STATUT SAVEZA


 

Osnovni podaci

 

 

Članice Saveza

 

 

Statut Saveza

 

 

Tijela Saveza

 

 

Ciljevi i djelatnost

 

 

Aktivnosti Saveza

 

 

Financiranje Saveza

 

 

Mediji o nama

 

 

Foto galerija

 

 

Info kutak

 

 

Index

 

 
Na temelju članka 7. i 11. Zakona o udrugama (“Narodne novine” br. 88/01.), Skupština Saveza udruga osoba s invaliditetom  Istarske županije na sjednici održanoj 27.11.2007.g.  donijela je

 

S  T  A  T  U  T

SAVEZA UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM ISTARSKE ŽUPANIJE

 

I      OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Savez udruga osoba s invaliditetom Istarske županije ( u daljnjem tekstu: Savez) je jedinstveni, dobrovoljni, nestranački i neprofitabilni krovni Savez županijskih  udruga osoba s invaliditetom i županijskih udruga  roditelja djece i mladeži s invaliditetom i poteškoćama u razvoju, koja nemaju poslovnu sposobnost ili imaju ograničenu poslovnu sposobnost, te ih zastupaju roditelji ili staratelji, a djeluju na području Istarske županije.

Članak 2.

         Savez ima svojstvo pravne osobe.
Savez djeluje na području Istarske županije.
Sjedište Saveza je u Puli, Stara tržnica 7.
Udruge iz članka 1. ovog Statuta  (u daljnjem tekstu: članice)  su u svom  radu samostalne, a putem Saveza obavljaju poslove i zadatke od zajedničkog interesa za osobe s invaliditetom i od šireg društvenog interesa, sukladno zakonima i odredbama ovog Statuta.

Članak 3.

         Savez ima pečat okruglog oblika, promjera 3 cm u kojem je utisnut naziv “Savez udruga osoba s invaliditetom Istarske županije –Pula, a u sredini pečata je skraćeni naziv Saveza – SUOI Pula”.
Savez ima pečat četvrtastog oblika dužine 4 cm i širine 1,5 cm  s tekstom “Savez udruga osoba s invaliditetom Istarske županije – Pula”.
Skraćeni naziv Saveza je SUOI Pula.

Članak 4.

         U Savezu i članicama nije dopuštena diskriminacija s obzirom na rasu, boju, spol, jezik, vjeru, političko i drugo uvjerenje, narodnosno, etničko ili socijalno porijeklo, imovinu, sindikalno članstvo, a posebno po vrsti i uzroku invaliditeta, te kršenje slobode i prava čovjeka i građana.

Članak 5.

         Savez je upisan u Registar udruga Republike Hrvatske pri nadležnom tijelu državne uprave u Istarskoj županiji.
Savez zastupa i predstavlja predsjednik Upravnog odbora, a u njegovoj odsutnosti  dopredsjednik Upravnog odbora, prema ovlastima utvrđenim ovim Statutom.
Savez zastupa i tajnik Saveza u okviru danih ovlasti. 

                                                Članak 6.

        Rad Saveza i njegovih tijela je javan, što se osigurava:

  • otvorenošću i dostupnošću javnosti sjednica Saveza,
  • sastancima i koordinacijskim skupovima u cilju obaviještenosti članica,
  • obavještavanjem javnih glasila o održavanju sjednica tijela i radnih skupina,
  • izdavanjem vlastitih glasila i drugih publikacija, te putem odgovarajućih priopćenja,
  • objavljivanjem i raspravljanjem o programskoj orijentaciji, godišnjem programu rada, pojedinim programima/projektima, te izvješću o radu Saveza i članica.

 Za osiguravanje javnosti rada Saveza odgovoran je predsjednik Upravnog odbora Saveza
Upravni odbor Saveza.
O isključenju javnosti odluku donosi tijelo koje saziva sjednicu.

Članak 7.

