatizacijske tehnologije kroz ulaganje i participaciju neprofitnim
subjektima,
·
za
rast privatnog sektora, u sferi gospodarstvene aktivnosti, obrtništva i
poljoprivredne proizvodnje a suprostavljajući se trgovini-švercu
poljoprivrednih i ostalih proizvoda,
·
za
razvoj lokalne samouprave u okolnostima integrirajućih trendova, veće
odgovornosti i potreba lokalnih zajednica i potrebe snižavanja dispariteta
razvoja između hrvatskih krajeva, u uvjetima današnjeg življenja i
poslovanja,
·
za
održavanje i unapređivanje kulturne baštine i novog stvaralaštva, koji
je izraz modernog
hrvatskog kulturnog identiteta koji definiraju mlađe generacije,
·
za
podizanja kvalitete života, zadržavajući pravo na čisti okoliš te
u sklopu koncepta održivog razvoja , a vodeći računa da smo otočka
sredina,
·
za
slobodnu javnost i slobodu lokalnih medija, bez tutorstva općine i gdje
će općina biti samo korisnik usluga, a mediji
kontrolora i korektiv legalnog funkcioniranja vlasti a protiv
zlouporabe medija kao sredstva bilo čije manipulacije,
·
za
pravo otočana da se uvažava specifičnost u zdrastvenoj zaštiti i
pravo na bolničko liječenje i hitnu medicinsku pomoć, jednaku
onima u gradskim sredinama .
PROGRAM HSS-a ZA
POTICAJ ZAPOŠLJAVANJA I OTVARANJA NOVIH RADNIH MJESTA
Program
HSS-a ZA POTICAJ ZAPOŠLJAVANJA I OTVARANJA NOVIH RADNIH MJESTA temelji se na
podacima općinskog proračuna za 2001.godinu kao i utvrđenih
prihoda priskrbljenih od gospodarskih subjekata na području općine
Blato. Program je definiran kroz:
1.
Financiranje
zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih sredstava iz proračuna
2.
Financiranje
zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih i obrtničkih
projekata
3.
Olakšano
zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog oslobađanja od plaćanja
poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju
Financiranje
zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih sredstava iz proračuna
Za
svako novootvoreno radno mjesto u gospodarskom, obrtničkom ili poduzetničkom
subjektu ( izričito ne za zanimanja koja spadaju u domenu Uprave bilo državne,
lokalne, regionalne bilo za zanimanja u sferi fondova i zavoda ), ali ne i za
promjenu zaposlenika na istom radnom mjestu, općina Blato će iz
proračuna bespovratno uplatiti:
1.
20.000,00
kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u
protuiznosu do 10.000.00 DEM
2.
30.000,00
kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u
protuiznosu od 10.000.00 DEM do 20.000,00 DEM
3.
40.000,00
kn jednokratno za sva zanimanja koja se tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, koja se po Nacionalnoj klasifikaciji tretiraju kao zanimanja u
gospodarstvu, za koja su potrebna investicijska ulaganja u osnovna sredstva u
protuiznosu većem
preko 20.000.00 DEM
Pri
tome bi se utvrdili slijedeći kriteriji i uvjeti:
1.
Na
početku kalendarske godine općina bi raspisivala javni natječaj,
koji bi bio otvoren tijekom čitave godine-iznimno do raspodjele utvrđenog
iznosa sredstava- za sve gospodarske, obrtničke i poduzetničke
subjekte registrirane na području općine Blato za dodjelu
bespovratnih sredstava
2.
Sa
gospodarskim, obrtničkim ili poduzetničkim subjektom se sklapa
Ugovor o poticanju novog zapošljavanja te se subject obvezuje novootvoreno
radno mjesto zadržati minimalno pet godina a u protivnom bi bezuvjetno u
cijelosti izvršio povrat uplaćenih sredstava
3.
Jedanput
godišnje, na kraju fiskalne godine, će općini dostavit poreznu
karticu novog zaposlenika iz koje se vidi da za zaposlenika plaća sve
zakonom predviđene poreze i doprinose te da zaposlenik nije prijavljen na
minimalnoj plaći. U protivnom će se Ugovor raskinuti, na štetu
subjekta i izvršiti povrat uplaćenih sredstava, bez mogućnosti da
se s takvim subjektom u mandatnom periodu od četiri godine ponovo sklopi
Ugovor.
4.
