Koraljka Polaček, art&animals
► Fotke ► Kontakt ► English
|
Koraljka Polaček Iz kataloga..
".. Boja stvara zanos i uzbuđenje, pokreće svaki dio slike. Zbijene kuće zagrljene stepenicama i toplim narančastim krovovima nemirne su i razigrane, to su prizori ulica, ali i doživljaji uzavrelog ljeta i hladnih zima. Dominantna je brza izmjena svjetla, jer gotovo sve je uronjeno u impresivnu žutu, pa čak i noćni prizori sjaje žutim treperavim sjajem koji raspršuje tamu noći. Zelene i plave sjene razbijaju kadrove unoseći dubinu poetske trodimenzionalnosti. Slobodna perspektiva arhitekture možda nam je logična upravo stoga što u brzim potezima kista pronalazimo kovitlac mora, prenesen izravno iz podsvijesti, iz snage doživljenih emocija. Titravi valovi boja raznose viđeno, rastvaraju ga ostavljajući tek mali, ali dovoljan dio realnosti za asocijaciju i sjećanja. (...)" Jasna Rodin, prof., izložba u galeriji TOŠ, Punat, 2006.
"..Koraljka Polaček misli i osjeća bojom. A doživljaj boje na njezinim slikama uistinu je zgusnut i gotovo fizički opipljiv. Jer boja je za ovu slikaricu sve: živa tvar koja pulsira u njenoj nutrini i oslobađa se u naletu emocija.Ali i misaona kategorija i poetika, koja intrigira čudesnom komunikativnošću i privlači višeslojnom asocijativnošću. Združuje se ona s uskovitlanim ritmom linija u jedan nerazdruživi, strastan zagrljaj, kojim počesto prelazi okvire kadra i istječe iz platna, bujajući i pretatučući se u okolni prostor i time ga dinamizirajući podgrijanom energijom. (..) Koraljkina boja živi svoju autonomnost, ali je i neraskidivi dio slikaričine osobe. Njome ona pokreće svoj egzaltirani zanos, dajući maha svome temperamentu.(..)" Višnja Slavica Gabout, izložba Innuendo, FER galerija, Zagreb 2005.
|
2003. "Kombinacije"
Boja i ritam u slikarstvu Koraljke Polaček oduvijek su zauzimali posebno mjesto - bez obzira na njezin slikarski put i razvoj, bez obzira na stil i bez obzira na način izražavanja. Jer njezin temperamentni, eruptivni umjetnički duh i silina njezine slikarske imaginacije još od akademskih dana idu putem specifične samosvojnosti: samosvojnosti lelujavog gestualnog poteza, ekspresivne forme i snažne, nesavladive, energetske boje. Boje raskošnog višeglasja i prodorne sugestivnosti, u koju ona uranja prepuštajući joj se sa strašću, puneći je svojim osobnim čuvstvima i svojim impulsima, svojim tenzijama i svojim uzbuđenjima. Crvena i crna boja u tom optičkom kaleidoskopu vrlo brzo izborile su svoje dominantno mjesto i često prevladavale nad ostalima, unatoč tome što su u pojedinim razdobljima dopuštale progovoriti i žutoj i zelenoj, narančastoj i plavoj.
Premda ne zagušuju pojavu i drugih boja (primjerice zelene), u ovom posljednjem ciklusu međutim, crvena i crna postale su osnovni nositelji likovnih intervencija i likovnih istraživanja u slici – počevši od onog njihovog snažnog psihološkog spiritus movensa, koji žari neodoljivom snagom i asocira na neke misterije iskona, do njihove monumentalne vezanosti uz liniju i mrlju, unutar čijeg ritmiziranog umreženja (i od čijeg umreženja) se jednom ekspresivno, drugi put lirski slažu i isprepliću sve likovne priče i sva događanja u kadru slike.
A tim događanjima neku dodatnu posebnost, neku neobičnu ambivalentnost i jednu dodatnu uzbudljivost nepoznatog i tajnovitog daje kombinacija s tehnikom kolaža, kojem se Koraljka Polaček uvijek povremeno u svom stvaralaštvu, kao i sad, vraća zbog neobičnih mogućnosti zgusnutog prostorno-vremenskog predočavanja i zbog one neograničene slobode mnogostrukih transformacija. Ali iznad svega zbog mogućnosti beskrajne igre: igre pronalaženja skrivenog i igre asocijacija; igre iščitavanja značenja i igre komunikacijskih transpozicija. Jer s kolažom uvijek dolazi onaj ushit traganja i ushit tajne, dobrodošlog slučaja i novopronađenog značenja i sva ona, za kolaž tako opipljiva – i istodobno neopipljiva igra suprotnosti, u kojoj se ne zna gdje prestaje činjenično i počinje fiktivno, gdje se trivijalno pretvara u dragocjeno, a gdje doslovno u iluzivno; gdje čudesnost zastire svakodnevicu, a gdje se banalnost pretvara u nestvarnu neobičnost.