         Savez se može udruživati sa srodnim udrugama u zemlji i inozemstvu, radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva i razmjene iskustava za djelovanje u korist osoba s invaliditetom i njihovih obitelji.
Odluku o udruživanju iz stava 1. ovog članka  donosi  Skupština Saveza, a na prijedlog Upravnog odbora Saveza.

 

II      CILJEVI I DJELATNOST

Članak 8.

        Osnovni ciljevi Saveza su:

  • promicanje ljudskih prava i djelovanje na izjednačavanju mogućnosti osoba s invaliditetom,
  • koordiniranje, dogovaranje, usmjeravanje i izvršavanje poslova i zadataka od zajedničkog interesa,
  • koordiniranje i dogovaranje sa članicama Saveza radi ostvarivanja posebnih prava osoba s invaliditetom, koja proizlaze iz njihovih posebnosti,
  • iniciranje i predlaganje nadležnim tijelima mjere za unapređivanje društvenog položaja i uloge osoba s invaliditetom  te njihove pravne i materijalne zaštite,
  • iniciranje razvoja i unapređenja znanstveno-istraživačkog rada u području rehabilitacije, habilitacije i zaštite osoba s invaliditetom,
  • poticanje, podupiranje ili osnivanje klubova, odnosno drugih oblika osposobljavanja osoba s invaliditetom, organiziranog  korištenja slobodnog vremena u cilju socijalizacije osoba s invaliditetom.

Članak 9.

        Djelatnost Saveza provodi se na slijedeće načine:

  • sa članicama dogovara i izvršava poslove od zajedničkog interesa, te koordinira rad i usmjerava aktivnosti članica u izvršavanju zadataka od zajedničkog interesa i pomaže im u provođenju njihovih programa,
  • organizira i potiče suradnju s vladinim i nevladinim udrugama, ustanovama, sindikatima
  • inicira i sudjeluje zajedno s članicama i drugim udrugama i zajednicama u pokretanju preventivnih akcija radi sprječavanja invaliditeta,
  • potiče i poduzima mjere za osposobljavanje, prekvalifikaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, surađuje s nadležnim tijelima, institucijama, a posebno onima  koje zapošljavaju osobe s invaliditetom,
  • brine se za osiguravanje potrebnih materijalno-financijskih sredstava i uvjeta za zajedničke programe, pokretanjem aktivnosti sukladno zakonskim mogućnostima,
  • organiziranjem informacijskog sustava i izdavačke djelatnosti iz područja problematike življenja osoba s invaliditetom,
  • podupire jačanje članica, te organizira aktivnosti radi unapređivanja rada na području svog djelovanja,
  • donosi potrebne opće akte, te inicira i zaključuje razne dogovore i prati njihovo provođenje,
  • surađuje s odgovarajućim udrugama u zemlji i inozemstvu s kojima izmjenjuje iskustva radi unapređenja zaštite i rehabilitacije osoba s invaliditetom,
  • zalaže se za stvaranje uvjeta za smještaj, rehabilitaciju, rekreaciju i odmor osoba s invaliditetom.

 Radi ostvarivanja svojih ciljeva Savez i njegove članice mogu pribavljati financijska sredstva  
obavljanjem  djelatnosti sukladno važećim propisima.

 

Članak 10.

         Ciljeve i djelatnost iz članka 8. i 9. ovog Statuta Savez i njegova tijela ostvaruju donošenjem programske orjentacije i drugih planskih dokumenata.
Savez vodi popis članica.

Članak 11.

         Radi racionalnog, stručnog i ekonomičnog izvršavanja poslova i  zadataka od zajedničkog interesa, članice izvršavaju određene poslove i zadatke zajedno, u djelokrugu  Saveza.
Međusobni odnosi, prava, obveze i odgovornosti u izvršavanju poslova i zadataka od zajedničkog interesana razini Saveza utvrđeni su odredbama ovog Statuta.