Prije
navedeni iznosi poticaja se kumulativno povećavaju za:
·
20%
u slučaju da se uposli zaposlenik stariji od 40-godina i da je bio na
spisku nezaposlenih Zavoda za nezaposlene jer je dobio Rješenje o otkazu kao
tehnološki višak
·
20%
u slučaju zapošljavanja razvojačenog hrvatskog branitelja
·
20%
u slučaju da je uposlen samohrani roditelj ili ako drugi bračni drug
ima status nezaposlenog kao i za slučaj da u domaćinstvu ima teško
bolesnog člana obitelji-roditelje u istom domaćinstvu, bračnog
druga ili dijete.
Bazirajući
se na proračunu općine Blato za 2001.godinu, iz proračuna bi se
po ovoj osnovi izdvojilo 450.000,00 kn,
što bi prema prosječnom iznosu 30.000,00 kn po novootvorenom radnom
mjestu, značilo da bi se godišnje iz ovog izvora poticaja moglo otvoriti
15 novih radnih mjesta.
Financiranje zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih
i obrtničkih projekata
Za 2001.godinu programom poticanja je
aktuelna vlast predvidjela 40.000,00 kn
( a za podizanje spomenika “blatsko težaku” 500.000,00 kn-usporedbe
radi ).
HSS-Blato
to smatra zanemarivim i podcjenjivačkim, s obzirom da se od gospodarstva
uprihodi 1.850.000,00 kn, te je odredio da se barem 50% prihoda mora ponovno
vratiti gospodarstvu kroz poticaj novog zapošljavanja i investiranja u
gospodarsku i komunalnu infrastrukturu potrebnu za gospodarstvo. Smatramo da
je prvi prioritet novo zapošljavanje a tek kad se to dovede u podnošljive
okvire onda se može razgovarati o spomenicima i spomenicama.
Za
to će HSS, vodeći se načelom da je novo zapošljavanje i
gospodarski rast osnova za kvalitetno riješavanje svih ostalih problema kao i
da će na osnovi izdvojenih sredstava u općinskom proračunu isto
toliko onda izdvojiti i dobiti iz županijskog i državnog proračuna, te
uz takvu garancijsku osnovu sklopiti povoljne i uvećane bankovne aranžmane.
U prvoj godini mogućeg mandata za tu namjenu bi se izdvojilo 200.000,00
kn ili pet puta više nego li je aktuelna vlast predvidila. Uz omjer
1:1 općina:županija i država, zajedno bi se izdvojilo oko
400.000,00 kn kreditnih sredstava minimalno.
Važno
je napomenuti da bi se kreditna sredstva odobravala za pojedinačne
projekte a pošto je investiranje direktni poticaj novom zapošljavanju, očekujemo
da bi ovaj vid poticaja omogućio dodatnih 5-8 novih radnih mjesta
direktno a kroz izvođenje investicija 3-5 indiretno što bi značilo
8-12 novih radnih mjesta.
Općisko vijeće bi na početku svake godine, na osnovi rasprave utvrdilo koje su djelatnosti deficitarne te bi na toj osnovi utvrdilo koje će djelatnosti podupirati kroz poduzetničke kredite te bi kroz raspravu na vjeću vodili računa o profilima novih radnih mjesta da bi mladoj generaciji pružili što širi spektar zanimanja a ne samo ove dosad tradicionalne koje im je gospodarstvo, obrtništvo i poduzetništvo nudilo.
Olakšano zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog
oslobađanja od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja
javnih površina i poreza na potrošnju
Općinskim
proračunom za 2001.godinu predviđen je prihod na osnovi ovih općinskih
poreza u iznosu od 262.000,00 kn.
U
namjeri da potakne novo zapošljavanje i gospodarski rast, OO HSS-Blato će
svake godine, kroz raspravu o proračunu i općinskim porezima, u
Odlukama o navedenim općinskim porezima ugraditi odredbe o smanjenju ili
privremenom oslobađanju od plaćanja poreza na tvrtke, reklame, korištenja
javnih površina i poreza na potrošnju, a u cilju poticanja otvaranja novih
radnih mjesta, a sukladno prije navedenim kriterijima i uvjetima o bespovratno
poticanje zapošljavanja. Time ćemo poticati sve gospodarske, obrtničke
i poduzetničke subjekte da otvaraju nova radna mjesta te sukladno
pozitivnim zakonskim propisima prijavljuju zaposlene.