Što se dogodilo s motivom? On je u procesu apstrahiranja i transponiranja izgubio svoju prepoznatljivost , dobivši međutim na asocijativnosti i vrativši se na jednoj novoj razini svijetu oblika. Novom svijetu oblika, u kojem će neki natpis sa stare kutije, ili stari, slučajno odabrani izrezak iz novina, izvučen iz koncepta nekog davnog događaja, uhvaćen u palucavi splet boja, s novim prostornim i vremenskim kodom posvjedočiti o novoj stvarnosti i drukčijem likovnom poretku. Posvjedočiti o svijetu koji istodobno ponire u sebe, u dubinu iskona i uzdiže se iznad svih, do beskrajnih širina svemira.
Višnja Slavica Gabout / katalog Kombinacije, galerija V.Bužančić, Zagreb 2003.
2002. Njivice
Premda
najnovija slikarska istraživanja Koraljke Polaček idu jednim sasvim
drukčijim pravcem od onoga prikazanog na ovoj izložbi, njezina stalna
fascinacija zavičajnim krčkim motivima - osobito onim baščanskim, konstanta je
koja se uvijek provlači njezinim stvaralaštvom. Konstanta u kojoj je
kondenzirana njezina intima i njezin slikarski nerv, njezina psiha i njezina
lirska priroda. Jer baščanske vedute ambijenti su slikaričina djetinjstva, u
njezinim snovima i sjećanjima zauvijek zastrti pričama i bajkama i natopljeni
onim prustovskim mirisima i okusima, koji nikad nisu izgubili čar fantazije i
neke posebne tajanstvenosti, ostajući tako uvijek na neki -vidljiv ili
nevidljiv način, stalni izvor njene inspiracije .
Motivi starih,nakrivljenih kuća i uskih uličica, stepeništa
i"balatura",nisu zato u njezinu slikarstvu izravno prepisivanje
viđenog, već su autorske interpretacije, naglašeno emotivno obojene i
oduhovljene, materijalizirajući na platnu,u čudesnom kontrapunktu ekspresivnih
boja i poteza, jednu viziju iz sjećanja. Utonule u neku metafizičku
bezvremenost Mediterana, nagrižene vremenom -a postojane, nakrivljene i
zbijene -a stamene, njezine kuće tako žive mirom sadašnjosti i životom vječnosti,
pričajući pritom, bez ljudske prisutnosti, sugestivno i živo, oniričke priče iz
svoje povijesti i zaogrčući zbilju slikovitom i poetičnom koprenom
nestvarnosti.
(...)U
spoju tradicije i suvremenosti i u suglasju pitoresknosti i pikturalnosti,
strogosti i organike, Koraljka Polaček naglašenim kolorističkim senzibilitetom
i istančanim osjećajem za liniju i formu izriče u ovim radovima svoj intimni
doživljaj motiva, kreativno u konačnici prevodeći neposredni doživljaj u
psihološki portret, a asocijaciju i lirsku senzaciju u znak i simbol.
Višnja Slavica Gabout, Galerija
"Njivice" 2002.
2000.
Pula, Dom hrvatskih branitelja
"(...) Premda je Koraljka rođena Zagrepčanka, nije krajolik
sjeverne Hrvatske taj koji ju je zarobio svojom ljepotom i određenim izazovima.
Njoj je potrebna jedna mediteranska koloristička i sadržajna dramatičnost.
Makar ona bila prikrivena izborom motiva, dramatičnost u odnosu svjetla i
sjene, dramatičnost u odnosu različitosti pejsaža, potrebna je Koraljki kao
provokacija njezine slikarske ekspresije. Kroz njezinu gestu,
slikarski hitru, brzu i sigurnu, odnosno kroz kolorizam, ona tvori osnovu
Koraljkine slikarske ekspresivnosti.
Ona slika jednostavno, čisto, s ljubavlju, nepretenciozno. Ta se
nepretencioznost slikanja ostvaruje i formatom. Formatom nadasve, jer Koraljka
ima gestu koja je jača i veća od njezinog formata. Nemoguće je zatvoriti
njezinu gestu unutar zadanih granica, jer žestina njezinog kolorita iz njih
izlazi, gotovo"curi".
U rasponu od ekspresije do nadrealne poetike, mlada je slikarica
pronašla svoj svijet(...)
Svojim koloritom Koraljka pripada mediteranizmu. Ona voli
skupove boja i žestinu kolorističke palete, koju jednakom žestinom i nanosi na
platno. Ona ne slika tonski, niti gladi površinu -na njezinim je slikama jasno
vidljiv svaki potez, što na neki način imponira, dajući slikama određenu
htijenu sirovost, htijenu neuljepšanost. Svaki element slike, sa uvijek
prisutnim odbljeskom sunca, svjetla i sjene -koji dolazi izvana -generira
svjetlost iznutra, kojom slikarica svoju misao, svoju želju i emociju emanira
prema nama. To spoznati u ljudima koji gledaju sliku i prepoznaju sebe,
izazov je svakom mladom autoru.