 

III      PRAVA I DUŽNOSTI ČLANICA

Članak 12.

        Prava članica su:

  • biranje i opozivanje predstavnika u Skupštini Saveza, njezinim tijelima, te radnim skupinama osnovanim za izvršenje određenih programskih zadataka,    
  • da zatraže potporu i stručnu pomoć Saveza u rješavanju teškoća u svom radu,
  • da ostvaruju programe od zajedničkog interesa dogovorene planskim dokumentima Saveza,
  • da iniciraju i predlažu pokretanje akcija od zajedničkog interesa u svezi rada Saveza, njegove društvene uloge i položaja osoba s invaliditetom,
  • da budu informirane o radu tijela Saveza, kao i o pitanjima od zajedničkog interesa.
       

Članak 13.

       Dužnosti članica su:

  • izvršavanje dogovorenih programa, projekta, odluka i zaključaka tijela Saveza,
  • izvršavanje zadataka od zajedničkog interesa, u cilju prevencije, rehabilitacije, zapošljavanja i zaštite osoba s invaliditetom,
  • pravovremeno informiranje Saveza o  radu članice i njenih tijela, kao i o svim pitanjima od zajedničkog interesa,
  • zajedničkim djelovanjem pridonositi unapređivanju kvalitete življenja osoba s invaliditetom i njihovih obitelji, te sprječavanju sekundarnog invaliditeta,
  • ostvarivanje prava osoba s invaliditetom,
  • senzibiliziranje okoline za pitanja osoba s invaliditetom,
  • pružanje potpore i stručne pomoći Savezu u rješavanju životnih pitanja osoba s invaliditetom,
  • sudjelovanje u promidžbenoj i tiskovnoj aktivnosti Saveza,
  • pribavljenje financijskih sredstava za zajedničke programe, izvršavanje obveza utvrđenih ovim Statutom i drugim aktima Saveza.

Članak 14.

       Članstvo u Savezu prestaje:

  • prestankom djelovanja članice,
  • pismenim istupanjem zbog ostvarivanja vlastitih programskih aktivnosti,
  • isključenjem, zbog kršenja odredbi ovog Statuta, na prijedlog Stegovne komisije, a odlukom Upravnog odbora Saveza, na koju ima pravo žalbe Skupštini Saveza u roku od 30 (trideset) dana od primitka pismene odluke Upravnog odbora Saveza. Skupština istu mora razmatrati na svojoj prvoj narednoj sjednici. Odluka Skupštine Saveza je konačna. U žalbenom postupku članica zadržava sva prava u skladu s ovim Statutom,
  • u drugim slučajevima predviđenim Zakonom.

 

 

IV       ORGANIZIRANOST I TIJELA SAVEZA

Članak 15.

         Članstvo u Savezu je dobrovoljno. Odluku o pristupanju Savezu donosi nadležno tijelo  temeljne udruge osoba s invaliditetom i roditelja  djece i mladeži s invaliditetom.  Odluku o primanju u članstvo Saveza donosi Skupština Saveza na prijedlog Upravnog odbora Saveza. 
Temeljne udruge imaju svojstvo pravne osobe.
Predstavnike u tijela Saveza biraju članice, sukladno odredbama ovog Statuta.
Mandatno razdoblje tijela i članova tijela Saveza traje 4 (četiri) godine s mogućnošću ponovnog izbora.

Članak 16.

       Tijela Saveza su:

  • Skupština
  • Upravni odbor
  • Predsjednik
  • Nadzorni odbor
  • Stegovna komisija

 

SKUPŠTINA

Članak 17.

         Skupštinu, kao najviše tijelo čine predstavnici koje biraju članice Saveza u skladu sa svojim općim aktima i ovim Statutom.
Članica Saveza ne može u Skupštinu Saveza delegirati osobu koja je u radnom odnosu u Savezu ili članicama.
Članice Saveza biraju u Skupštinu po tri predstavnika, od kojih jedan, po prijedlogu članice, postaje članom Upravnog odbora.
Članovi Skupštine Saveza ne mogu biti osobe zaposlene u Savezu i članicama Saveza.
Način i vrijeme provođenja izbora, te izborni postupak utvrđuje Upravni odbor posebnom odlukom.