Učinci
ovog poticaja i mjere predviđaju da će u sferi turističke i
ugostiteljsko-uslužne djelatnosti, a sukladno prije utvrđenim
kriterijima, otvaranje 5 novih radnih mjesta.
ZAKLJUČNO:
Sveukupni učinci mjera aktivne politike poticanja zapošljavanja i
otvaranja novih radnih mjesta kroz:
1.
Financiranje zapošljavanja putem bespovratnih poticajnih
sredstava iz proračuna
2.
Financiranje zapošljavanja putem kreditiranja poduzetničkih
i obrtničkih projekata
3.
Olakšano
zapošljavanje putem smanjenja ili privremenog oslobađanja od plaćanja
poreza na tvrtke, reklame, korištenja javnih površina i poreza na potrošnju
a
prema utvrđenim kriterijima od 20.000,00 do 40.000,00 kn za novootvoreno
radno mjesto, uz sveukupna sredstva poticaja od oko 800.000,00
kn za zapošljavanje i oko 850.000,00
kn za investicije u gospodarsku i komunalnu infrastrukturu, omogućilo
bi godišnje od 30 do 35 novih radnih mjesta. Ako se zna o visokoj starosnoj
strukturi zaposlenih i o tome da godišnje25-30 zaposlenika ide u mirovinu,
onda se lako izvodi zaključak da bi mladoj generaciji godišnje mogli
ponuditi 60-65 novih radnih mjesta te bi ovakvim programom godišnji trend
smanjenja broja nezaposlenih bio od 25-30 manje nezaposlenih na području
općine Blato te bi u mandatnom periodu smanjili broj nezaposlenih za
35-40%.
Sve
pojedinosti bile bi precizno razrađene da izbjegnemo mogućnost
zloupotrebe.
Poticaj
se odnosi na čitav niz gospodarskih, obrtničkih i poduzetničkih
djelatnosti, tako da bi raznovrsnost zanimanja i novootvorenih radnih mjesta,
zadovoljile većinu zahtjeva mlade generacije i onih koji su se našli na
Zavodu za nezaposlene. Intencija je da stvori ponuda radnih mjesta sukladno željama
mladih ali i mogućnostima ali nikako novo zapošljavanje da bude na nivou
općinske uprave, državne uprave ili pak onih poslova gdje politika vrši
izbor i gdje bi moglo kao kriterij da se uzme politička određenost,
kao dosad.
Ovaj
prijedlog mjera gospodarskim, obrtničkim i poduzetničkim subjektima
ostavlja na volju da putem javnih natječaja odaberu sebi odgovarajuće
kadrove jer će o tome ovisiti i poslovni rezultat.
Na
ovaj način bi se godišnje, iz proračuna općine, vraćalo
gospodarstvu oko 850.000,00 kn te bi stopa nezaposlenosti u četvorogodišnjem
mandatu bila prepolovljena.
SOCIJALNI PROGRAM OO
HSS-a
Socijalni program HSS-Blato je, uz
poticaj zapošljavanja i investiranja u gospodarsku i komunalnu
infrastrukturu, temeljna sastavnica našeg viđenja izlaska “iz
krize”. Sačinjavaju ga slijedeće odrednice odnosno komponente:
1.
Jednokratna
novčana pomoć za svu novorođenčad
2.
Sveobuhvatnije
sufinanciranje boravka djece u jaslicama i dječjim vrtićima
3.
Stipendiranje
studenata
4.
Božićno
darivanje djece i nemoćnih osoba
5.
Pomoć
socijalno ugroženim staračkim domaćinstvima i umirovljenicima
6.
Pomoć
socijalno ugroženim i slabostojećim obiteljima
7.
Pomoć
hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima
8.
Zdrastvena
zaštita osobama koje po drugim osnovama nisu u mogućnosti ostvariti
zdrastvenu zaštitu
9.
Pomoć
u slučaju nezgode
Ovim programom OO HSS-Blato iskazuje
nužnu solidarnost sa svim Blaćanima koji nisu u mogućnosti sebi i
svojima osigurati egzistencijalni minimum te društvo, i zajednica kojoj
pripadaju, je dužno biti socijalno osjetljivo i pomoći u takvim
situacijama.
