: : home :
: prolog : : prva etapa
: : druga etapa : : druga
etapa-2 : : druga etapa-3 : : epilog
: : zahvale : : toyota
: : olympus : : e-mail
: : |
||
PRIPREME | ||
U Auto klubu 461 predstavljeni su svi parovi odabrani
kao test-vozači. Odmah smo uočili da smo mi najstariji. Poslijednji na spisku
i najstariji. Lijepo, pomislih, biti će zabavno nadmetati se s 15-tak godina
mlađim takmičarima. Objavljene su i fotografije svih natjecatelja. Mario,
novinar Auto kluba, bio je kod nas 9. lipnja u poslijepodnevnim satima i predstavio
nam je "maratonku" Corollu. Bila je srijeda, lijep sunčan dan. Svježe
oprana crvena boja Corolle je blještala na poslijepodnevnom suncu. Prvi dojam
je bio kako je dobro očuvana, iznutra i izvana. Malo smo se provozali po našem
naselju, napravili nekoliko fotografija i Mario je otišao. Mi smo ostali,
razmišljajući o avanturi koja nam predstoji. |
||
Pojavio se problem cijene cijelog pothvata. Vožnja po
hrvatskim cestama nas ne bi stajala gotovo ništa, izuzev cestarine koju bi
se moglo "zaobići" pravilnim planiranjem rute. Vožnja izvan Hrvatske
je nešto sasvim drugo. Najveća stavka troškova je benzin. Čim su nas odabrali
kao vozače, potražio sam u starim brojevima Auto kluba članke o našoj Toyoti.
Znao sam da ih ima dosta s obzirom da je već do sada kao testno vozilo prešla
95000 km. |
||
Razmišljajući
o putu, rodila se ideja da vozimo sve do krajnje sjeverne točke Europskog kontinenta,
Rta Nordkapp u Norveškoj. Uvijek smo maštali o tome kako bi ga bilo lijepo vidjeti,
ali nikad to nismo ostvarili. Nikada nismo imali dovoljno vremena. Svaki naš
posjet Švedskoj je bio ispunjen raznim aktivnostima, posjetima turističkim znamenitostima
i muzejima u Stockholmu i okolici, tako da je Nordkapp ostao neispunjena želja.
Možda bi je sad mogli ostvariti. Jedini pravi problem je bilo vrlo kratko vrijeme
koje smo imali na raspolaganju. Ako se ne vratimo u Zagreb u predviđenom vremenu
sve će propasti. Sjeverno od Stockholma nismo bili nikada. To nam je bila Terra
incognita. Kakve su ceste, kolika je naseljenost, gdje su benzinske pumpe i
slična pitanja su nam se vrtila glavom. Je li to uopće moguće? Od Stockholma
do Nordkappa ima oko 1700 km. Isto toliko nazad. To bi se uklapalo u ideju o
7000 km (i više). U stvari, taj put, zajedno s obaveznim Dubrovnikom bi bio
oko 9000 km dugačak. U samo 7 dana gotovo nemoguća misija. Vrijedi pokušati. U međuvremenu smo dobili odgovor od Olympusa. Načelno ih ideja zanima. Treba razraditi detalje. Sve to se nezgodno poklopilo s početkom godišnjih odmora. Nakon brojnih telefonskih razgovora dogovaramo susret u Zagrebu. Promjena naših planova je rezultirala i značajnim povećanjem troškova goriva i putarina. Na žalost, to nismo naveli u našem prvom prijedlogu. Olympus nam odobrava traženi iznos koji pokriva troškove do Stockholma. Za uzvrat, auto će do Nordkappa i nazad nositi naljepnice "Powered by Olympus digital cameras", a mi ćemo sve fotografirati Olympusovim fotoaparatima. Razliku od 400 Eura nam pokriva bjelovarska tvrtka Data Link, u kojoj sam zaposlen. To je riješilo veći dio materijalnih troškova. Kako vrijeme odmiče, nestrpljenje raste. Uz pomoć PC programa Auto Route definiramo najbolji mogući put do našeg cilja. Osim Hrvatskom, proći ćemo Austrijom, Njemačkom, Danskom, Švedskom, Finskom i Norveškom. Norveški dio nam je najveća nepoznanica. Ceste prolaze kroz uglavnom nenaseljana područja. Opet se prihvaćamo interneta. Pronalazim puno informacija o samom Nordkappu, ali samo nekoliko o putu do njega. Uz rijetke fotografije koje prikazuju to područje, ima dosta tekstova čiji su autori bili sudionici raznovrsnih ekspedicija na tom putu. Svi opisuju neke svoje specifične probleme uz puno loših fotografija. Ipak ćemo morati sami istražiti nama najbolji put. Dane prije polaska smo koristili da prikupimo neophodnu opremu. Od prijatelja iz Nove Gradiške sam posudio originalnu felgu za Corollu. Vulkanizer Bartolčić iz Bjelovara felgu je opremio odgovarajućom gumom. To bi trebala biti rezerva u slučaju da potrošimo originalnu Toyotinu rezervu. Kasnije se ispostavilo da nam ona ne stane u prtljažnik i nismo je ni ponijeli. Umjesto nje smo u prtljažniku imali mali električni kompresor i posebnu tekućinu za krpanje guma. Niti ona nam nije nam trebala. Ceste na sjeveru Europe su u zadivljujuće dobrom stanju, sve do najsjevernije točke. S nestrpljenjem smo čekali 29. srpanj, dan našeg polaska. |
||
: : home :
: prolog : : prva etapa
: : druga etapa : : druga
etapa-2 : : druga etapa-3 : : epilog
: : zahvale : : toyota
: : olympus : : e-mail
: : |
||