"...mnogo se pričalo o Villeneuveovom borbenom duhu..."

"...Villeneuve je izašao iz Jonesove zavjetrine i izbacio se u lijevu stranu želeći ga proći na kočenju."

"Okrenuo se za 360°, a iz guma su izlazili bijeli oblaci dima... "

"Publika je ponovno poludjela od uzbuđenja i pljeskala toj nečuvenoj kontroli auta."

"Ali, zabava je tek počinjala i svi su u nevjerici gledali ono što se dalje odvijalo."

"Iskrilo se dok je Villeneuve vozio čas na tri, čas na dva kotača, jednom rukom kontrolirajući bolid a drugom mašući publici..."

"Stavite jebenu gumu tamo! Pustite me natrag na stazu!"

VELIKE UTRKE: VN Nizozemske - Zandvoort, 1979.

Nakon Velike Nagrade Austrije 1979. godine, mnogo se pričalo o Villeneuveovom borbenom duhu. Naime Gilles se u Austriji kvalificirao na peto mjesto ali je startao nevjerojatno. Očevici kažu da se činilo kao da je ispaljen iz topa. Gilles se do prvog zavoja već probio na prvo mjesto. Alan Jones, osvajač polepositiona je rekao: "Očekivao sam da ću ugledati žuto bijeli auto (Renault s turbo motorom koji je bio s njim u prvom startnom redu) ali nikako nisam očekivao crveni. Stvarno sam se zamislio u tom trenutku pitajući se kako je on sada tu došao!?"

Nitko nije ni slutio da je to bilo ništa prema onome što ih očekuje u slijedećoj utrci - na Velikoj nagradi Nizozemske. Jones je u toj utrci još jednom pobjedio ispred Schecktera i Gilles je uvidio da gubi borbu za naslov. Ipak njegovo ime je bilo to koje je ispunjavalo naslovnice.

Villeneuve vs. JonesGilles je startao kao šesti, no nakon nekoliko krugova već je bio na repu vodećeg Williamsa Alana Jonesa. Na kraju ciljne ravnine, kad su se pri punoj brzini približavali čuvenom desnom zavoju Tarzan, Villeneuve je izašao iz Jonesove zavjetrine i izbacio se u lijevu stranu želeći ga proći na kočenju. No, Australac nije pustio gas i ušli su u zavoj jedan do drugoga - Gilles s vanjske strane. Čitavu okuku su prošli jedan uz drugoga, ali na izlasku iz jednog od najtežih zavoja u Formuli 1, Gilles je djelić sekunde ranije hrabro pritisnuo puni gas i uletio centimetar ispred Jonesa. Publika, koja je do tada zadržavala dah, veličanstveno je klicala Gillesu zbog prikazane hrabrosti.

Deset krugova kasnije Gilles je imao prednost od 4 sekunde, no u boksu Ferraria je vladala zabrinutost. Gilles je klizao svud po stazi a Jones se sasvim približio. "Podupravljanje je bilo sve gore i mislio sam da su mi gume već istrošene." - rekao je Gilles nakon utrke. I bio je u pravu, problem je bio s gumama - stražnja lijeva guma je polako dušila a u 47. krugu je uzrokovala veliko okretanje Ferraria. Okrenuo se za 360°, a iz guma su izlazili bijeli oblaci dima. Jones je morao snažno kočiti da izbjegne Ferraria. Ali Gilles je još jednom prikazao nevjerojatno umjeće u kontroliranju automobila i još jednom je izveo čudo i vratio se na stazu, ali sada na drugo mjesto.

Villeneuve - problem s gumomNo, kada je prolazio ciljnom ravninom, guma je odjednom pukla i činilo se da će Gilles završiti u ogradama zavoja Tarzan. Ipak, i ovaj put se uspio spasiti i nekako se zaustavio na zemlji uz stazu. Publika je ponovno poludjela od uzbuđenja i pljeskala toj nečuvenoj kontroli auta.

Villeneuve - izletanje i povratak na stazuAli, zabava je tek počinjala i svi su u nevjerici gledali ono što se dalje odvijalo. Gilles je podigao vizir kacige, pogledao unatrag, startao motor, ubacio u rikverc i vratio se na stazu. Očito je bilo da je njegov cilj stići do boxa na promjenu gume ali trebalo je proci još 4 kilometra. Osakaćeni Ferrari vozio je po Zandwortu, prednje desno kolo je bilo na trenutke u zraku tako da je Gilles povremeno, uz veliko iskrenje, vozio i na dva kotača.

Villeneuve - vožnja do boxa na tri kotacaUskoro je vozio brzinom neoštećenih bolida ali ni čvrsti Ferrari nije mogao izdržati ovakvo kažnjavanje. Nakon pola kruga stražnje kolo se gotovo potpuno otkačilo i vuklo za Gillesom. Iskrilo se dok je Villeneuve vozio čas na tri, čas na dva kotača, jednom rukom kontrolirajući bolid a drugom mašući publici koja je oduševljeno gledala Gillesa znajući da im ovako nešto niti jedan drugi vozač ne može priuštiti.

Villeneuve u boxuNapokon se dovukao u box i ostao sjediti u kokpitu mašući mehaničarima da zamjene gumu. Vikao je: "Stavite jebenu gumu tamo! Pustite me natrag na stazu!" Napokon su ga uvjerili da izađe i pogleda štetu... Kasnije je bio kritiziran za divlju i opasnu vožnju no on je odgovorio: "Iz kokpita nisam mogao znati što točno nije u redu. Jedino što sam znao je da se još može micati. Znao sam da je nešto teško ošteceno, ali dok se bolid micao mislio sam da ima šanse za popravak. Za mene, dok se god bolid miče, ja ću ga voziti."

Gillesovi obožavatelji, među kojima i Enzo Ferrari, nakon te vožnje su ga uspoređivali s velikanima poput Alberta Ascarija, Bernda Rosemeyera i Tazia Nuvolarija koji je pobjedio vozeći na tri kotača.

 

impressum | sempregilles.com