Jednokratna novčana pomoć za svu novorođenčad
Svakom
novorođenom djetetu bit će isplaćena jednokratna novčana
pomoć u iznosu od 1000,00 kn. Obitelji koje, po članu domaćinstva,
imaju prihod manji od iznosa utvrđenog za sticanje dječjeg doplatka
bit će pridodan paket sa potrepštinama za prehranu i higijenu djeteta,
za jednomjesečnu potrebu.
Sveobuhvatnije sufinanciranje boravka djece u jaslicama i
dječjim vrtićima
Svako
dijete, koje je obuhvaćeno programom boravka u vrtiću ili jaslicama,
općina će sufinancirati razliku iznad cijene boravka u vrtiću
ili jaslicama i to u iznosu :
1.
razliku preko 220,00 kn/po djetetu, od cijene vrtića za jedno
dijete
2.
razliku
preko 150,00 kn/po djetetu, od cijene vrtića za dvoje dijece
3.
razliku
preko 100,00 kn/po djeteu, od cijene vrtića za troje ili više dijece
Dakle,
participacija roditelja za jedno dijete u vrtiću bila bi 220,00 kn, za
dvoje dijece bila bi 150,00 kn po svakom dijetetu a za troje ili više djece
bila bi 100,00 kn po svakom dijetetu.
Stipendiranje studenata
OO HSS-Blato zastupa načelo da
NIKOME NE SMIJE BITI USKRAĆENO PRAVO NA ŠKOLOVANJE ZBOG OSKUDICE
MATERJALNIH SREDSTAVA OBITELJI.
Sukladno
tome načelu utvrđuje kriterije za visinu stipendije-kredita ( u
daljnem tekstu: stipendija ) za studij, sa napomenom da bi svaki
redovni student imao stipendiju općine Blato. Svim blatskim
studentima biti će odobrena stipendija za studij, koja bi bila nepovratna
ako po završetku studija, u periodu od sedam godina, pet godina bude zaposlen
na području općine Blato a u protivnom bi roditelj bio obvezan izvršiti
povrat sredstava.
Kriterij
za utvrđivanje visine stipendije je socijalni status obitelji i pohađana
godina studija, kako slijedi:
1.
I
godina studija, iznos od 400,00 kn
i.
II godina studija, iznos od
480,00 kn
ii.
III godina studija, iznos od
560,00 kn
iii.
IV godina studija, iznos od
640,00 kn
iv.
V godina studija, iznos od
720,00 kn
v.
VI godina studija, iznos od 800,00
kn
2.
Navedeni
iznos se utvrđuje za studente kojima obiteljski prihodi po članu
domaćinstva prelaze iznos utvđen kao iznos za sticanje prava na dječji
doplatak.
3.
Navedeni
iznos se povećava za studente kojima obiteljski prihodi po članu
domaćinstva je ispod iznosa utvđenog za sticanje prava na dječji
doplatak, i to za razliku između visine prihoda po članu domaćinstva
i iznosa utvđenog za sticanje prava na dječji doplatak ( npr. iznos
po članu domaćinstva 1200,00 kn a iznos utvrđen za sticanje
prava na dječji doplatak od 1500,00 kn-razlika je 300,00 kn; dakle takvi
student I godine bi imao stipendiju 400+300=700,00 kn a student III godine
560+300=860,00 kn ).
4.
Supotpisnici
su roditelji koji daju garanciju da će iznos vratiti ako ne budu izpoštovane
preuzete obveze.
5.
Godišnje
bi se davalo 10 mjesečnih rata t.j. nebi se plaćala stipendija dva
ljetna mjeseca raspusta, kada studenti mogu putem Ugovora o djelu zaradit džeparac.
U
ovu svrhu bilo bi godišnje utrošeno oko 220.000,00 kn što je dvostruko više
nego iznos predviđen proračunom općine za 2001.godinu.
Božićno darivanje djece i nemoćnih osoba.
Općina
Blato će, za Božićne blagdane, upriličiti tradicionalno
darivanje djece ali tome pridodaje i nemoćne osobe, u Domu za nemoćne
osobe i one u obiteljskim domaćinstvima, putem i prema popisu Crvenog križa
i Caritasa u Blatu.
Pomoć socijalno ugroženim staračkim domaćinstvima
i umirovljenicima
Pomoć socijalno ugroženim staračkim
domaćinstvima i umirovljenicima bit će jednokratna ( u prigodi
Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike do republičkog
egzistencijalnog minimuma za člana obitelji ili umirovljenika.