Članak 18.

         Skupština radi na sjednicama.
Redovna sjednica Skupštine održava se po potrebi, a najmanje jednom u dvije godine.
Izborna Skupština se održava svake četiri (4) godine.
Izvanredno zasjedanje saziva se na zahtjev Upravnog odbora ili najmanje dvije trećine članova Skupštine, o čemu se pismeno izvješćuju članovi Skupštine. 

Članak 19.

         Skupština Saveza, odnosno članica koja je birala predstavnike može opozvati svoja tijela ili pojedine predstavnike i prije isteka mandata, ako ne ispunjavaju zadatke ili ako njihovo djelovanje i ponašanje nisu u skladu sa stavovima, ciljevima i zadacima Saveza, te ako svojim ponašanjem narušavaju ugled i integritet osoba s invaliditetom.
Izabrana tijela ili predstavnici mogu podnijeti ostavku i prije isteka mandata ako ne mogu iz bilo kojeg razloga uspješno obavljati svoje dužnosti uz obrazloženje ostavke.
U slučaju opoziva ili ostavke tijela ili predstavnika koji je bio izabran, Skupština Saveza, odnosno članica koja ga je birala, bira drugo tijelo ili predstavnika, koji odmah preuzima prava i obveze prethodnog.
Mandat novoizabranog tijela ili predstavnika traje do kraja mandata Skupštine.

 

 

Članak 20.

        Zadaci Skupštine jesu:

  • utvrđuje programsku orjentaciju Saveza, te razmatra planske dokumente Saveza ,
  • donosi Statut Saveza i njegove izmjene i dopune, kao i druge akte iz svoje nadležnosti,
  • donosi Poslovnik o radu,
  • potvrđuje mandate izabranih predstavnika u Skupštinu Saveza, te mandate članova Upravnog odbora Saveza,
  • iz redova članova Upravnog odbora bira predsjednika Upravnog odbora Saveza, te ga razrješava,
  • iz redova članova Skupštine bira članove Nadzornog odbora i njihovog zamjenika, te ih razrješava,
  • iz redova članova Skupštine bira članove Stegovne komisije i zamjenika, te ih razrješava,
  • razmatra aktualna pitanja društvene aktivnosti i položaja osoba s invaliditetom i njihovih obitelji,
  • razmatra i usvaja izvještajne dokumente Upravnog odbora i Nadzornog odbora,
  • na prijedlog Upravnog odbora Saveza, donosi konačnu odluku o primanju u članstvo Saveza,
  • donosi odluku o istupanju članice iz  Saveza,
  • na prijedlog Stegovne komisije, konačno odlučuje o isključenju članice,
  • odlučuje o prestanku rada Saveza, te u tom slučaju odlučuje o raspolaganju imovinom Saveza u skladu s odredbama ovog Statuta,
  • obavlja i druge poslove određene ovim Statutom, te poslove značajne za rad Saveza temeljem statutarnih odluka ili zakonskih odredbi.

Članak 21.

        Poslovnikom o organizaciji i radu Saveza i njegovih tijela pobliže se utvrđuju:

  • osnovna pitanja organizacije i rada Saveza,
  • sastav, djelokrug i način rada tijela Saveza, prava i dužnosti predstavnika u organima Saveza,
  • prava, dužnosti i odgovornosti predsjednika, dopredsjednika i tajnika Upravnog odbora,
  • sastav i djelokrug radnih tijela Upravnog odbora,
  • način i postupak donošenja općih akata i pojedinih akata Saveza,
  • način  na koji se osigurava i ostvaruje obavještavanje javnosti i javnost rada Saveza,
  • druga pitanja koja se prema odluci Skupštine moraju urediti Poslovnikom.

