DOGOVOR
Tijekom mojih aktivnosti vezanih
uz radioamaterstvo na hrvatskim otocima, upoznao sam operatore iz brojnih
zemalja. Mnoge od njih sam susreo i na našim otocima i u međuvremenu
razmijenio stotine e-mail poruka. Jedna od svakako najzanimljivijih
osoba nije, kako bi se očekivalo, operator, već prijemni radioamater
Fredy, DE0MST iz Njemačke. Ovaj šezdestogodišnjak nije, iz svojih posebih
ubjeđenja, prešao na slijedeću stepenicu, već je ostao vjeran samozatajnom
radu koji se ogleda u praćenju radioveza koje ostvaruju drugi. Većina
je i počela tako: kao prijemni radioamateri stjecali smo prva saznanja
i iskustva u eteru, da bi smo kasnije postali oni "pravi, radioaktivni"
radioamateri. Fredy to nije učinio.I dalje pozorno prati sve aktivnosti
na radiovalovima, a upoznat je mnogo bolje od većina ostalih, sa svim
svjetskim ekspedicijama koje su protekle, u tijeku su ili tek dolaze.
Zahvaljujići njegovoj zainteresiranosti za IOCA diplomu, naši kontakti
su postali izuzetno česti, a osobna iskustva iz etera razmijenili smo
tijekom susreta na sajmu u Friedrichshavenu 2001. godine. Ubrzo nakon
toga uslijedio je Fredijev dolazak na otok/svjetionik Porer, gdje je
predvodio grupu njemačkih radioamatera sredinom kolovoza iste godine.
U ekipi su još bili Sven, DF9MV, Chris,DL9CHR i Georg,
DL1GEO. Bilo je to upravo u vrijeme moga boravka na otoku/svjetioniku
Galioli, 14. i 15. kolovoza 2001. godine, tako da se ideja o zajedničkom
susretu na Poreru nije mogla ostvariti.
Početkom ove godine, Fredy
me obavještava da planiraju koncem ožujka 2002. opet doći na neki od
naših svjetionika. U igri je bilo nekoliko njih, a na kraju odluka je
pala na otok/svjetionik Sušac. Uslijedili su brojni kontakti s tvrtkama
PLOVPUT, Adriatica.net i Riva, kako bi uklonuli eventualni nesporazumi,
te dolazak i boravak na ovom udaljenom otoku proveo što ugodnije. Ovaj
put iz stare grupe otpao je Georg, DL1GEO, koji je u to vrijeme trebao
ploviti negdje oko Južne Afrike, a moj dolazak u ekipu dočekan je s
odobravanjem i od Chrisa i od Svena. Ubrzo sam ih obavijestio o stanju
s električnom energijom na lanterni, detaljima oko smještaja, mogućnostima
uporabe vode, nabave hrane, konfiguraciji otoka, itd. Utanačili smo
i druge detalje: Oni dolaze u Korčulu svojim autom u petak, 22. ožujka;
Ja dolazim autobusom iz Zagreba u subotu 23. ožujka oko 06.30 sati;
Neno, 9A7N (ex 9A2FL) osigurat će im prikladan smještaj za tu noć i
nabaviti mamce za (ribiča) Svena; Brod bi trebao krenuti u 08.00 sati
iz Korčulanske luke, za što je unaprijed uplačeno 200; Dolazak na otok
Sušac je trebao biti najkasnije do 10.00 sati, gdje nas je čekao uplaćeni
apartman...
Ja sam za odlazak do Korčule pokušavao kombinirati nekoliko mogućnosti
(zrakoplovom do Splita ili Dubrovnika), ali mi je u planovima prometalo
za Korčulu uvijek bježalo pola sata prije nego sam trebao stići do neke
međudestinacije. Ipak, poslušao sam prijatelja Nenu, 9A7N, te odabrao
najdulju ali najsigurniju vezu: autobus koji iz Zagreba kreće u 17.00
sati a u Korčuli je drugi dan ujutro oko 06.30 sati! Dakle skoro 14
sati ne baš ugodne vožne, ali - ipak stižem na vrijeme.
I dok je Fredyjeva ekipa bili na putu prema Hrvatskoj, ja dobijam e-mail
od Adriatica.net-a, tvrtke koja u ime PLOVPUTA ugovara aranžmane za
boravak na svjetionicima, da je brod koji nas je trebao prevesti do
Sušca još uvijek na remontu u Splitu, da je prijevoz upitan, te da ćemo
to morati realizirati u privatnom aranžmanu iz mjesta Zavalatica...
To mi potvrđuje i g. Smiljan Bakarić iz ureda PLOVPUTA u Korčuli. Ipak,
povratka nema. Taj dan navečer sjedam u autobus i krećem za Korčulu,
preko Karlovca, Plitvica, Zadra, Splita, Neuma, Stona, Pelješca, Orebića
...
|