Pomoć socijalno ugroženim i slabostojećim
obiteljima
Pomoć
socijalno ugroženim i slabostojećim obiteljima bit će jednokratna (
u prigodi Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike
do republičkog egzistencijalnog minimuma za člana obitelji. Dijeci
takvih obitelji, bit će pruženi i ostali oblici pomoći, u jasličkoj,
u dobi za vrtić, u dobi srednjoškolskog obrazovanja ili za studij.
Pomoć hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima
Pomoć
hrvatskim ratnim, vojnom i civilnim invalidima bit će jednokratna ( u
prigodi Sv.Vincence i Božićnih blagdana ) i trajna, do iznosa razlike do
republičkog egzistencijalnog minimuma za člana obitelji. Dijeci
takvih obitelji, bit će pruženi i ostali oblici pomoći, u jasličkoj,
u dobi za vrtić, u dobi srednjoškolskog obrazovanja ili za studij.
Zdrastvena zaštita osobama koje po drugim osnovama nisu u
mogućnosti ostvariti zdrastvenu zaštitu
Svim
građanima općine Blato, koje po zakonskim osnovama ne mogu ostvariti
pravo na zdrastvenu zaštitu, općina Blato će iz proračuna plaćati
zdrastvenu zaštitu. Dakle niti jedan građanin općine Blato ne može
ostati bez obvezne zdrastvene zaštite.
Pomoć u slučaju nezgode
U
slučaju elementarne ili prirodne nepogode općina Blato će, do
visine proračunske pričuve, pružati pomoć osobama i domaćinstvima
a vodeći se prvenstveno kriterijem socijalnih uvjeta obitelji ili osobe.
O kriterijima i pravima će biti donešena posebna odluka.
Sredstva
za socijalni program općine Blato iznosit će do 18% općinskog
proračuna, a ovisno o procjeni i odluci općinskog vijeća.
Provođenje
socijalnog programa, pogotovo jer su to pitanja humanosti i solidarnosti,
nadzirao bi višestranački odbor za društvene djelatnosti i socijalnu
skrb i pomoć obitelji, te bi godišnje izvjestio općinsko vijeće,
u cilju spriječavanja mogućih zlouporaba i neopravdanih socijalnih
davanja.
Ostale predvidive komponente SOCIJALNOG PROGRAMA bi slijedile duh solidarnosti koji je evidentan i u ovim sastavnicama socijalnom programa ali ne možemo sve sada riješiti, jer bi se onda postavilo pitanje što bi onda radili nakon izbora.
PROGRAM KOMUNALNIH
DJELATNOSTI OO HSS-a
Kao
što ćete iz prijedloga vidjeti, cilj nam nije kritički se osvrtati
na dosad učinjeno niti iscrpljivati se u analizi istog. Naprotiv, želimo
Vam ponuditi jedan drukčiji, efikasniji i jeftiniji pristup rješavanju
komunalnih problema.
Nažalost,
uobičajena praksa na ovim prostorima je :
Što
je datum lokalnih izbora bliži, olako i nerealno davanje obećanja sve je
češće, veće i s realnošću u vremenu sve manje ima veze.
Zasigurno
se pitate!A što i vi možete ponuditi u ovoj materijalnoj suši osim obećanja?
Omogućite
li nam svojim glasom priliku, mi Vam umjesto obećanja nudimo izvršenja.
Nudimo
vam realnost izvršenja, s novcem kojeg ćemo pribaviti, nikad ne posežući
za onim, kojeg biste za eventualno nastale štete kao djelomično obeštećenje,
dobili od države.
Nudimo
Vam smanjenje administracije u poduzećima od općeg interesa, a
čiji je osnivač općina a time i cijena usluga. Npr. otkad je
osnovan” Eko” cijena skupljanja smeća je udvostručena. Veću
radnu disciplinu a time i efikasnost poslovanja u istim. Aktivnije i jeftinije
Nadzorne odbore i puno manje u usputne troškove.
Neusporedivo
čvršći stav prilikom davanja dopuštenja za povećanje cijena
njihovog proizvoda i usluga.
Nastojat
ćemo da sve što se bude radilo, kvalitetno isplanirano i izvedemo u
predviđenom roku a sav nadzor da obavljaju općinski službenik,a ne
kao do sada, izuzetno dobro plaćeni honoralno plaćeni umirovljenik,
građevinski tehničar a dipl.ing.građevinarstva i općinski
službenik stoji sa strane.