Članak 22.

         Predstavnici u Skupštini rade prema smjernicama udruge, koja ih je birala i imaju pravo i dužnost zatražiti njezine stavove o pitanjima o kojima odlučuje Skupština Saveza.
Predstavnici u Skupštini su dužni pri izjašnjavanju postupati u okvirima dobivenih smjernica, vodeći ujedno računa o širim društvenim interesima i položaju svih kategorija osoba s invaliditetom. Predstavnici u Skupštini donose odluke nakon raspravljanja i usklađivanja stavova.

Članak 23.

         Za donošenje odluka na sjednici Skupštine potrebna je prisutnost većine izabranih predstavnika u Skupštini.
Odluka je punovažna ako je za nju glasala većina prisutnih predstavnika u Skupštini.
Donesena odluka obvezuje na poštivanje i  provođenje iste.
Iznimno od odredbe stava 2. ovog članka, odluka o donošenju Statuta i njegovih izmjena i dopuna, o prijemu novih članica, o isključenju članice, o raspolaganju imovinom, o drugim pitanjima, koja su od posebne važnosti  za udruge je punovažna  ako je za nju glasala dvotrećinska većina svih predstavnika u Skupštini.
Odluka o prestanku rada Saveza donosi se ako za istu glasa više od  dvije trećine ukupnog broja članica  Saveza zastupljenih u Skupštini (jedna članica – jedan glas).

Članak 24.

         Odluke Skupštine donose se u pravilu javnim glasanjem.
Skupština može odlučiti da se o pojedinim pitanjima odluke donose tajnim glasanjem.

 

 

UPRAVNI ODBOR

Članak 25.

         Upravni odbor je izvršno tijelo Skupštine koje vodi poslove i izvršava zadatke između dvije sjednice Skupštine.
Upravni odbor iz svojih redova bira  dopredsjednika.
Upravni odbor rukovodi radom Saveza i provodi odluke, zaključke i stavove Skupštine, te je odgovoran za njihovo izvršavanje.
Članice Saveza, između svoja tri predstavnika u Skupštini Saveza, biraju jednog predstavnika u Upravni odbor Saveza.

Članak 26.

         Član Upravnog odbora Saveza u svojstvu predstavnika, odgovoran je za svoj rad Upravnom odboru Saveza i udruzi čiji je predstavnik. Obavezan je svoju udrugu obavještavati o radu Upravnog odbora Saveza i o svom radu.
Član Upravnog odbora Saveza je obavezan izvještavati Savez na sjednicama Upravnog odbora o prijedlozima  i stavovima svoje udruge i boriti se za stavove svoje udruge, a koji su od zajedničkog interesa za Savez i udrugu.
Član Upravnog odbora Saveza u svojstvu predstavnika je obavezan da se u svojoj udruzi promiče politiku Saveza i ostvarivanje odluka, zaključaka i stavova Saveza.

Članak 27.

         Upravni odbor Saveza sastoji se od po jednog predstavnika članica Saveza.
Mandat Upravnog odbora, predsjednika i dopredsjednika traje četiri (4) godine, s time da mogu biti ponovno birani.
U slučaju smrti, bolesti ili nekog drugog opravdanog razloga, udruga čiji član nije više u mogućnosti vršiti funkciju člana Upravnog odbora Saveza, bira privremeno do naredne Skupštine, novog člana iz redova svoja tri predstavnika u Skupštini Saveza.
U slučaju da član Upravnog odbora ne može učestvovati u radu Upravnog odbora, njega zamjenjuje drugi član kojeg upućuje udruga članica iz redova svoja tri predstavnika u Skupštini Saveza. Upravni odbor Saveza daje prijedlog predstavnika, a Skupština ih bira u razne asocijacije osoba s invaliditetom prema njihovim normativnim aktima.

