Koraljka Polaček, art&animals

 

 

SLIKE & CRTEŽI

Životopis

Fotke

Kontakt

Mice mace

Good Links

English

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koraljka Polaček

 

Iz kataloga..

 

 

".. Boja stvara zanos i uzbuđenje, pokreće svaki dio slike. Zbijene kuće zagrljene stepenicama i toplim narančastim krovovima nemirne su i razigrane, to su prizori ulica, ali i doživljaji uzavrelog ljeta i hladnih zima.

Dominantna je brza izmjena svjetla, jer gotovo sve je uronjeno u impresivnu žutu, pa čak i noćni prizori sjaje žutim treperavim sjajem koji raspršuje tamu noći. Zelene i plave sjene razbijaju kadrove unoseći dubinu poetske trodimenzionalnosti. Slobodna perspektiva arhitekture možda nam je logična upravo stoga što u brzim potezima kista pronalazimo kovitlac mora, prenesen izravno iz podsvijesti, iz snage doživljenih emocija. Titravi valovi boja raznose viđeno, rastvaraju ga ostavljajući tek mali, ali dovoljan dio realnosti za asocijaciju i sjećanja. (...)"

Jasna Rodin, prof., izložba u galeriji TOŠ, Punat, 2006.

 

 

"..Koraljka Polaček misli i osjeća bojom. A doživljaj boje na njezinim slikama uistinu je zgusnut i gotovo fizički opipljiv. Jer boja je za ovu slikaricu sve: živa tvar koja pulsira u njenoj nutrini i oslobađa se u naletu emocija.Ali i misaona kategorija i poetika, koja intrigira čudesnom komunikativnošću i privlači višeslojnom asocijativnošću. Združuje se ona s uskovitlanim ritmom linija u jedan nerazdruživi, strastan zagrljaj, kojim počesto prelazi okvire kadra i istječe iz platna, bujajući i pretatučući se u okolni prostor i time ga dinamizirajući podgrijanom energijom. (..)

Koraljkina boja živi svoju autonomnost, ali je i neraskidivi dio slikaričine osobe. Njome ona pokreće svoj egzaltirani zanos, dajući maha svome temperamentu.(..)"

Višnja Slavica Gabout, izložba Innuendo, FER galerija, Zagreb 2005.

 

 

2003. "Kombinacije"

Boja i ritam u slikarstvu Koraljke Polaček oduvijek su zauzimali posebno mjesto - bez obzira na njezin slikarski put i razvoj, bez obzira na stil i bez obzira na način izražavanja. Jer njezin temperamentni, eruptivni umjetnički duh i silina njezine slikarske imaginacije još od akademskih dana idu putem specifične samosvojnosti: samosvojnosti lelujavog gestualnog poteza, ekspresivne forme i snažne, nesavladive, energetske boje. Boje raskošnog višeglasja i prodorne sugestivnosti, u koju ona uranja prepuštajući joj se sa strašću, puneći je svojim osobnim čuvstvima i svojim impulsima, svojim tenzijama i svojim uzbuđenjima. Crvena i crna boja u tom optičkom kaleidoskopu vrlo brzo izborile su svoje dominantno mjesto i često prevladavale nad ostalima, unatoč tome što su u pojedinim razdobljima dopuštale progovoriti i žutoj i zelenoj, narančastoj i plavoj.

Premda ne zagušuju pojavu i drugih boja (primjerice zelene), u ovom posljednjem ciklusu međutim, crvena i crna postale su osnovni nositelji likovnih intervencija i likovnih istraživanja u slici – počevši od onog njihovog snažnog psihološkog spiritus movensa, koji žari neodoljivom snagom i asocira na neke misterije iskona, do njihove monumentalne vezanosti uz liniju i mrlju, unutar čijeg ritmiziranog umreženja (i od čijeg umreženja) se jednom ekspresivno, drugi put lirski slažu i isprepliću sve likovne priče i sva događanja u kadru slike.

A tim događanjima neku dodatnu posebnost, neku neobičnu ambivalentnost i jednu dodatnu uzbudljivost nepoznatog i tajnovitog daje kombinacija s tehnikom kolaža, kojem se Koraljka Polaček uvijek povremeno u svom stvaralaštvu, kao i sad, vraća zbog neobičnih mogućnosti zgusnutog prostorno-vremenskog predočavanja i zbog one neograničene slobode mnogostrukih transformacija. Ali iznad svega zbog mogućnosti beskrajne igre: igre pronalaženja skrivenog i igre asocijacija; igre iščitavanja značenja i igre komunikacijskih transpozicija. Jer s kolažom uvijek dolazi onaj ushit traganja i ushit tajne, dobrodošlog slučaja i novopronađenog značenja i sva ona, za kolaž tako opipljiva – i istodobno neopipljiva igra suprotnosti, u kojoj se ne zna gdje prestaje činjenično i počinje fiktivno, gdje se trivijalno pretvara u dragocjeno, a gdje doslovno u iluzivno; gdje čudesnost zastire svakodnevicu, a gdje se banalnost pretvara u nestvarnu neobičnost.