Gorka Cvajner Ostojić, iz govora na otvorenju, Pula 2000.
2000. Pula - katalog
Slikarsko
djelo Koraljke Polaček temelji se na dvjema bitnim odrednicama - ekspresiji i
koloritu. Kako i sama ističe, u svom radu ne pokušava izraziti neko
"skriveno" značenje iza kojeg stoji određeni koncept, nego
dinamičnim,vibrantnim potezom u suglasju žarkih boja bilježi vlastito viđenje
emotivno bliskih motiva.Ovaj put to je uvijek inspirativni krajolik, odnosno
arhitektura otoka Krka i unutrašnjosti Istre. Vezanost uz taj kraj, potcrtana
linijom obiteljske umjetničke tradicije, sama po sebi nameće ovu temu kao
logičan izbor.
A motiv
bira po njegovim ekspresivnimk valitetama - mogućnost zaokruženja u valoviti
lineament sugerira već samim svojim oblikom krošanja čempresa, ali slikarica
istu izvijenost unosi u korpus određene (slikovite) arhitektonske tvorbe, u
čemu se čitaju i zasade u ekspresionističkoj tradiciji. Spontanost izričaja
ovih veduta ponekad doseže, redukcijom elemenata, granicu stilizacije koja kuće
pretvara u svojevrstan znak. Ipak, to je samo sugestija, naznaka koja nikad ne
gubi iz vida figuraciju. Ona, pak, svojim razmahanim potezima žitke boje
narančastih, ljubičastih, plavičastih tonova zrcali sliku žarkog podneblja i
karakteristične arhitekture.
Premda bismo mogli
govoriti o mističnom duhu istarskih gradića, ovdje on ustupa mjesto Koraljkinoj
vedroj umjetničkoj naravi koja slobodnom gestom, očito je, uživa u samom
stvaralačkom činu kojeg opuštajuće okruženje potiče i naglašava.
Odmak od
svakodnevice u "lirskim" motivima ujedno je, naravno, samo povod za
izričaj likovnog jezika koji u intuitivnoj snazi brzog poteza, a istovremeno
promišljeno i koncentrirano, gradi čvrst kompozicijsku potku u kontrapunktu
forme i boje. Zgusnuti namaz stvara kolorističku strukturu uravnoteženih
odnosa. Taj, recimo tako, "klasičan" pristup svjedoči o racionalno
usmjerenoj energičnosti, ali i ustrajanju mlade umjetnice na stvaranju svog
likovnog svijeta, bez obzira na trendovske pomake. U tom iskrenom nastojanju
Koraljka Polaček ima otvoren put za nove izazove.
Vanja Brdar Mustapić, predgovor kataloga
1997.
Krk, galerija Decumanus
"Oslanjajući se na
tradiciju naše slikarske baštine Koraljka Polaček ostaje u okvirima
figurativnog, ali istovremeno inaugurira i snažnu prisutnost individualne
vizije. Naoko dolazi do dualizma jer viđeno dobiva značajke
subjektiviteta, da bi istovremeno autoričin emotivni naboj postao prožet općim
stanjem uočenog. Ta isprepletenost realiteta i imaginacije odražava
se u krajoliku kao oduševljenje ljepotama i fenomenima prirode... Tragajući za
motivima u kojima autentičnost prirode tek ponegdje remeti ljudska
intervencija, Koraljka Polaček našla je zahvalne vizure u panoramama otoka
Krka.
U susretu sa pejsažom mlada
slikarica kompoziciju započinje artikulacijom prostora da bi u daljnjem
postupku pažnju zadržala samo na onim detaljima koji određenom kraju
naglašavaju njegovu specifičnost bilo da se radi o konfiguraciji tla,
kolorističkim akcentima i luminističkim bljeskovima, te na kraju
svojstvenim ugođajima izazvanim klimatskim promjenama, godišnjim dobima ili
određenim dobima dana(...)
Intenzitet boja i blještavi
odrazi svjetla tim pejzažima daju ton zagonetnosti ači ujedno i otkrivaju
povijesnu slojevitost čiju zapretenost u tišini zaborava otkriva
slikaričin kist.
Za slikaricu Koraljku
Polaček nadasve je važna boja. Ona zna otkriti prave intenzitete ali i
naći mjeru svjetla da ih na pojedinim partijama razblaži u nijansi. Istančan
joj je osjećaj za kolorističko modeliranje ali istovremeno uspješno gradi sliku
i na kolorističkoj ekspresiji. Kompozicije su joj uravnotežene, a prostori i
objekti u njima harmonički komuniciraju, kao što funkcionira i pojava
likova u pejzažu, odnosno ambijenta s portretiranim osobama(...)"
prof. Juraj Baldani, predgovor
kataloga, " Decumanus",Krk 1997
Notice: You may
download materials displayed on this site for non-commercial, personal use
only. Otherwise please contact me.
(c) Koraljka Polaček 2004 – 2010.