|
TRAGOVIMA TRAMVAJA (TRAMVAJ DANAS) Iako je prošlo skoro 35 godina od ukidanja tramvaja, njegovi tragovi su još i te kako prisutni. Bilo da je riječ o stupovima (koji danas služe za javnu rasvjetu), tragovima šina na Kantafigu i u Remizi, tragovima otpilanih stupova posvuda po gradu, nosača električnih instalacija na zidovima kuća ili ostataka starih ploča sa natpisima, tragovi su tu (iako je ponekad potrebno iskusno oko da ih primjeti). Stoga smo mi tu; da Vam slikom i rječju ukažemo na ostatke naše (tehničke) kulturne baštine... Također vjerujemo da Vas zanima može li se gdje i danas vidjeti tramvaj? Čitajte dalje, reći ćemo Vam i to.... STUPOVI NOSAČI ŽICA - Ostaci nakon pilanja vidljivi su svugdje... ŠINE - Još ih se nađe u Gružu, u Remizi, te donedavno i u Lapadu (uvali)... p.s. Ovih dana (svibanj 2005.) stavljen je novi debeli sloj asfalta... |
|||||||||
Hvala na pomoći! |
TRAGOVIMA: TRAMVAJ DANAS: |
|||||||||
NOSAČI KABELA NA ZGRADAMA - Možete ih vidjeti na Kantafigu (zgrada pošte, npr.)... |
||||||||||
OSTALO - Nosač znaka upozorenja na nadolazeći tramvaj, iskrivljena ograda u parku u Pilama...
|
||||||||||
Što je sa tramvajem danas? Možda nećete vjerovati, ali tražeći materijal za izradu ovih stranica, nisam našao APSOLUTNO NIJEDAN pisani dokument o tramvaju. Novine, knjige, publikacije, slike - apsolutno ništa. Nešto sam pronašao u arhivu Dubrovačkog Vjesnika i u dubrovačkom povijesnom arhivu u Sponzi, a sa nekoliko strana (Dubrovački List, ZET, Tehnički Muzej Zagreb) sam, uz ponešto fotografija, dobio podjednak tekst o tramvaju originalno izdan u reviji "Dubrovački Horizonti" (br.14-15, 1974/5), autora ing. Milana Baletina. Ne znam dijelite li moje mišljenje, ali po meni je sramotno da Dubrovnik tako malo drži do tramvaja. On je ipak bio turistička atrakcija u samim počecima dubrovačkog turizma. Štoviše, da biste vidjeli tramvaj u punom sjaju, morate potegnuti sve do Zagreba ili čak Graza (Austrija) jer ga Dubrovnik nije sačuvao za uspomenu...Doduše, jedan je ostao, i netko je od njega u više navrata pokušao napraviti ugostiteljski objekt. To, iako pohvalno, nije adekvatno riješenje, te stoga treba podržati inicijativu pokrenutu nedavno da se obnovljeni tramvaj u punom sjaju postavi na Pile gdje bi zasigurno bio atrakcija mnogim turistima koji dolaze u Dubrovnik. A još da ga je moguće napraviti da vozi - zamislite samo: jedna kratka dionica (par stanica) - vožnja u tramvaju, kao što to rade u Zagrebu...Na taj način bi najbolje pokazali koliko je našim starima značio tramvaj... Gdje je danas najbolje vidjeti tramvaj? U tehničkom muzeju u Zagrebu, nesumnjivo. Tamo su veoma dobro restaurirana motorna kola br. 7 i jedna otvorena prikolica. topla preporuka svakome tko želi vidjeti tramvaj u punome sjaju...Više o samoj obnovi tramvaja pročitajte ovdje...
Gdje još? U Grazu, naravno. Ako ste pažljivo čitali povijest tramvaja, znate da je on tamo napravljen. Tramvajski muzej u Grazu osnovan je 1971.g. i jedna od prvih akvizicija bio je upravo dubrovački tramvaj (i to kola br.1 i prikolica br. 25)...
A u gradu? U gradu su ostala motorna kola br. 10 i otvorene prikolice br. 25 (nije greška, broj je proizvoljno napisan) i 26. Nakon nekoliko pokušaja pretvaranja istih u ugostiteljski objekat, sada "trunu" na parkingu u Šipčinama - zaista bi bilo lijepo da ih se uredi i stavi na Pile, pa i po cijenu ponovnog pretvaranja tramvaja u "kafić". Ako podržavate ovu inicijativu pišite nam... |
||||||||||
|
||||||||||