Što se dogodilo s motivom? On je u procesu apstrahiranja i transponiranja izgubio svoju prepoznatljivost , dobivši međutim na asocijativnosti i vrativši se na jednoj novoj razini svijetu oblika. Novom svijetu oblika, u kojem će neki natpis sa stare kutije, ili stari, slučajno odabrani izrezak iz novina, izvučen iz koncepta nekog davnog događaja, uhvaćen u palucavi splet boja, s novim prostornim i vremenskim kodom posvjedočiti o novoj stvarnosti i drukčijem likovnom poretku. Posvjedočiti o svijetu koji istodobno ponire u sebe, u dubinu iskona i uzdiže se iznad svih, do beskrajnih širina svemira.

Višnja Slavica Gabout / katalog Kombinacije, galerija V.Bužančić, Zagreb 2003.

 

 

2002. Njivice

Premda najnovija slikarska istraživanja Koraljke Polaček  idu jednim sasvim drukčijim pravcem od onoga prikazanog na ovoj izložbi, njezina stalna fascinacija zavičajnim krčkim motivima - osobito onim baščanskim, konstanta je koja se uvijek provlači njezinim stvaralaštvom. Konstanta u kojoj je kondenzirana njezina intima i njezin slikarski nerv, njezina psiha i njezina lirska priroda. Jer baščanske vedute ambijenti su slikaričina djetinjstva, u njezinim snovima i sjećanjima zauvijek zastrti pričama i bajkama i natopljeni onim prustovskim mirisima i okusima, koji nikad nisu izgubili čar fantazije i neke posebne tajanstvenosti, ostajući tako uvijek na neki -vidljiv ili nevidljiv način, stalni izvor njene inspiracije . 

  Motivi starih,nakrivljenih kuća i uskih uličica, stepeništa i"balatura",nisu zato u njezinu slikarstvu izravno  prepisivanje viđenog, već su autorske interpretacije, naglašeno emotivno obojene i oduhovljene, materijalizirajući na platnu,u čudesnom kontrapunktu ekspresivnih boja i poteza, jednu viziju iz sjećanja.   Utonule u neku metafizičku bezvremenost Mediterana, nagrižene vremenom -a postojane, nakrivljene i  zbijene -a stamene, njezine kuće tako žive mirom sadašnjosti i životom vječnosti, pričajući pritom, bez ljudske prisutnosti, sugestivno i živo, oniričke priče iz svoje povijesti i zaogrčući zbilju slikovitom i poetičnom koprenom nestvarnosti.    

(...)U spoju tradicije i suvremenosti i u suglasju pitoresknosti i pikturalnosti, strogosti i organike, Koraljka Polaček naglašenim kolorističkim senzibilitetom i istančanim osjećajem za liniju i formu izriče u ovim radovima svoj intimni doživljaj motiva, kreativno u konačnici prevodeći neposredni doživljaj u psihološki portret, a asocijaciju i lirsku senzaciju u znak i simbol.

Višnja Slavica Gabout, Galerija "Njivice" 2002.

 

2000.

Pula, Dom hrvatskih branitelja

"(...) Premda je Koraljka rođena Zagrepčanka, nije krajolik sjeverne Hrvatske taj koji ju je zarobio svojom ljepotom i određenim izazovima. Njoj je potrebna jedna mediteranska koloristička i sadržajna dramatičnost. Makar ona bila prikrivena izborom motiva, dramatičnost u odnosu svjetla i sjene, dramatičnost u odnosu različitosti pejsaža, potrebna je Koraljki kao provokacija njezine slikarske ekspresije.   Kroz njezinu gestu, slikarski hitru, brzu i sigurnu, odnosno kroz kolorizam, ona tvori osnovu Koraljkine slikarske ekspresivnosti.

Ona slika jednostavno, čisto, s ljubavlju, nepretenciozno. Ta se nepretencioznost slikanja ostvaruje i formatom. Formatom nadasve, jer Koraljka ima gestu koja je jača i veća od njezinog formata. Nemoguće je zatvoriti njezinu gestu unutar zadanih granica, jer žestina njezinog kolorita iz njih izlazi, gotovo"curi".

U rasponu od ekspresije do nadrealne poetike, mlada je slikarica pronašla svoj svijet(...)

Svojim koloritom Koraljka pripada mediteranizmu. Ona voli skupove boja i žestinu kolorističke palete, koju jednakom žestinom i nanosi na platno. Ona ne slika tonski, niti gladi površinu -na njezinim je slikama jasno vidljiv svaki potez, što na neki način imponira, dajući slikama određenu htijenu sirovost, htijenu neuljepšanost.  Svaki element slike, sa uvijek prisutnim odbljeskom sunca, svjetla i sjene -koji dolazi izvana -generira svjetlost iznutra, kojom slikarica svoju misao, svoju želju i emociju emanira prema nama.  To spoznati u ljudima koji gledaju sliku i prepoznaju sebe, izazov je svakom mladom autoru.