 

Članak 28.

         Upravni odbor radi na sjednicama.
Upravni odbor se saziva po potrebi, a najmanje četiri (4) puta godišnje.

Članak 29.

       Zadaci Upravnog odbora jesu:
-      iz svojih redova bira  dopredsjednika Upravnog odbora, te ga razrješava,
-      utvrđuje prijedlog Statuta, te njegove izmjene i dopune,

  • priprema materijale za Skupštinu i izvršava njene zadatke,
  • donosi godišnji program rada i financijski plan Saveza,
  • usvaja završni račun Saveza,
  • zaključuje u ime Saveza ugovore i sporazume, te donosi druge opće akte za donošenje kojih ga ovlasti Skupština,
  • donosi odluke o sazivanju sjednica Skupštine i predlaže dnevni red sjednica,
  • donosi odluke o osnivanju odbora, komisija i drugih radnih tijela Upravnog odbora,
  • utvrđuje prijedlog o prijemu u članstvo Saveza na temelju podnešene dokumentacije, te o prestanku članstva, koje odluke kao konačne donosi Skupština,
  • odlučuje o tome koji će se poslovi i radni zadaci povjeriti Stručnoj službi Saveza, te koliko će radnika imati Stručna služba,
  • podnosi izvještaj o svom radu Skupštini Saveza,
  • imenuje tajnika Saveza, na temelju provedenog natječaja,
  • obavlja i druge poslove određene ovim Statutom i drugim općim aktima Saveza, odnosno odlukama Skupštine.

Članak 30.

         Za donošenje odluke na sjednici Upravnog odbora potrebna je prisutnost većine članova Upravnog odbora.
Odluka Upravnog odbora Saveza je punovažna ako je za nju glasala nadpolovična većina članova Upravnog odbora.
Izuzetak su samo odluke o usvajanju prijedloga Statuta i izmjena i dopuna Statuta, o prijemu novih članica, o isključenju članice na prijedlog stegovne komisije, o raspodjeli sredstava i drugim pitanjima važnim za udruge o kojima odluku donosi Upravni odbor Saveza, koje se donose dvotrećinskom većinom članova Upravnog odbora.
U izuzetnim i hitnim slučajevima Upravni odbor može pojedine odluke donositi elektronskom poštom  i pismenim izjašnjavanjem članova Upravnog odbora, s tim da se na narednoj sjednici verificira donijeta odluka.
Odluke Upravnog odbora se donose, u pravilu, javnim glasanjem. Upravni odbor može odlučiti da se o pojedinim pitanjima odluka donese tajnim glasanjem.

 

PREDSJEDNIK

Članak 31.

         Predsjednik Upravnog odbora Saveza je ujedno i predsjednik Skupštine Saveza, te predsjednik Saveza.
Predsjednika Upravnog odbora  Saveza bira Skupština Saveza iz redova članova Upravnog odbora Saveza na prijedlog Upravnog odbora i na prijedlog članova Skupštine Saveza.
Predsjednika za vrijeme njegove spriječenosti, odnosno odsutnosti zamjenjuje dopredsjednik.
Dopredsjednik Upravnog odbora je ujedno i dopredsjednik Skupštine Saveza i dopredsjednik Saveza.
Predsjednik i dopredsjednik su za svoj rad odgovorni  Skupštini Saveza.

Članak 32.

         Predsjednik saziva sjednice Upravnog odbora i Skupštine, rukovodi  njihovim radom, ukoliko se prema Poslovniku ne bira Radno predsjedništvo, potpisuje akte koje donosi Upravi odbor i Skupština, brine o provođenju odluka, zaključaka i stavova Upravnog odbora i Skupštine, te o ostvarivanju javnosti rada Saveza, skrbi o zakonitosti rada Saveza i obavlja druge poslove koje mu povjeri Upravni odbor ili Skupština. Predsjednik može predložiti Upravnom odboru kandidata za dopredsjednika Saveza.
Predsjednik Upravnog odbora podnosi izvještaj o svom radu Upravnom odboru i Skupštini.