Zajedničkim
novcem nećemo sebi dizati spomenike već održavati , obnavljati i
graditi ono što će većini biti od uslužne i materijalne koristi.
Budemo
li u prilici iznijet ćemo mogućnost da dio parcela u općinskom
vlasništvu bude dostupan građanima koji ih nemaju pod istim uvjetima kao
što su većini u gradovima bili dostupni društveni stanovi-socijalni
kriterij.
Neki
su izgleda zaboravili pod kojim uvjetima i cijeni su ih sami dobili:Mi nismo.
Bude
li ovisilo o našoj odluci, porez na kuće za odmor za stalne stanovnike
ovog prostora bit će nepoznanica.
Nakon
svega na Vama je da provjerite da li navedeno možemo izvršiti.Način
provjere je samo jedan: Vi ga, sigurni smo, znate .
Sredstva
za komunalni program općine Blato iznosit
će oko 20% općinskog proračuna, a ovisno o procjeni i
odluci općinskog vijeća.
Dva
četvorogodišnja mandata su prošla u uvjeravanju kako će se izvršiti
sanacija krova škole a sada, prije nego će materijalni troškovi škola
biti prepušteni jedinicama lokalne samouprave, HSS-ov ministar prosvjete
odobrava oko 2,5 miljona kuna i raspisuje natječaj za sanaciju krova škole.
Mi tvrdimo da je to rezultat HSS-ove politike prema otocima i jednoj otočkoj
općini. Nastaviti će se i uređenje Doma umirovljenika.
Svi
ste svjedoci pozitivne politike šumskih prosika i lokalnih poljskih i ostalih
puteva, HSS-ovog ravnatelja Hrvatskih šuma kada je u godinu i pol dana
napravljeno više nego li prijašnjih osam. Ili poticajna sredstva Uprave za
otoke, na čije čelo HSS imenuje otočanina koji osjeća
probleme za razliku od prijašnje vlasti koja je na to mjesto postavljala
kontinentalce.
A
sada nešto o moralnom autoritetu našeg društva. Tu mislimo da je
nepravovremenošću i neadekvatnim reagiranjem zakazala i Crkva. Smatram
da imam pravo to primjetiti jer ne spadam u kategoriju novokomponiranih i
folklornih vjernika. Tradicionalni slogan HSS-a je: Vjera u Boga i seljačka
sloga. Tome bi samo nadodao poznatu izreku Abrahama Lincolna: “Ne kažem da
je Bog na mojoj strani ali se usrdno molim i primjerom kazujem da ja budem na
njegovoj.” Samo toliko.
za
učestovanje u obnašanju vlasti, kao komponenta i sastavni dio moguće
buduće postizborne koalicije, ili pak konstruktivne oporbe
ne
tražeći alibi u zatečenom teškom gospodarskom i socijalnom stanju,
a u svrhu brzog i djelotvornog djelovanja,
ustrajati
će, zajedno sa postizbornim koalicijskim partnerima i potporom građana,
u dovršenju procesa tranzicije od društva gospodarske stagnacije, socijalne
nesigurnosti i neosjetljivosti, moralnog rasapa i nedemokratskog ponašanja
u društvo
rasta zaposlenosti, punih ljudskih prava i sloboda, zakonitosti i demokratske
živosti, moralnosti u javnom životu i politici i očuvanju
tradicionalnih kršćanskih i kulturnih vrijednosti, vjerske i svake druge
tolerancije, koje je ovaj narod-hrvatski-stoljećima gradio, a tako brzo
razorio.
Stoga,
OO HSS-Blato će poduzeti sve da organizacijski, kadrovski i kroz
demokratsku profilaciju bude na razini svoje odgovornosti i ugleda u društvu
koji je tijekom stoljetnog djelovanja stekao, za svekoliki boljitak Hrvatske i
rodnog Blata. Spremnost na povećane napore, poštenje, moralnost i etičnost,
principijelnost, poštivanje zakonitosti, sposobnost i efikasnost,
kriteriji su putem kojih će se mjeriti prinos i stranke kao
cjeline i njenih članova razvitku demokratske opcije kao ključne
komponente jedne moderne, napredne i europske, ali samostalne i suverene,
Hrvatske i Blata kao njene sastavnice.
VJERA U BOGA I SELJAČKA SLOGA
Tonči Gavranić
Predsjednik OO HSS-Blato