                                                   Gorka Cvajner Ostojić, iz govora na otvorenju, Pula 2000.

 

2000. Pula - katalog

Slikarsko djelo Koraljke Polaček temelji se na dvjema bitnim odrednicama - ekspresiji i koloritu. Kako i sama ističe, u svom radu ne pokušava izraziti neko "skriveno" značenje iza kojeg stoji određeni koncept, nego dinamičnim,vibrantnim potezom u suglasju žarkih boja bilježi vlastito viđenje emotivno bliskih motiva.Ovaj put to je uvijek inspirativni krajolik, odnosno arhitektura otoka Krka i unutrašnjosti Istre. Vezanost uz taj kraj, potcrtana linijom obiteljske umjetničke tradicije, sama po sebi nameće ovu temu kao logičan izbor.

A motiv bira po njegovim ekspresivnimk valitetama - mogućnost zaokruženja u valoviti lineament sugerira već samim svojim oblikom krošanja čempresa, ali slikarica istu izvijenost unosi u korpus određene (slikovite) arhitektonske tvorbe, u čemu se čitaju i zasade u ekspresionističkoj tradiciji. Spontanost izričaja ovih veduta ponekad doseže, redukcijom elemenata, granicu stilizacije koja kuće pretvara u svojevrstan znak. Ipak, to je samo sugestija, naznaka koja nikad ne gubi iz vida figuraciju. Ona, pak, svojim razmahanim potezima žitke boje narančastih, ljubičastih, plavičastih tonova zrcali sliku žarkog podneblja i karakteristične arhitekture.

Premda bismo mogli govoriti o mističnom duhu istarskih gradića, ovdje on ustupa mjesto Koraljkinoj vedroj umjetničkoj naravi koja slobodnom gestom, očito je, uživa u samom stvaralačkom činu kojeg opuštajuće okruženje potiče i naglašava.

Odmak od svakodnevice u "lirskim" motivima ujedno je, naravno, samo povod za izričaj likovnog jezika koji u intuitivnoj snazi brzog poteza, a istovremeno promišljeno i koncentrirano, gradi čvrst kompozicijsku potku u kontrapunktu forme i boje. Zgusnuti namaz stvara kolorističku strukturu uravnoteženih odnosa. Taj, recimo tako, "klasičan" pristup svjedoči o racionalno usmjerenoj energičnosti, ali i ustrajanju mlade umjetnice na stvaranju svog likovnog svijeta, bez obzira na trendovske pomake. U tom iskrenom nastojanju Koraljka Polaček ima otvoren put za nove izazove.

                 Vanja Brdar Mustapić, predgovor kataloga

 

 

 

1997.

Krk, galerija Decumanus

"Oslanjajući se na tradiciju naše slikarske baštine Koraljka Polaček ostaje u okvirima figurativnog, ali istovremeno inaugurira i snažnu prisutnost individualne vizije.  Naoko dolazi do dualizma jer viđeno dobiva  značajke subjektiviteta, da bi istovremeno autoričin emotivni naboj postao prožet općim stanjem uočenog.  Ta isprepletenost  realiteta i imaginacije odražava se u krajoliku kao oduševljenje ljepotama i fenomenima prirode... Tragajući za motivima u kojima autentičnost prirode tek ponegdje remeti ljudska intervencija, Koraljka Polaček našla je zahvalne vizure u panoramama otoka Krka.

U susretu sa pejsažom mlada slikarica kompoziciju započinje artikulacijom prostora da bi u daljnjem postupku pažnju zadržala samo na onim detaljima koji određenom kraju naglašavaju njegovu specifičnost bilo da se radi o konfiguraciji tla, kolorističkim akcentima  i luminističkim bljeskovima, te na kraju svojstvenim ugođajima izazvanim klimatskim promjenama, godišnjim dobima ili određenim dobima dana(...)

Intenzitet boja i blještavi odrazi svjetla tim pejzažima daju ton zagonetnosti ači ujedno i otkrivaju povijesnu slojevitost čiju zapretenost u tišini  zaborava otkriva slikaričin kist.

Za slikaricu Koraljku Polaček  nadasve je važna boja. Ona zna otkriti prave intenzitete ali i naći mjeru svjetla da ih na pojedinim partijama razblaži u nijansi. Istančan joj je osjećaj za kolorističko modeliranje ali istovremeno uspješno gradi sliku i na kolorističkoj ekspresiji. Kompozicije su joj uravnotežene, a prostori i objekti  u njima harmonički komuniciraju, kao što funkcionira i pojava likova u pejzažu, odnosno ambijenta s portretiranim osobama(...)"

                       prof. Juraj Baldani, predgovor kataloga, " Decumanus",Krk  1997

 

 

na vrh strane

 

Notice: You may download materials displayed on this site for non-commercial, personal use only. Otherwise please contact me.

(c) Koraljka Polaček 2004 – 2010.