Članak 33.

         Savez ima tajnika.
Tajnik Saveza je stručni radnik profesionalno zaposlen u Savezu s punim radnim vremenom.
Tajnika imenuje Upravni odbor na temelju provedenog natječaja.
Tajnik Saveza ima visoku ili višu stručnu spremu društvenog smjera, te četiri (4) godine radnog iskustva u struci.
Za svoj rad tajnik je odgovoran Skupštini , Upravnom odboru i Predsjedniku Saveza.

 

Članak 34.

         Radni odnos tajnika Saveza određen je ovim Statutom i Ugovorom o radu, koji zaključuju radnici Stručne službe Saveza i Upravni odbor Saveza, u skladu sa Zakonom.

Članak 35.

         Tajnik Saveza provodi zaključke Skupštine i Upravnog odbora.
Tajnik organizira i provodi administrativno-tehničke poslove svih organa i tijela Saveza.
Tajnik se brine za provođenje u život zakona i zaključaka nadležnih organa Saveza.
Tajnik s predsjednikom sudjeluje u svim aktivnostima od interesa za osobe s invaliditetom.

Članak 36.

         Predsjednik, dopredsjednik i tajnik su naredbodavci po financijskom poslovanju Saveza i potpisnici financijske dokumentacije.
Predsjednik, dopredsjednik i tajnik su  ovlaštene osobe za predstavljanje Saveza.

Članak 37.

       Predsjednik, dopredsjednik i tajnik obavljaju osobito ove zadatke:

  • provode i razrađuju odluke Upravnog odbora i Skupštine Saveza,
  • pripremaju i razmatraju materijale za sjednicu Upravnog odbora, odlučuje o korištenju financijskih sredstava u okvirima financijskog plana i odluka Upravnog odbora,
  • provode aktivnosti na realizaciji programa rada Saveza,
  • vrše obradu statističkih podataka od interesa za Savez,
  • obavljaju i druge poslove određene ovim Statutom i drugim općim aktima Saveza, odnosno odlukama Upravnog odbora i Skupštine Saveza.

 

NADZORNI ODBOR

Članak 38.

        Nadzorni odbor, sukladno zakonu i drugim propisima i općim aktima, te Statutu Saveza, nadzire provođenje istih, te materijalno-financijsko poslovanje Saveza.
Pregled poslovanja obavlja najmanje jednom godišnje o čemu podnosi pismeno izvjeće Upravnom odboru, koji ga upućuje Skupštini.

Članak 39.

         Nadzorni odbor ima tri člana i tri zamjenika, koje bira Skupština iz redova svojih članova. Nadzorni odbor radi uvijek u punom sastavu.
Predsjednika Nadzornog odbora biraju članovi na konstituirajućoj sjednici.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri (4) godine.

 

STEGOVNA KOMISIJA

Članak 40.

         Stegovna komisija je tijelo Skupštine Saveza, izabrano iz njezinog sastava, s dužnosti nadzora i poštivanja odredbi Statuta,  od strane članica Savez i članova tijela Saveza, te donošenja odluke o odgovarajućim stegovnim mjerama.
Zadatak Stegovne komisije je arbitriranje među članicama Saveza, dužnosnicima Saveza, te članovima pojedinih tijela Saveza.

Članak 41.

         Stegovna komisija ima tri člana i jednog zamjenika, koji između sebe biraju predsjednika.
Stegovna komisija radi u punom sastavu, a svoje odluke donosi  dvotrećinskom većinom.
Mandat  Stegovne komisije traje četiri (4) godine.

 

Članak 42.

         Na temelju provedenog stegovnom postupka, Stegovna komisija donosi odluku o odgovarajućim stegovnim mjerama. Konačnu odluku po prigovoru donosi  Skupština Saveza.

 

V      STRUČNA SLUŽBA

Članak 43.

         Radi obavljanja stručnih, materijalno-financijskih, administrativno-tehničkih i drugih poslova i zadataka neophodnih za ostvarivanje programa rada i djelatnosti Saveza i njegovih tijela , Savez osniva stručnu službu s potrebnim brojem djelatnika.
Međusobna prava, obveze i odgovornosti djelatnika Stručne službe i Saveza uređuju se Ugovorom o radu, koji zaključuju djelatnici Stručne službe i Upravni odbor Saveza kao poslodavac, u skladu sa zakonom.  

Članak 44.

         Savez u zajednici s članicama organizira službu za zajedničko vođenje stručnog, administrativnog,  računovodstvenog i knjigovodstvenog poslovanja.

Članak 45.

         Tajnik Saveza rukovodi radom Stručne službe, koordinira proces rada u službi, te obavlja i druge poslove u vezi s radom Stručne službe utvrđene općim aktima Saveza, odlukama Skupštine i Upravnog odbora.
U vršenju svojih prava , dužnosti i odgovornosti kao voditelj  Stručne službe, tajnik je za svoj rad odgovoran Skupštini , Upravnom odboru i Predsjedniku Saveza.

Članak 46.

         Prostorije i sredstva za rad Stručne službe osigurava Savez.

 

VI      IZVORI SREDSTAVA

Članak 47.

        Za ostvarivanje svojih ciljeva, programa/projekata i zadataka, Savez ostvaruje sredstva iz:

  • proračuna gradova, općina i Županije,
  • državnog proračuna,
  • fondova, fondacija i zaklada,
  • vlastitih prihoda,
  • dobrovoljnih priloga, uplata donatora, sponzora, darovanja, ostavštine, te prihod od organiziranja manifestacija,
  • prihod od igara na sreću,
  • domaćih i međunarodnih, vladinih i nevladinih, srodnih i suradničkih organizacija i udruga,
  • ostalih prihoda, ostvarenih sukladno zakonskim mogućnostima.

 

 

Članak 48.

         Financijsko poslovanje Saveza obavlja se sukladno zakonskim propisima na temelju financijskog plana.

VII      PRESTANAK RADA

 

Članak 49.

         Savez prestaje radom odlukom Skupštine ili ukoliko se ispune zakonske pretpostavke o prestanku rada i nadležni organ o tome donese konačno rješenje.
Odluka Skupštine o prestanku rada Saveza donosi se ako za istu glasa više od dvije trećine ukupnog broja članica Saveza, zastupljenih u Skupštini  (jedna članica – jedan glas).
U slučaju prestanka rada Saveza, nakon namirenja vjerovnika i troškova sudskog i drugih postupaka, imovina Saveza se stavlja na raspolaganje pravnom sljedbeniku Saveza ili članicama Saveza zatečenim u popisu članica na dan prestanka rada u ravnomjernim dijelovima. O njoj Skupština Saveza odlučuje istovjetno i na način utvrđen u prethodnom stavku.

 

VIII      PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 50.

         Izmjene i dopune Statuta obavljaju se na način propisan za njegovo donošenje.
Tumačenje Statuta daje Upravni odbor.
Upravni odbor je ovlašten u slučaju izmjena i dopuna Statuta utvrditi pročišćeni tekst, kao i uskladiti Statut sa nomotehničkim i jezičkim principima, ukoliko to zahtijeva nadležno državno tijelo.

Članak 51.

         Postojeći opći akti Saveza ostaju na snazi i primjenjivat će se i dalje, ako nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta, te sa zakonskim propisima.

Članak 52.

         Statut stupa na snagu danom donošenja, čime prestaje važiti Statut donesen na sjednici Skupštine 29. lipnja 2005.g.

                                                                              PREDSJEDAVAJUĆI SKUPŠTINOM